Yöhikoilu äidiksi tulon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frisse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

frisse

Vieras
Onko ihan normaalia, että herään öisin 3-4 krt siihen että lakanat ja iho on märkänä hiestä, ns. kylmähiestä. Eli lähinnä tunnen oloni kylmäksi ja palelen mutta silti olen niin märkä kuin suihkusta olisi hypännyt suoraan vuoteeseen.
Onko kovin yleistä ja johtuuko hormoonitoiminnan muutoksista?
Pitää vissiin ottaa puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä jos ei ota loppuakseen.

Vauva on 8 pvä vanha ja oikeastaan jokaisena yönä synnytyksen jälkeen olen herännyt tähän epämiellyttävään hikoilemiseen.

Yöhikoilua oli myös satunnaisesti ennen raskauttakin.

mulla on myös samanlaisia fiiliksiä, tuntuu aina yöllä, että palelen, mutta välillä herää aivan likomärkänä...uskoisin, että ok on...vaikkei kyllä kliffaa...

Mullakin oli useamman kuukauden yöhikoilua. Muutoin en sitä huomannut, ei ollut siis kylmä tai kuuma erityisemmin, mutta tyyny oli niskan kohdalta usein öisin märkä kun heräilin. Synnytyksestä kohta 7 kk ja ehkö kuukausi tai puolitoista sitten loppui tuo hikoilu.

Varmaan on ihan normaalia, mutta ystävälläni oli mm. yöhikoilua synnytyksen jälkeen ja hänellä todettiin kilpirauhasen ylitoimintaaa, joka alkoi tosin onneksi parantua.

Tuttua on ja johtuu varmaan siitä , kun hormoonit jylläävät taas uuteen uskoon.. :) Kyllä se ainakin jossain määrin meni ohi , mutta huomaan hikoilevani vieläkin enemmän kuin ennen raskautta ja muksu on nyt n 2kk

Mä söin synnytyksen jälkeen Buranaa ja Panadolia monta viikkoa ja huomasin että Panadoli aiheutti sitä hikoilua. Kun jätin sen pois, hikoilukin loppui.

Kaverini taas ei syönyt särkylääkkeitä synnytyksen jälkeen mutta hikoili kyllä. Hänelle lääkäri sanoi että kyseessä on hormonaaliset kuumat aallot eli samoja oireita kuin vaihdevuosien aikana. Kyllä on ihanaa olla nainen!

Minäkin hikoilin öisin. Eikä muulloinkaan palellut :). Siis toisin kuin normaalisti ennen raskaaksi tuloa. Heti kun lopetin imetyksen niin johan sai kaivaa villasukat kehiin sisälläkin.

Yhteistyössä