Yöhikoilu...en nyt osaa yhdistää miksi se vaivaa mua ajoittain...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
onko teilläkin se hikoilu sellaista ihmeellistä..vähän niinkun kylmäähikeä tai jotain :xmas: vähän samantapaista kun heräis kovan kuumeen jälkeen tuskahikeen?

Joo! Mä en ole kyllä vähääkään masentunut. :/

mulla on tätä ollut koko ajan synnytyksen jälkeen, josta aikaa nyt 7 viikkoa. kylmä ja kuuma ja hiki yhtäaikaa. liittyykö hormoneihin vai imetykseen/maidonnousuun?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mulla on tätä ollut koko ajan synnytyksen jälkeen, josta aikaa nyt 7 viikkoa. kylmä ja kuuma ja hiki yhtäaikaa. liittyykö hormoneihin vai imetykseen/maidonnousuun?

Juuri tuollain että on kylmä ja kuuma samaan aikaan,tuskaista.Mulla on kyllä synnytyksestä,viimeisimmästä jo 8 vuotta:)

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Onko sulla mitään muita oireita... minkäänlaisia?

Ei kai...alaselkäsärkyjä on ollut,mutta nekin vähentynyt huomattavasti kun aloitin pilateksen.

Kannattaisi käydä verikokeissa pyytämässä kilpirauhasarvot... koska toi yöhikoilu voi olla paitsi hormonaalista, myös merkki kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai vaikka lymfoomasta. Etenkin, ellei sulla ole ihan muksusta lähtien ollut tommosta, eikä ole mitään erityistä syytä hormonaalisiin muutoksiin...tai mitään selkeää yhteyttä justiinsa esim. menkkojen ja ton hikoilun välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Juuri tuollain että on kylmä ja kuuma samaan aikaan,tuskaista.Mulla on kyllä synnytyksestä,viimeisimmästä jo 8 vuotta:)

heh, sulla se ei sitten varmaan sitä ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä mies hikoilee ajoittain. Ja ite kyllä oon yhdistänyt sen yliväsymykseen ja stressiin.

Miesten yöhikoilu tulisi tutkia vielä paljon herkemmin mitä naisilla. Se voi viitata johonkin ihan omaansa... piru kun en muista, että mihin, mutta joka paikassa aina toitotetaan Miesten Yöhikoilusta...

Apua,toivottavasti ei nyt mitään lymfoomaa kuitenkaan.

Mä olen kyllä nyt viime vkl juhlinut aika railakkaasti josko se ylisväsymys sitten ois tän syynä.Täytyykin seuraavan kerran kun juhlii niin katsoa onko samaa..tosin tämänkertainen hikoilu alkoi jo muutamaa päivää ennen vkl...

Apua,toivottavasti ei nyt mitään lymfoomaa kuitenkaan.

Mä olen kyllä nyt viime vkl juhlinut aika railakkaasti josko se ylisväsymys sitten ois tän syynä.Täytyykin seuraavan kerran kun juhlii niin katsoa onko samaa..tosin tämänkertainen hikoilu alkoi jo muutamaa päivää ennen vkl...

Mee verikokeisiin vaan, se on pieni vaiva selvittää just noi kilpirauhashommat esim. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras
Meillä mies hikoilee ajoittain. Ja ite kyllä oon yhdistänyt sen yliväsymykseen ja stressiin.

Kannattaa mennä ehdottomasti tutkimuksiin ja pian. Tavallinen perusverenkuva, jossa tutkitaan mm. leukosyytit riittää aluksi. Meilläkin ihmeteltiin turhankin pitkään, mistä miehen yöhikoilu johtuu, kunnes muussa yhteydessä kävi ilmi, että hän sairastaa kroonista myeloidista leukemiaa.

Yhteistyössä