Yökyläilijän tuliaisista

7v tyttöni kaveri tuli meille kylään ja toi tullessaan sipsipussin ja limuja, jotka jakavat tyttöni kanssa.

Ihan kiva, ja kyllä meillä herkkuja saa syödä, mutta vähän hämmennyin.. Tavallisesti kaikki kaverit tulevat tyhjin käsin, ja itse en ikinä laita omien lasteni mukaan kylään mitään viemisiä, onko sellainen tapana?

Enkä tiedä, miten sisarukset suhtautuvat tuomisiin, koska he eivät pääse osingoille.
 
höh
Joo, on hieman outoa kyllä.
Minun kaveri tuo lapsille aina järkyttävän suuren karkkisatsin. Meidän pienin ei edes saisi syödä niitä karkkeja, allergikko kun on. Vaikka kuinka yritän sanoa, ettei tarvitse tuoda mitään...
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
en tiedä miten tavallista se on mutta kauniisti ajateltu lapselta/vanhemmilta, halusivat osallistua jotenkin kun kuitenkin tyttöjen kiva ilta tiedossa :)
Peesi. Ihan normaalia ja fiksusti ajateltu. Ihme asiota tekin ihmettelette!!
 
FBI
Meillä useimmiten teinit vie mukanaan jotain haluamaansa ja vieraatkin usein tuovat omia mässyjä. Jokainen saa mistä tykkää, vaikka kyläpaikkassakin on aina herkkuja tarjolla.

Meillä ei kyllä sisaruksille oo koskaan tullu mieleenkän, että pitäis päästä osingoille. Omasta takaakin riittää herkkuja.
 
Pretty
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
en tiedä miten tavallista se on mutta kauniisti ajateltu lapselta/vanhemmilta, halusivat osallistua jotenkin kun kuitenkin tyttöjen kiva ilta tiedossa :)
Peesi. Ihan normaalia ja fiksusti ajateltu. Ihme asiota tekin ihmettelette!!
En pitänytkään tätä pahana, vaan kyselin, onko muilla tapana.

Kun meillä on yökyläläisiä, ostan itse jotain pientä herkkua joskus, joskus en, nyt mennään jätskikiskalle. Meillä vaan kolmesta lapsesta ainakin yksi on joka viikko yökylässä jossain ja mietin siltä kantilta...

Ja kyllä nuo sisarukset ihmettelee, kun kaveri ja tyttöni syövät kaksin eikä muille tarjota.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Ja kyllä nuo sisarukset ihmettelee, kun kaveri ja tyttöni syövät kaksin eikä muille tarjota.
Mä kyllä sanoisin että kaikille on tarjottava tai sitten on mentävä esim. omaan huoneeseen suljetun oven taakse herkuista nauttimaan vaikka kuinka olisi omatuomia eväitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Ja kyllä nuo sisarukset ihmettelee, kun kaveri ja tyttöni syövät kaksin eikä muille tarjota.
Mä kyllä sanoisin että kaikille on tarjottava tai sitten on mentävä esim. omaan huoneeseen suljetun oven taakse herkuista nauttimaan vaikka kuinka olisi omatuomia eväitä.
Noin mäkin sanoisin. Tai siis että kaikille tarjotaan tai sitten eväät jää johonkin toiseen tilaisuuteen.
 
Rollolainen
no kyllä meidän perheellä oli tapana viesä yökylkään ruokaa. Usein mulle annettiin mukaan kilo nakkeja tai iso makkarapötkö ( isäni oli makkaratehtaalla töissä). s eoli minusta noloa, muta nin vaan ne ruuat piti viedä
 
Mä laitan lapsilleni mukaan jotain pientä hyvää, jos menevät yökylään kavereiden luo (näin minun äitinikin teki aikoinaan). Ja voin vielä kysyä kaverin äidiltä/isältä tarvisko esim. välipala/iltapala tms tarviketta sinne...
 
ööö
Kyllä täälläpäin jotain tuliaisia lapsen mukaan laitetaan, onhan se juhlaan rinnastettava tapaus. Tavallisesti tuliaiset ovat keksejä tai shipsejä. Itse ainakin jaan tuliaiset kaikkien kotona olevien lapsien kesken.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Mä laitan lapsilleni mukaan jotain pientä hyvää, jos menevät yökylään kavereiden luo (näin minun äitinikin teki aikoinaan). Ja voin vielä kysyä kaverin äidiltä/isältä tarvisko esim. välipala/iltapala tms tarviketta sinne...
"Näin minun äitinikin teki aikoinaan", on asian ydin. Kohteliaisuus on periytyvää.
 
Vierailija
Meillä tyttö vei yökylään mennessään keksipaketin ja pojan kaveri toi tullessaan sipsipussin. Joten kyllä varmaan tapana ja itsestä tuntuu, että jos pitempi vierailu, hyvä viedä jotain.
 

Yhteistyössä