Yo-kakuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli olen tekemässä 5 yo-kakkua. Niin teenkö kaikista kakuista samanlaisia eli samat täytteet ja päälliset? Vai teenkö pari kakkua eri täytteillä ja päällisillä?
Suositelkaa jotain hyviä täytteitä?

Äääh miksi päätöksiä on niin vaikea tehdä |O

Tee parilla eri täytteellä ja päällisellä. Sit jos toisessa on vaikka mansikkaa ja toisessa hedelmiä, niin jos on allerginen mansikoille, voi ottaa hetelmäkaakkua ja jos on allerginen vaikka sille ihanalle kiiville, jota hedelmäkakkuihin on jostain syystä pakko saada laittaa, niin... :xmas:

Niin ihan kotiin olen tekemässä. Harmi etten tiedä tosiaankaan onko tulevilla vierailla allergioita :( hmm.. Ananas on kans varmaan yksi yleinen allergia-aine? vadelmahillo vois olla turvallinen, mut harva pitää siitä siementen takia.

Juu, ananas on kanssa yks semmoinen, jolle monet on allergisia. Mut ei toi kiivi ja mansikka aina käsikädessä kulje (mun onneksi :D ).

Mutta mutta... voisithan sä koittaa tiedustella vielä, että onko kellään allergioita. :) Tai sit tehdä just esim. vadelmakakun ja hedelmäkakun.

Yksi super hyvä, ja suosituksi havaittu täyte on: joko valmista, tai itse tehtyä vaniljakiisseliä ja pakastevadelmia. Kakkua ei tarvitse erikseen kostutella, sulattaa marjat, niin niistä tulee nestettä+päälle sitten sitä vaniljakiisseliä, nam. Ja nyt on jo tuoreita marjoja koristeeksi kakun päälle...kermaa sivelet kakun päälle,ja "roiskaset" marjoja päälle, sitten vielä muutama sitruunamelissan lehti koristeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Yksi super hyvä, ja suosituksi havaittu täyte on: joko valmista, tai itse tehtyä vaniljakiisseliä ja pakastevadelmia. Kakkua ei tarvitse erikseen kostutella, sulattaa marjat, niin niistä tulee nestettä+päälle sitten sitä vaniljakiisseliä, nam. Ja nyt on jo tuoreita marjoja koristeeksi kakun päälle...kermaa sivelet kakun päälle,ja "roiskaset" marjoja päälle, sitten vielä muutama sitruunamelissan lehti koristeeksi.

Miten toi vaniljakiisseli pitäis tehdä? En ole ap mutta joku tyhmä kysyjä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Hmm, kuulostaa hyvältä. Pitäisköhän kokeilla yks testikakku et miten onnistuu :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku suklaa/kinuskikakku toiseksi?

Oi suklaa olis mun mieleen, mutta en oo koskaan kokeillut tehdä sitä kuorrutusta. Miten siitä suklaasta saa sellaista helposti leviävää? Kinuskikakun voisin tehä, heh kaapista löytyy valmista kinuskijauhoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Juu, ananas on kanssa yks semmoinen, jolle monet on allergisia. Mut ei toi kiivi ja mansikka aina käsikädessä kulje (mun onneksi :D ).

Mutta mutta... voisithan sä koittaa tiedustella vielä, että onko kellään allergioita. :) Tai sit tehdä just esim. vadelmakakun ja hedelmäkakun.

Niin. Kyl mä ainakin noilta lähimmiltä voisin tosiaan kysyä mahdolliset allergiat. Lehteen pannaan avoinkutsu niin en ihan tarkkaan tiedä ketä on tulossa.

Yhteistyössä