YO lahja vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rahaa.
Laadukas uunivuoka, soijamakaronilaatikkotarpeet ja pari ohjetta, kanteen ehkä vielä teipattuna 20 euroa.
Rahaa.
Lahjakortti johonkin sopivaan liikkeeseen.

Kuinka kauan ovat seukanneet? Kuukauden vai kaksi vuotta?

Jos et oikeasti tiedä, mitä poika toivoo niin anna rahaa tai lahjakortti. Kamalaa antaa nuorelle jotain tavaraa, jota toinen ei arvosta ollenkaan. Esim. veljeni sai jonkun ihmeen seinälautasen, jossa kuvana kukkia. Minä sain isotädiltäni kanavatyön, jossa kuvana orava. Jee jee roskissa on.

Rahaa. Lahjakortti jonnekin (vaikka harrastekauppaan). Kattila. Keittokirja. Ruokailuvälineitä. Astioita. Tulevaan opiskeluun liittyviä juttuja (jos oot rikas vaikka iPad).

[QUOTE="vieras";26154286]Rahaa.
Laadukas uunivuoka, soijamakaronilaatikkotarpeet ja pari ohjetta, kanteen ehkä vielä teipattuna 20 euroa.
Rahaa.
Lahjakortti johonkin sopivaan liikkeeseen.

Kuinka kauan ovat seukanneet? Kuukauden vai kaksi vuotta?[/QUOTE]

Hyvä kysymys, tuntuu että eivät tiedä itekään!
Kavereita olleet ainakin 4 vuotta

Lahjakortti, rahaa tai jos on muuttamassa pian omilleen niin kattila tai joku vuoka jonka sisälle laitat jotain pienempiää hyödyllisiä juttuja, kuten juustohöylä, säilykepurkinavaaja, kauha, lasta.. tuollaisen sain itse vuosi sitten ja oli mieluinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja teinin äiti;26154312:
Hyvä kysymys, tuntuu että eivät tiedä itekään!
Kavereita olleet ainakin 4 vuotta

Jos noin tuttu, niin sitten voit oikeasti antaa jonkun epävirallisen höpsön lahjan, joka on pojan ja perheenne välinen sisäpiirijuttu. Ja kernaasti sen lisäksi rahaa, niin paljon kun järkevältä tuntuu.

Jos oot humoristi, joku "survivalpaketti" opiskeluaikoja varten. Toilettilaukku, jossa laadukas dödö, hammasharja ja tahna, miesten naamarasvaa, hammastikkuja, suuvettä ja kortsuja. ;)

Lahjakortti levy/kirja/vaate/koru/elektroniikka-liikkeeseen, rahaa.. "Elämyslahjakortti;" vaikka johonkin carting-radalle, seinäkiipeilyyn, helikopteri-lento Tallinnaan.. Jonkun lehden vuosikerta; jos esim.joku harrastus- tai muu mielenkiinnon kohde; esim. musiikki, tietokoneet, lätkä/urheilu yleisesti. Liput johonkin tapahtumaan(konserttiin, kisoihin tms.. sais ottaa ystävänsäki tai tyttöystävän mukaan).. Tosi paljon vaihtoehtoja, mutta vaikea sanoa, kun ei tunne tyyppiä.. Mulla 2 poikaa viettänyt yo-juhliaan, ja EI ainakaan lahjaksi; aamutakkia/pyyhkeitä, mitään astioita tai kodin perustamiseen liittyviä juttuja, alkoholia,(riippuu toki juhlakalusta, meillä eivät arvostaisi), korua, jollei ole varma lahjansaajan mieltymyksestä.. Voiskos tyttäresi vähän yrittää urkkia, mitä tykkäisi saada lahjaksi?

[QUOTE="vieras";26154342]Jos oot humoristi, joku "survivalpaketti" opiskeluaikoja varten. Toilettilaukku, jossa laadukas dödö, hammasharja ja tahna, miesten naamarasvaa, hammastikkuja, suuvettä ja kortsuja. ;)[/QUOTE]

moni nuori on tarkka merkeistä joita käyttää tuollaisissa tuotteissa, ei toki kaikki..

tuo ehdotus kattilasta jonka sisälle laittaa kapustoja ja muuta hyödyllistä kuulosti tosi kivalta :)

Nimittäin jumalauta että oli työlästä päästä eroon kaikista niistä koriste-esineistä ja koruista jotka itse sain yo-lahjaksi! Realisoin ne aika nopeasti. Jotenkin otti ihan älyttömästi päähän, kun monista lahjoista näki, ettei lahjan antaja ollut keksinyt "mitään" ja oli siksi päätynyt valitsemaansa lahjaan - olisin niin paljon mieluummin ottanut ne rahana! Ja se raha olisi vieläpä tullut ihan tarpeeseen eikä mihinkään välivuoden kekkaloinnin kustantamiseen.

[QUOTE="tiipii";26154375]Lahjakortti levy/kirja/vaate/koru/elektroniikka-liikkeeseen, rahaa.. "[/QUOTE]
Meiluummin ihan suoraan rahana kuin johonkin lahjakorttiin, mistä joutuu joko maksamaan itse lisää tai sitten osa jää käyttämättä. Ja monesti väkisellä ostaa sitten jotain, että tulee käytettyä. Meidän poika ainakin yrittäisi vaihtaa moiset minun kanssani rahaan. Ei osta noista suurinta osaa lainkaan ja ostaa mieluummin elektroniikankin jostain, mistä saa halvemmalla kuin juuri jostain tietystä liikkeestä/ketjusta. Ja siihen käy aina selvä raha, minkä voi laitta tilille ja maksaa sitä kautta.

[QUOTE="vieras";26154342]Jos oot humoristi, joku "survivalpaketti" opiskeluaikoja varten. Toilettilaukku, jossa laadukas dödö, hammasharja ja tahna, miesten naamarasvaa, hammastikkuja, suuvettä ja kortsuja. ;)[/QUOTE]

Tämä kuuluu paremminkin sarjaan "pakko antaa jotain lahjaksi, niin annanpa tuollaisen kun en muutakaan keksi"

Itse ostin poikakaverilleni yo-lahjaksi puisen leikkuulaudan, patakintaan, veitsen ja keittokirjan. Kaikki ovat kovassa käytössä kotona ja poikaystävän bravuurikin on kyseisestä keittokirjasta. Vanhempani ostivat hänelle olutlaseja Iittalalta. Minä sain toimia makutuomarina ja käyttöä niille laseille on tullutkin.

Eiköhän tyttösi osaa kertoa parhaiten mistä poikaystävänsä pitäisi. Ainakin äitini hyödyntää sumeilematta tietojani ja kysyy neuvoja lahjan valintaan. Meillä tosiaan kova juttu oli erilaiset lasit (viini ja olut erityisesti). Lisäksi runsaasti tuli kattiloita ja muita ruuanlaittotarvikkeita, joille kaikille on tullut käyttöä. Mutta valjasta ihmeessä tyttösi apuun, koska hän tietää parhaiten (tai ainakin hänen pitäisi) mikä ei jää kaappiin pölyttymään.

Yhteistyössä