Ymmärtääkö verkostomarkkinoijat mitä vahinkoa ne tekee?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
20-vuotias nainen itkee Tinderissä miten hänet huijattiin mukaan 18-vuotiaana, lypsättiin opintolaina, miten kaverit vaihtui ja miten yksin hän on kun lopulta tajusi lähteä. Tarina muistuttaa uskonlahkoa. Nyt nainen on aika rikki ja joutuu hankkimaan kokonaan uuden kaveripiirin.
 
vierailija
Omatunto pitää vaientaa niissä töissä.
Melko moni kaupallinen työ on epäeettistä.
Naisille myydään mielikuvia hömppätuotteilla.
Ranskalainen bröndi on saanut huomautuksen lapsimallikampanjastaan.
 
vierailija
Ja sekö oikeuttaa harhauttamaan nuoria mukaan?
En mä niin väittänyt. Mutta ei sitä värvääjää voi yksin syyttää, jos ei mikään hälytyskello soi tai itsesuojeluvaisto pelaa sen vertaa, että ottaa ensin selvää mikä homma, vaan suin päin pistää nimensä paperiin kyseenalaistamatta mitään. Verkostomarkkinointia on ollut iät ja ajat ja tietoa kyllä on saatavissa konseptista, kuin konseptista, joten ei pitäisi olla vaikeaa ottaa ensin asioista selvä ennen, kun lupaa mitään.
 
vierailija
Minä olen tehnyt puhelinmyyntiä ja verkostomarkkinointia. Yleensä helpoin tie menestykseen on kusetus. Tietty suuri osa noista tuotteista itsessään on kusetusta.

Hiukan siinä semmoinen asenne on, että "tyhmiltä rahat pois". Että jos et ite niitä ota, niin joku muu ottaa.

Emmä ihan moraaliton ihminen ole, mutta sitä pikkuhiljaa liukui sellaiseen duunimoodiin, että kusetus tuntui ihan luonnolliselta.

Nykyään teen myyntityötä, mutta teollisuudessa. Siinä homma perustuu luottamukselle, joten kusetus on todella huono keino. On pakko pitää lupaukset ja pyrkiä myös tasokkaaseen jälkimarkkinointiin.
 

Yhteistyössä