yöhikoilu

Heips vaan kaikille!
Olen nyt raskausviikolla 34 ja parin viikon aikana olen muutaman kerran herännyt rinnan, kaulan ja niskan alue hiestä märkänä. Tämä on aivan uutta minulle, koska aikaisemmin minulla ei ole yöhikoilua esiintynyt. Onko muilla tällaista yöhikoilua ja onko normaalia??? Päivisin tulee myös kummia kohtauksia: sydän alkaa tykyttämään ja samalla tulee aivan järkyttävä kuumuus...
 
Tunnustaudun myös yöhikoilijaksi. Muutenkin lämmönsietokyky on alentunut näin loppuraskaudessa. Syitä on varmaan muitakin, mutta ainakin yksi selitys saattaa olla se, että äidin kilpirauhanen toimii vilkkaammin raskausaikana. Hikoilut ja sydämentykytykset kuuluvat kirpirauhasen liikatoiminnan oireisiin.
 
3 vuotta sitten kun odotin esikoista niin vaikka oli talvi kylmimmillään niin nukuin lähes ilman peittoa ja tuntui että oli aina kuuma.ulkonakin pärjäs ilman hanskoja pakkasilla.saunassa ei jaksanut olla ym.

nyt oireet ei ole niin voimakkaat eikä yöllä varsinaisesti hikoiluta.
mut on siis ihan normaalia tuo hikoilu.

itsellä päivähikoilua oli viikon 25 molemmin puolin ja se oli tosi rasittavaa.sydän hakkas ym.
 
Mulla oli joskus alkuraskaudessa sellaisia hikoilukohtauksia yöllä. Heräsin siihen kun joka paikka ihan hikisenä. Normaalisti olen vilukissa.
Nyt kun viikkoja oli tuolla 25+ niin TV:tä katsellessa jos jännitti tai pelotti tai oli hirveä myötähäpeä niin naama meni ihan kirkkaan joulunpunaiseksi ja tuli sellaisia kuumia aaltoja. Nyt mulla tällä hetkellä viikkoja 31+6 niin ei kyllä peittoa yöllä tarvitse käyttää vaikka mies nukkuu vieressä kahden peiton kanssa ja vielä aamutakki päällä.
Meidän molemmat aijemmat lapset on joulukuussa syntyneet niin olen todennut että kun on talvella raskaana niin ei kyllä palella tarvitse. :LOL:
 

Yhteistyössä