Yökyläilijä ei lähde pois

  • Viestiketjun aloittaja "Jeejee"
  • Ensimmäinen viesti
"Jeejee"
Olen jo 2 kertaa sanonut, että olen äitinsä kanssa sopinut että neljäksi omaan kotiin. Äidille kuulemma käy että on toisenkin yön... Minä sanoin että sovin yhden yön kestävästä yökylässä olosta, se riittää. Ovat 10 v tyttöjä... Arghhh!! Pitää mennä taas sanomaan...
 
"Jeee"
Minä tunnen ihan aikuisen ihmisen, joka kahvittelun jälkeen jumahtaa koko päiväksi kyläpaikkaan eikä ymmärrä edes, kun suoraan sanotaan, että nyt olisi sinun aika lähteä. Rasittava.
 
neuvo
Nyt pontevasti ilmoitat että lähdettävä on, muuten ei ole tulemista uudelleen vierailulle. Tee tämä selvälle myös omalle lapsellesi, jotta hänkin ymmärtää, että olet tosissasi.
 
"Jeejee"
Alunperin sanoin että klo 12 kotiin... ei se ehkä muuten niin paljon häiritsisi mutta kun pyykkään niin jotain videota pitää tehdä tasan pesukoneen vieressä pesuhuoneessa ja ovea ei avata kun on kuvaukset.

Sanoin omalle lapselle että vähän aikaan ei yökylää ja tämä sama ei tuu useampaan kuukauteen.

Tämä käy myös meidän jääkaapilla kysymättä ja kolme kertaa kävi meidän sängyssä makaamassa ja joka kerta jouduin menemään perään muistuttamaan että vanhempien huoneeseen ja sänkyyn ei mennä...
 
"Jeejee"
Muiden kanssa ei oo tätä ongelmaa mutta tätä yhtä on häädetty ennenkin. Viimeisestä kerrasta on aikaa 3 kk ja sanoin molempien (oman ja vieraan tytön) kuullen selkeästi silloin, että nyt meille ei voi tulla pitkään aikaan yökylään, kun en tykkää että joudun monesti sanomaan asioista, mitkä on sovittu kuten että monelta vierailu päättyy.
 
"Jeejee"
Hän on kuitenkin lapsen kaveri. Lapsi ei koe silleen niin rasittavana. Hän sanoo että tämä on vähän hässäkkä kaveri.

Ensi kerralla hommaan jotkut liput tai kyläpaikan, mihin ollaan menossa tiettyyn aikaan ja saan tuon silleen ajoissa pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
"Sirkkeli"
[QUOTE="Jeejee";30628776]Hän on kuitenkin lapsen kaveri. Lapsi ei koe silleen niin rasittavana. Hän sanoo että tämä on vähän hässäkkä kaveri.

Ensi kerralla hommaan jotkut liput tai kyläpaikan, mihin ollaan menossa tiettyyn aikaan ja saan tuon silleen ajoissa pois.[/QUOTE]

No ei kai nyt tuohon tarvitse mennä.
Seuraavalla kerralla sanot vaikka, että puol'tuntia on aikaa kotiutumiseen, ruvetkaa siivoamaan leikkinne. Kun tulee oikea aika, haet lapsen eteiseen, ja katsot että lähtee.
Ja samalla kun tulee teille yöksi/kyläilemään, käytte säännöt läpi, ja että niiden rikkomisesta koituu poistaminen kotiinsa samantein. Joille kakaroille pitää olla näemmä luja.

Mulla ei tuollaisista ole kokemusta, mutta hyvä olen neuvomaan :D
 
Bboerass
En tajua että on noin kamalaa kun lapsella on kaveri käymässä. Onhan se koti lapsenkin koti, kai, vai minkälainen edustuslukaali teillä on. Eksä Voi laittaa päiväpeiton teidän sängylle? Mitä sen nyt sitten on väliä jos siinä joku käy ?? Ja ei muuta kun sanot että me lähdetään nyt kauppaan ja viedään sinut kotiin, kun haluatte että viers lähtee.
 
"Jeejee"
Ei ole edustuslukaali, mutta on se kumma ettei totella kun olen selvästi sanonut ettei sinne vanhempien makuuhuoneeseen ole asiaa. Meillä on jenkkisänky ja se houkuttelee pomppimaan ja jumppaamaan sen päällä. Siellä se jotain voimisteli joka kerta kun hain pois. Enkä halua että käy siellä kaapeilla. Tyyppi on semmoinen että kun keitin kahvia hän näki että meillä on keksipaketti siellä (ei ollut tarjolle) ja se kiinnosti. Näin keksiä, saanko keksiä jne. ja yritti sillekin kaapille vaikka sanoin ihan selkeästi että ne on maanantaina pienemmän sisaruksen luokalle menevät keksit kun on maanantaina synttärit. Olisi mennyt ottamaan silti.

Ovat 10 v niin kyllä pitää tajuta jo tuon verran.

Muut ei oo noin rasittavia yökyläilijöitä.
 
neuvo
[QUOTE="Jeejee";30628887]Ei ole edustuslukaali, mutta on se kumma ettei totella kun olen selvästi sanonut ettei sinne vanhempien makuuhuoneeseen ole asiaa. Meillä on jenkkisänky ja se houkuttelee pomppimaan ja jumppaamaan sen päällä. Siellä se jotain voimisteli joka kerta kun hain pois. Enkä halua että käy siellä kaapeilla. Tyyppi on semmoinen että kun keitin kahvia hän näki että meillä on keksipaketti siellä (ei ollut tarjolle) ja se kiinnosti. Näin keksiä, saanko keksiä jne. ja yritti sillekin kaapille vaikka sanoin ihan selkeästi että ne on maanantaina pienemmän sisaruksen luokalle menevät keksit kun on maanantaina synttärit. Olisi mennyt ottamaan silti.

Ovat 10 v niin kyllä pitää tajuta jo tuon verran.

Muut ei oo noin rasittavia yökyläilijöitä.[/QUOTE]

Kuulostaa tosiaan aika hankalalta kymmenkesäiseltä.

Sinuna ehkä sen parin kolmen kuukauden kyläilykiellon jälkeen, kun tämä nappula seuraavan kerran tulee teille kylään, istuttaisin hänet ja omani keittiön pöydän ääreen, ja ihan aluksi kävisin läpi säännöt miten meillä ollaan kylässä. Mihin huoneisiin ei mennä, kaappeihin ei mennä, aikuisia totellaan esim. äänen säätelyn kanssa, syödään sitä mitä tarjotaan ja itse ei haeta kaapeista mitään.

Lapset on lapsia, vierainakin. Aikuisten tehtävä on ottaa tilanteesta vastuu.

Tuolle valopäälle, joka ihmetteli että mitä se haittaa jos ipanat tein sänkyyn menee, laita päiväpeitto: laittakoon hän itselleen päiväpeiton häkkinsä päälle, pysyis varmaan hiljaa niinkuin papukaijat... Meillä on täysin pääsy kielletty lapsilta koko meidän makuuhuoneeseen, mm. siksi että siellä on lääkkeitä yöpöydän laatikoissa, minun korut ja muutama muukin asia joita lasten ei tarvitse käsiinsä saada.
 
"Jeejee"
Tietääkseni kyseinen tyttö on sitten ihan normaalin kirjoissa, ei erityislapsi.

Joo, täytyy taas kerrata. Nytkin kerrattiin tullessa. Aamupalalla toisen kerran painotin että vanhempien huoneeseen ei ole mitään asiaa ja jos haluaa jotain, pyytää, ei mene jääkaapille katsomaan mitä on tarjolla.

Mutta kyllä siihen taas taukoa tulee. Itse en päästä enää heille yökylään, koska siellä saa valvoa niin pitkään kuin huvittaa. Omani oli viimeksi todella kiukkuinen koko sunnuntain kun oli varmaan nukkunut 6-5 tuntia. Siellä alkaa kuitenkin varhain aamulla vauvan kanssa touhut ja siihen kyllä kuulemma herää siellä (plus kaksi koiraa haukkuu paljon).
 
vieras*
[QUOTE="Jeejee";30628969]Tietääkseni kyseinen tyttö on sitten ihan normaalin kirjoissa, ei erityislapsi.
[/QUOTE]

Lapsi varmasti onkin - sinä sen sijaan et vaikuta "normaalin kirjoissa" olevalta vanhemmelta.
 
"Vvvv"
Jos teillä ei sen kummemmin menoja ole, miksi ei olisi saanut olla pidempään. Tuohan vaan vaikuttaa siltä, että tyttärelläsi on hyvää seuraa, jos viihtyvät noin pitkään yhdessä.
 
ällistys
[QUOTE="Vvvv";30629015]Jos teillä ei sen kummemmin menoja ole, miksi ei olisi saanut olla pidempään. Tuohan vaan vaikuttaa siltä, että tyttärelläsi on hyvää seuraa, jos viihtyvät noin pitkään yhdessä.[/QUOTE]

Kyllä meidän huushollissa vieraat, myös lapsivieraat tai ehkä varsinkin lapsivieraat, lähtevät silloin kun on alunperin sovittu.

Ja samoin toivoisin omien lasteni kyläpaikkojen menettelevän. Jos minä olen siinä käsityksessä että lapseni palaa klo se ja se, niin toivon hänen silloin sieltä tulevan, enkä halua että lapsen puheiden perusteella häntä siellä kestitään ja pidetään päiväkausia... ilman että aikuiset ovat asiasta keskenään sopineet.
 
"Jeejee"
Niinpä.

Ja mihin se raja vedetään? Tervetuloa häiritsemään kotitöitäni, lauantai-saunaan (jossa käydään koko perhe yhdessä) ja jos satut vielä olemaan täällä hiihtolomalla, niin mukaan reissuun vaan?

Jos tuo lapsi ei häiritsisi koko ajan (että saa kytätä onko hän kaapilla vai meidän makkarissa, vai pesuhuoneessa pitämässä ovea lukossa ettei pääse pyykkäämään, niin olisin voinutkin soittaa kotiin että onko ok jos on toisen yön (mitä hän halusi)...
 

Yhteistyössä