yösyötöt pois, silti perhepedissä nukutaan

• Viestiketjun aloittaja moek
  • Ensimmäinen viesti
moek
Eli meillä ollu nyt jo monta kuukautta tiheää "heräilyä" öisin. Ei siis varsinaisesti herää, mutta pyörii ja tihrustaa niin kauan ennenkuin saa tissiä. Jossain vaiheessa tämä tapahtui tosi tiheään ja välillä taas rauhoittunut. Syyksi olen laittanut milloin minkäkin kehitysvaiheen. Nyt poika on vajaa vuoden ja olen miettinyt, josko yötissittelyt jättäisi kokonaan pois tai antaisi ehkä siellä aamulla aikaisin (siis n.6 mais). Nukutaan perhepedissä ja sieltä omaan sänkyyn ei ole kiirettä laittaa. Nukumme näin kaikki hyvin. Kysynkin nyt, oletteko onnistuneet jättämään yötissittelyn ja silti nukkumaan perhepedissä? Päivisin kuitenkin imetän useasti, enkä siitä haluaisi luopua. Voiko yövieroitus onnistua, kun vieressä tuoksuu maito?

Meillä tarkoitus jatkaa perhepedissä nukkumista, vaikka vierotan yötissistä. tytöllä ikää 1 v 1 vko. Eilen aloitin vierottamisen, itki puolen tunnin välein. katsotaan miten ensi yö sujuu...

Meidän poika 8kk ja yritän parhaillaan vierottaa yösyötöistä, kun syö ihan joka väli. Itkeskelllyt vartin verrran aina silloin kun ennen sai rintaa, mutta silittelyllä kuitenkin rauhoittuu. Vaikka vieressä nukkuu niin en uskoisi vierotuksen olevan helpompaa, jos nukkuisi omassa sängyssä. Tuntuu oikeastaan helpommalta, kun ei tarvi nousta rauhoittamaan itkua vaan maatessani saan rauhotella.

poni
Perhepeti rules

Meillä onnistui 8 kk iässä yösyötöstä vierottaminen parin yön pienillä kiukuilla. Sen jälkeen on pari kertaa hampaiden tullessa otettu vähän takapakkia, on rauhottunut yöllä vain rinnalle. Nyt ikää 1v 1kk ja perhepedissä nukutaan ja yöuni ilman yösyöttöä on klo 20.30-6.30, 6-7 välillä imetän ja poika nukkuu vielä pari tuntia...

Meillä suurin ongelma, että poika ryömii unissaan ja pari kertaa on juuri ehditty ottaa jalkopäästä kiinni. siksi on mietitty omaan sänkyyn siirtämistä.

Mä lopetin just pari viikkoo sitten yösyötöt pojalta (11 kk). Sitä ennen oli ihan mahdoton lussuttaja ja olin ihan varma, että tulee oleen hirmu vaikeeta. Ei se kuitenkaan ollutkaan yhtään vaikeeta. Yhtään yötä ei kunnolla huudettu! :eek: Poika nukkuu meidän välissä. Yöllä, kun herää, niin annetaan sen hetki möngertää siinä ja lopulta se aina nukahtaa isin(!) kainaloon. Musta ainakin tuntui, että tuo yösyöminen oli lähinnä turvan ja läheisyyden kaipuuta. Siksi perhepedissä voi olla helpompikin vieroittaa, kun vauva herätessään huomaa, että on turvallisessa pesässä äitin vieressä. Ei tarvitse rääkyä oman sängyn yksinäisyydestä maitoa, jotta sais tekosyyn tulla äipän viereen. :)

Yhteistyössä