Yllättäviä tupakoijia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina81

Vieras
Onko joskus sulle käynyt niin, että olet suorastaan yllättynyt kun joku on tupakoija. Ittellä ainakin yleensä mielikuva tupakoivista, varsinkin nuoremmista semmoisista, on aika negatiivinen. Varmaan siitä on ihan tutkimuksia, että huonommin pärjäävät tupakoivat enemmän ja näin... mutta ei se aina niin mee...

Kerran olin työhaastattelussa ja mua haastatteli nuorehko pomo (oli logistiikkapäällikkö), jotain 35v. Tosi fiksu ja hillitty ja sellainen "kilttipoika"-tyyli. No sain työn ja yllätyin kun tyyppi kävi välillä ulkona sauhuilla...

Lukiossa meidän luokan paras oppilas, tyttö vieläpä, poltti tupakkaa. Ei, se en ollut minä :) En näet ollut paras, enkä ees polttanut. Luokkakokouksessa tää tyttö ei enää polttanut, kertoi että gradua tehdessä vielä poltti aika paljonkin, mutta lopetti ennenkuin alkoi hankkiutua raskaaksi.

Noi ainakin tuli mieleen. Mä en tykkää tupakoinnista, tosin joskus harvoin humalassa on tullut poltettettua pari. Mutta vielä enempi mua ärsyttää semmoset ihmiset, jotka suhtautuu ihan äärinegatiivisesti tupakoiviin ihmisiin. Yleensä tämmösillä ihmisillä on muitakin negafiksaatioita.

Mulla käsitys ihmisestä muuttuu aina, kun näen hänen tupakoivan. Valitettavasti pidän häntä heti asteen huonompana ; itsekkäänä ja tyhmänä.

Ja kyllä, olen erittäin tupakanvastainen. En hyväksy sitä missään muodossa, mitenkään, kieltoon vaan koko tuote.

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Kerran yllätyin kun eräs töissä ollut luonneoitsija (terveys ja hyvät elämäntavat) pisti röökiksi lounaan jälkeen. Todella fiksu ja siisti n.50 vuotias korkeassa asemassa oleva nainen.

Ammattikoululaisen polttamisen todennäköisyys on muuten yli nelinkertainen lukiolaisen polttamiseen (Lähde: http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/dcfb023b-117f-4a75-b3ee-685113513d26). Amislaisista polttaa 40 prossaa, lukiolaisista vain 1/10. Eipä tuolla yliopistolla kovin paljon näe tupakoivia ihmisiä, mutta bileissä kyllä sitäkin enemmän... Mutta mä poltan, pitäs päästä eroon, mutta enpä tiiä... Voin just kuvitella että kun jotain gradua vääntää niin hankala siinä samalla lakkoilla...

Todella monia, äitejä, mielestäni hienoja ihmisiä. Olen yllättynyt kun kuulen että polttavat. Suurin osa salaa. Joku anopiltaan, joku lapsiltaan ja joku jopa mieheltään.

[QUOTE="vieras";28131736]Mulla käsitys ihmisestä muuttuu aina, kun näen hänen tupakoivan. Valitettavasti pidän häntä heti asteen huonompana ; itsekkäänä ja tyhmänä.

Ja kyllä, olen erittäin tupakanvastainen. En hyväksy sitä missään muodossa, mitenkään, kieltoon vaan koko tuote.[/QUOTE]

Tämmöinen asenne on myrkyllisempi kuin yksikään tupakka. Mun mielestä tupakkaa vastaan tehostetaan toimia koko ajan. Joten ei siinä tartte enää rehdin ja reippaan mököttää. Ja osa tupakoitsijoista kyllä ainakin yrittää huomioida muut kun polttaa.

Mun talossa asui semmoinen mies, joka poltti. Se meni yleensä ulos polttamaan, mutta talvella se poltti partsilla. Sanoi, että poltti partsilla jos näki että naapurikämppien ikkunat ja partsin ovet oli kiinni. Ja yleensä ne talvisin oli kiinni...

Se on mun myönnettävä, että raskaana olevan äidin kun näkee polttavan, tulee kyllä aika paha fiilis. Tai jos lapsi on ihan hirveen pieni... Yleensä fiksummat polttavat äidit muutenkin hoitaa ton tupakoinnin aika näkymättömissä.

Eikös presidenttimme Sauli Niinistö polta? Monet korkeastikoulutetut, arvovaltaiset henkilöt polttavat - tämä on mielestäni osoitus siitä, että ei se tupakanpoltto ketään tyhmemmäksi tee, vaikka se onkin huono ja ikävä tapa.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";28132092]Eikös presidenttimme Sauli Niinistö polta? Monet korkeastikoulutetut, arvovaltaiset henkilöt polttavat - tämä on mielestäni osoitus siitä, että ei se tupakanpoltto ketään tyhmemmäksi tee, vaikka se onkin huono ja ikävä tapa.[/QUOTE]

Joo ja jos joku ei tajunnut mitä tarkoitan tyhmyydellä, niin onhan se nyt hiiskatin tyhmää ihan tupakoijaa itseään kohtaan, vaarantaa terveytensä tuollaisella syöpäkääryleellä. Itsekästä koska se aina vaikuttaa muihin jossain vaiheessa, joku muu joutuu sitä passiivisesti hengittelemään.

Minua tympäsee jos lääkärisihminen haisee tupakalle :(
Samoin jos joku opettaja polttaa.
Eikä kyllä kauhean kivalta näytä lastentarhan tyypitkään tupakat huulilla.

Ja minusta autossa tupakoivat ovat kanssa tyhmän näköisiä.

Ihmisillä on oikeus polttaa tupakkaa ammatistaan riippumatta. Ammatista riippuen kuitenkin on ihan fiksua olla polttamatta työpäivän aikana.

[QUOTE="vieras";28132189]Ihmisillä on oikeus polttaa tupakkaa ammatistaan riippumatta. Ammatista riippuen kuitenkin on ihan fiksua olla polttamatta työpäivän aikana.[/QUOTE]

Tuskin kukaan väitti ettei ole oikeutta, vaan sanoi että asia tympäisee.

Mun on oikeus tympääntyä jos mun keuhkotautilääkäri haisee röökille, tai lapseni hoitaja kärtsää röökille kun pitelee mun pientä lastani sylissä. Yök :X

[QUOTE="vieras";28132210]Tuskin kukaan väitti ettei ole oikeutta, vaan sanoi että asia tympäisee.

Mun on oikeus tympääntyä jos mun keuhkotautilääkäri haisee röökille, tai lapseni hoitaja kärtsää röökille kun pitelee mun pientä lastani sylissä. Yök :X[/QUOTE]

En minäkään väittänyt, että joku muu olisi väittänyt, että jollakulla ei olisi oikeutta polttaa. Totesin vain, että se tupakoiminen on jokaisen täysi-ikäisen ihmisen "oikeus", mutta tupakoitsijoidenkin on varmaan tietyissä ammateissa syytä välttää polttamista työpäivän aikana.

Tupakoiva kosmetologi on myös ikävä, jos sattuu kohdalle. Neiti kävi ilmeisesti sauhuilla ensin ja alkoi sitten hipelöimään kasvojani. Jokin järki varmaan sanoisi, ettei varsinkaan tuollaisessa tilanteessa kannata hankkia tupakanhajuisia sormia! Tupakoiva ihonhoidon ammattilainen, seriously?

Tupakoivat elintarviketyöläiset ovat toinen tympeä ryhmä. Työtakin taskussa kannetaan röökiaskia ja sytkäriä, jokaisella tauolla käydään hönkimässä tupakkahuoneessa. Toivottavasti ei löydy kenenkään sinisestä lenkistä LM:n sinistä.

Yhteistyössä