YmmärtääköJumala.....?

• Viestiketjun aloittaja Oonaliina
  • Ensimmäinen viesti
Oonaliina
Olen kolmen lapsen äiti..vanhoillislestadiolainen.
Jo toisen lapsen jälkeen kärsin synnytyksenjälkeisen masennuksen,söin lääkkeitä mutta lopetin heti kunnes tiesin odottavani tätä kolmetta lastamme.Raskausaika meni suht hyvin,vain loppuraskaudesta alkoi tulla ahdistunutta oloa.Kun lapsi syntyi alkoi synnytyslaitoksella jostain syystä valtava ahdistus.Pelkäsin että synnytyksenjälkeinen masennus uusii. kun lapsi oli neljän päivän ikäinen soitin mielenterveystoimistoon ja kerroin tilanteen. Ahdistus oli valtava,tuntui että sekoan,oli pakko-ajatuksia ja aloin pelätä ääniä ja ihmisiäkin.Kaikki tuntui oudolta..Olin niin ahdistunut että alkoi tulla aistivääristymiä.Esim.ihmisten silmät näyttivät erilaisilta,pelottavilta...pelkäsin että minusta tulee mielisairas. Pian aloitettiin mielialalääkkeet ja kuukauden kuluttua siitä alkoi vähän helpottaa.Nyt olen aika toiveikas,mutta välillä vieläkin ahdistaa.
Lääkärit mielenterveystoimistossa ja äitiysneuvolassa olivat ehdottomasti sitä mieltä että nyt laitetaan kierukka.Että hoitaisin itteni kuntoon ennen kun taas alkaisin odottamaan.Hormoonin heittely vaikuttaa niin negatiivisesti mun elämään..
Varsinainen kysymys onkin mitä mun pitäis tehdä????????????????????Olen kyllä vähän vastaan ehkäisyä mutta teidän että en enää pärjää jos hormoonit heittelee mua kokoajan.Rakastan kyllä lapsia paljon mutta en vain jaksa itteni kans jos lääkkeet taas lopetataan tai olisin taas pian raskaana...Tämä ahdistus on niin hirveää. :'(

Jos Jumala on hyvä, hän varmasti ymmärtää. Jumala, joka ei ymmärtäisi tällaista tilannetta, ei voisi olla sellainen hyvä Jumala, josta Raamatussa puhutaan.
Paljon :hug: ja voimia sinulle!

Hei!
Kyllä minä ainakin uskon, että Jumala haluaa että pystyt olemaan täysipäinen äiti näille nykyisille lapsillesi eikä että hankit yhä edelleen ja edelleen lapsia ja olet itse kokoajan masennuksen kynsissä! Ethän silloin pysty huolehtimaan lapsistasi niinkuin haluaisit ja on tarkoitettu! Kun Jumala sanoi, että "menkää ja täyttäkää maa", ei Hän varmaankaan tarkoittanut, että teidän se pitäisi ainoastaan tehdä. On meitä täällä muitakin! =)

alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 13:23 vieras kirjoitti:
Hei!
Kyllä minä ainakin uskon, että Jumala haluaa että pystyt olemaan täysipäinen äiti näille nykyisille lapsillesi eikä että hankit yhä edelleen ja edelleen lapsia ja olet itse kokoajan masennuksen kynsissä! Ethän silloin pysty huolehtimaan lapsistasi niinkuin haluaisit ja on tarkoitettu! Kun Jumala sanoi, että "menkää ja täyttäkää maa", ei Hän varmaankaan tarkoittanut, että teidän se pitäisi ainoastaan tehdä. On meitä täällä muitakin! =)
Olen samaa mieltä.Äläkä varsinkaan muiden seurakuntalaisten annan painostaa sinua tai saada sinulle pahaa oloa kun lapsia ei ole enemmän.Itse olen uskossa ja uskon että Jumala ei siitä sinua huonompana pidä.

Samaa mietin minäkin. kolme lasta ja lestadiolainen. Mies hirrveästi työmatkoilla ja minä hoidan lapset ja kodin. Omaa aikaa on siis vain yällä. -Jos silloinkaan. Nyt olemme toivoneet että Jumala ei antaisi meille enää vähää aikaa lapsia. Itse olen nimittäin välillä niin romahduksen partaalla. Olemme uudella paikkakunnalla ja ystäviä emme ole saaneet. Äiti ja isä asuvat lähellä, mutta nekin jo iäkkäitä ihmisiä. Onko todellakin niin että lapset ensin ja sitten äidin jaksaminen. huhh! Olemme mieheni kanssa puhuneet että kyllä täytyy ajatella omaa jaksamista ihan tosissaan. kaverini masentui todella pahasti kolmannen lapsen jälkeen ja näin niin läheltä mitä se oli, enkä halua itselleni samaa.

alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 00:01 äippä kirjoitti:
Samaa mietin minäkin. kolme lasta ja lestadiolainen. Mies hirrveästi työmatkoilla ja minä hoidan lapset ja kodin. Omaa aikaa on siis vain yällä. -Jos silloinkaan. Nyt olemme toivoneet että Jumala ei antaisi meille enää vähää aikaa lapsia. Itse olen nimittäin välillä niin romahduksen partaalla. Olemme uudella paikkakunnalla ja ystäviä emme ole saaneet. Äiti ja isä asuvat lähellä, mutta nekin jo iäkkäitä ihmisiä. Onko todellakin niin että lapset ensin ja sitten äidin jaksaminen. huhh! Olemme mieheni kanssa puhuneet että kyllä täytyy ajatella omaa jaksamista ihan tosissaan. kaverini masentui todella pahasti kolmannen lapsen jälkeen ja näin niin läheltä mitä se oli, enkä halua itselleni samaa.
Minä ihan ev.lut ja mies hellari mutta olemme ottaneet sen suunnan että ehkäisystä mahdollisuuksien mukaan pidättäydytään.Häät olivat kesäkuussa eikä kyllä ollakaan otettu ehkäisyä..

Uskon vakaasti että Jumala on luonut meille järjen ihan että sitä käytettäisiin. :)
En tarkoittanut pahalla.Parempi se on että voit henkisesti hyvin ja olet iloinen äiti kolmelle lapselle kuin että olet masentunut 11 lapsen äiti.

Oonaliina
Minipillerit aloitettiin.Kierukka laitetaan kun elimistöni on siihen valmis.On hyvä olo kun tietää että ihmiset ajattelevat mun parasta. :)
Jos Jumala ei halua että mun ja lasten on hyvä olla onko sitä sitten edes olemassakaan..

alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 11:27 Oonaliina kirjoitti:
Minipillerit aloitettiin.Kierukka laitetaan kun elimistöni on siihen valmis.On hyvä olo kun tietää että ihmiset ajattelevat mun parasta. :)
Jos Jumala ei halua että mun ja lasten on hyvä olla onko sitä sitten edes olemassakaan..
Itse olen miettinyt että mitenköhän minä jatkossa toimin jos lapsia tulee enkä haluaisi enää..No,sen näkee sitten.Eihän ole edes vielä ensimmäistäkään.Pillerit ja kondomi ei minulle sovi ja en tiedä..Saa nähdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 11:27 Oonaliina kirjoitti:
Kyllä Oonaliina Jumala haluaa, että pystyt olemaan hyvä äiti lapsillesi ja olethan jo tehnyt oman osuutesi lasten osalta tähän maailmaan! =)

Yhteistyössä