"yösyöjien" vanhemmat jotka ette pitänneet unikoulua..

Meillä tyttö 10 kk syö edelleen kerran yössä ja joskus toisen kerran sitten aamukuuden aikaan. Oon sitä mieltä ettei se nälkäänsä sitä maitoa yöllä huuda vaan ihan tottumustaan. Unikoulua olen ajatellut, mutta kun asutaan isovanhempien luona jotka työssäkäyviä niin tuntuu että en oikein viitsisi heidän yöuniaan järkyttää... Tyttö on myös joinain satunnaisina öinä väläytellyt nukkumalla ihan koko yön niin että vasta aamulla on maidon saanut. Nyt edelliset 2 yötä olleet yhtä helvettiä. Hilluu ja valvoo sängyssään ja nukkuessaankin on levoton. On nyt 2viikon aikana oppinut konttaan ja nousemaan tukea vasten ylös joten olisikohan se syynä nyt tähän yöhillumiseen!?

Kysyisinkin nyt että minkä ikäisenä teillä yösyönnit sitten jäänet itsestään pois ilman unikouluja ym. Mahtaako meikäläisella olla toivoa vai onko sittenkin kuitenkin ryhdyttävä tuohon unikouluun....

Mulla ei ikävä kyllä ole vastausta, mutta meillä on sama tilanne. Tyttö on 9kk ja hyörii ja pyörii koko yön. Punkee seisomaan pinnasänkyyn eikä osaa mennä itse alas joten vähän väliä on pompittava laittamaan tyttö takasin maate ja siitähän se riemu vasta repeekin. En ole antanut maitoa kuukauteen enkä suostu luovuttaa enää tässä vaiheessa. 3-6 välillä valvotaan siis koko perhe vähintään puolitoista tuntia. Yhtä huonosti nukahtaa meidän välissä, menee vaan itellä enemmän hermot kun tyttö potkii ja hakkaa ja repii. Aion nyt panostaa siihen että tyttönukahtaisi itekseen jo alkuillasta sänkyyn, jotta osaisi nukahtaa uudestaan yölläkin ilman apua. Päivällä täytyy myös katsoa että hän saa tarpeeksi ruokaa ja maitoa. Tsemppiä teille, mihin ratkasuun nyt päädyttekin! T.Väsynyt kohtalotoveri

Esikoiselta aloin pikkuhiljaa 7kk ikäisenä jättämään tuota yösyöntiä pois laimentamalla maitoa vedellä/tarjoamalla maidon sijasta vettä. Unikoulua en pitänyt. Muutama yö siinä taisi mennä,että alkoi nukkumaan läpi yön. Ei kyllä siinä vaiheessa enään heräillytkään kuin ehkä 1-3 kertaa yössä,en tarkkaan muista. Mutta tämä pikkusisko lopetti itse yösyönnit jo 2kk iässä,eikä ole sen jälkeen tarvinnut öisin syöttää ja neiti on nyt 10kk.

seitsenkuisena loppui kakkosen yösyönti, kun siityi kokonaisuudessaan rinnalta pullolle. ykkönen olisi syönnyt vielä vuoden iässä kahdesti, ja silloin pidin unikoulun. ensin otettiin tavoitteeksi pärjätä aamu-neljään ilman pulloa (muistaakseni "oppi" kolmessa yössä) ja siitä ei kai ollut enään ongelma eikä mikään lopettaa kokonaan.

Yhteistyössä