Yöhikoilu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elinan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elinan äiti

Jäsen
21.08.2006
501
0
16
Hei, täällä ei niin mukava vaiva ja kysyn kohtalotovereita...

Meillä on nyt reilu 3kk vauva ja kärsin imetyksestä johtuvasta (?) yöhikoilusta. Nämä helteetkin tekevät tietenkin osansa, mutta ei johdu pelkästään siitä. Jos nukun yöllä oikein sikeästi pidemmän pätkän, herään aina pää aivan märkänä ja samaten rintojen väli on ihan hiestä märkänä. Synnytyksen jälkeen kärsin vielä suuremmasta yöhikoilusta kun turvotus poistui, mutta enää ei voi olla kyse siitä.

Toki tässä on jäänyt raskauden aikaisia kiloja ja luulen, että ylipainokin vaikuttaa hikoiluun, mutta kuvittelisin sen vaikuttavan enemmänkin päiväsaikaan (hikoilen myös päiväsaikaan melko paljon).

Nyt alkaa kuitenkin hiukan ärsyttämään jatkuva lakanoiden likaantuminen ja mietityttämään onko tämä normaalia ja kuuluuko imetyksen aikaisiin vaivoihin hormonimuutosten kera.

Onko muilla siis samanlaista vai pitäisikö tästä huolestua ja lähteä jonnekin tutkimuksiin?

mulla oli noita raskausajasta jääneitä hikoilu oireita vielä 4kk synnytksen jälkeen, sit vasta rupes helpottaa.. mä en imettäny ku 2kk joten se ei vaikuttanu siihen, kaipa se vaan aikasa vaati et hormonitoiminta sit normalisoitu!

Täällä kans hikoillaan yöllä :wave:
Meidän vauva tosin vasta kuukauden ikäinen, mutta silti jo toivois että loppuis tämä.. Jos laittaa yöpaidan päälle, pitää se riisua kuitenki ennen aamua ku on aivan märkä varsinki niskasta. Ja mulla myös erityisesti rintojen väli hikoaa. Päivällä ei mulla hikoilua ole enempää ku normaalisti, mutta ne yöt :/
Joten uskoisin, että on normaalia ja itse olen ajatellut että liittyy hormonitoimintaan..

Yhteistyössä