Yökuiva jo 3kk ja nyt kahtena yönä sänky märkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tyttö 3v. on ollut yökuiva jo 3kk eikä yhtään vahinkoa ole sattunut. Nyt kahtena yönä peräjälkeen ollut sänky aamulla märkä. Laittaisko ens yöksi vaipan vai vieläkö oltais ilman? Ei jaksais joka päiväistä peittojen ym. pesua. Onko muilla tullut vahinkoja vasta näin pitkän kuivana olon jälkeen?

no mun 3v ollut yökuiva 1,5v ja nyt alkoi kastelemaan yöllä taas. syy oli virtsatietulehdus ja siihen saatiin antibiootti. toi voi ola normaalia, mutta jos tyttö aristaa pottailua päivälläkin, niin lääkäriin virtsanäytteelle =)

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
kantsisko pitää ihan vaippaa tuon ikäisellä...

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi 3-vuotiaalla pitää pitää vaippaa? Siis varsinkin tässä ap:n tapauksessa, kun lapsi on ollut jo monta kuukautta yökuiva.

Mitään neuvoa en kyllä osaa antaa :/

Minä vielä kokeilisin olla ilman sitä vaippaa pari yötä. Voithan laittaa sinne lakanan alle jonkunlaisen suojan ettei patja kastu, kunhan siitä ei tee mitään numeroa, että kastelee ettei sit ala tekemään mitään stressipissoja. Ihan normaalia kyllä, että tulee välillä kausia milloin vahinkoja sattuu tuon ikäisillä ja vanhemmillakin. Menee kyllä taas ohi.

Ennen nukkumaan menoa kannattaa välttää nesteiden juontia.. ja hyvä käydä pissalla ennen nukkumaanmenoa.. ja myös ihan parin tunnin päästä kun on nukahtanut..

Itse vielä kouluikäisenäkin pissasin sänkyyn,ja hävetti tosi paljon,näin vaan unta että istuin pöntöllä,ei siinä tienny onko uni vai ei,sit heräsin siihen kun housut ja patja oli märkänä.

Vietiin tänään virtsanäyte, kun valitteli kipeätä alapäätä. Puhdas oli kuitenkin tuo näyte. Ilmeisesti on vaan alapää ärtynyt pissasta, kun on muutenkin atoopikko. Tyttö ei siis herännyt pissattuaan sänkyyn, vaan nukkui "märkänä" aamuun, jolloin herätessä huomattiin asia. Viedään kuitenkin maanantaina omalle lääkärille uusi näyte varmuuden vuoksi. Ei siis valita pissiessä ollenkaan enää, kun suihkuteltiin hyvin ja rasvattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vietiin tänään virtsanäyte, kun valitteli kipeätä alapäätä. Puhdas oli kuitenkin tuo näyte. Ilmeisesti on vaan alapää ärtynyt pissasta, kun on muutenkin atoopikko. Tyttö ei siis herännyt pissattuaan sänkyyn, vaan nukkui "märkänä" aamuun, jolloin herätessä huomattiin asia. Viedään kuitenkin maanantaina omalle lääkärille uusi näyte varmuuden vuoksi. Ei siis valita pissiessä ollenkaan enää, kun suihkuteltiin hyvin ja rasvattiin.

meillä ei myöskään pikatestissä näkynyt mutta viljelyssä näkyi. hyvä että tarkistutatte ton heti, niin sit tietää sulkea sen pois.

Mun tyttö, joka nyt jo 21v... oli yökastelija 10 vuoden ikään. Muut lapset eivät olleet. Siihen 10 vuoden ikään se loppui... voi luoja sitä pyykki määrää ! Kaikki testit ja kokeet tehtiin mutta tytöstä ei löytynyt vikaa ? Mun mummo yökasteli 17 v ikään saakka... se loppuin juuri ennenkuin meni naimisiin, heh ! Ei sais nauraa, mutta kun hermostutti ja ärsytti ja ihmetytti että missä vika... ja vikaa ei löydetty !

Yhteistyössä