yökyläilyn seurauksia...?

  • Viestiketjun aloittaja MoM82
  • Ensimmäinen viesti
MoM82
Meidän poika, 1v, oli ensimmäisen kerran miehen kotona yökylässä. No siellä homma meni ihan hienosti, mutta kun poika oli ollut vähän aikaa kotona, niin ei päästäny kumpaakaan (äitiä eikä isää) näkyvistä. Vessaan meneminenkin tai kulman taakse katoaminen aiheutti lapsessa itkua.
Viikko yökyläilyn jälkeen menimme toiseen mummilaan, mutta siellä poika ei suostunut menemään kenenkään muun kuin äidin syliin, enkä minä saanut kadota minnekkään hetkeksikään!!

Alkoi ihan huolestuttaa tämä homma, oliko virhe viedä näin pientä yökylään???Olen ajatellut viedän pojan päivähoitoon joulukuun alussa, jos pääsen kouluun...pelottaa jo ajatuskin, siis jos tämä äidistä irtautuminen on näin vaikeaa kokoajan....

Onko kellään samanlaisia kokemuksia, niitä ottaisin mieluusti vastaan:)
Kiitos!!
 
pipsanen
Moi
Meillä kävi vähän samalla tavalla kun tyttö oli 1 v ja me muutettiin. Muuton jälkeen uudessa kodissa en saanut mennä edes vessaan yksin, se oli rasittavaa mutta laantuu muutamassa viikossa. 1 vuotiaana on luultavasti joku herkempi kausi joka aiheuttaa ns eroahdistusta. Puolen vuoden päästä tilanne on varmasti ohi ja voit mennä kouluun.
 
Ehkä se on toi ikä mikä vaikuttaa... kun alkaa ymmärtää asioita ym. Meillä neiti ollu väh. kerran kuussa yökylässä puolivuotiaasta ja hienosti on mennyt kun niin pienestä on tottunut. Viekää vaan sitkeesti, kyllä se siitä.
 
tirppana78
Meillä neiti oli 7 -kuinen kun ekan kerran oli mummon luona yötä,siitä lähtien oli yö/kk kunnes tuossa 2½ -vuotiaana teki täysin stopin ja sitä kesti vajaa puol vuotta,mutta nyt taas yötsyssä olo sujuu ongelmitta...Niin sitä vain,että ehkä näillä ipanoilla on tiettyjä kausia tuonkin asian suhteen!No,poika raskittiin antaa mummolle yöks vasta reilu vuoden vanhana(olisko ollu jotain 1v2kk),hyvin oli menny,mutta kun hakemaan mentiin niin alkoi kitinät ja sylittelyt!!!(lapset meillä nyt 3v5kk ja 1v8kk,haettiin just tänään yökylästä kotiin ja molemmat oli kauheen äkäisiä... :\| )
 
Meillä kohta 3v poika saa yökyläilyjen jälkeen kauheita huutokohtauksia ja haluaa olla vaan sylissä. Mutta itse poika haluaa mennä mummolaan yöksi joten ollaan annettu mennä vaikka tiedetään mitä huutoa seuraavana päivänä on.
 

Yhteistyössä