Yllätysplussa

Hei! Kävin eilen päivystyksessä mahakivun takia. Ei tullut mieleenkään, että voisin olla raskaana, koska "menkat" olivat olleet juuri edellisellä viikolla. Nyt kun tarkemmin ajattelen niin menkat olivat niukemmat ja kivuttomat. Yleensä ne ovat runsaat ja kivuliaat.

Minulta otettiin päivystyksessä verikoe ja pissanäyte. Kun sairaanhoitaja pyysi kuulemaa tuloksia olin lentää selälleen kun hän sanoi, että raskaustesti on positiivinen. Hänen mukaansa mahakivut luultavasti johtuvat siitä kun kohtu kasvaa. Nyt kun tarkemmin olen ajatellut niin onhan minulla joitakin raskausoireita ollut kuten vessassa ravaaminen. Mahakipu meni ohi noin tunnissa, mutta koska jo jonotin päivystyksessä jäin siis kuulemaan kokeiden tuloksia. Sairaanhoitaja käski minun ottaa yhteyttä neuvolaan maanantaina. Olin shokissa kuultuani tämän iloisen yllättävän uutisen joten lähdin vain kotiin. Ei tullut mieleenikään silloin kun olin päivystyksessä, että näistä valemenkoista lähtien minulla on ollut pientä veristä vuotoa, sitä jää vessapaperiin pyyhittäessä. Ei kyllä joka kerta mutta kuitenkin.. ja tässä vuodossakin oli yhdessä vaiheessa muutaman päivän tauko. Unhohdin siis kysyä asiaa sairaanhoitajalta. Pitäisiköhän minun soittaa päivystykseen? mitä mieltä olette? Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten kaikki on uutta. Laskelmieni mukaan olisin 5 rv.

Onkohan tämä pienoinen vuoto vakavaa??:eek:

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Onnittelut raskaudesta!

En usko että vuoto on vakavaa. Olen kuullut niin monelta, että alkuraskaudessa tiputteli silloin tällöin ja todella epäsäännöllisesti. Jos sinulle tulee kovia kipuja alavatsassa ja runsasta vuotoa, ehdottaisin että varaat ajan alkuraskauden ultraan. Mutta uskon että tuo pienoinen vuoto on täysin normaalia :)
Itse olen rv6+1 ja torstaina menossa alkuraskauden ultraan oman mielenrauhan vuoksi!

Tsemppiä raskauden alkutaipaleille :)

Kiitos=)

Luulenpa, että olisin eilen joutunut tarkempiin tutkimuksiin mahakivun takia, jos olisivat siellä epäilleet jonkin olevan pielessä. Mutta pitää seurailla tilannetta kun ei tosiaan vuoda paljon mitään. Itsekkin lueskelin tuossa, että vuoto ei välttämättä ole vakavaa. Soittelen kyllä heti maanantaina neuvolaan ja kyselen sieltä lisää:heart:

Luulenpa, että itsekkin varaan ajan alkuraskauden ultraan juuri tuon oman mielenrauhan vuoksi! En osaa vielä "iloita" asiasta ennenkuin tietää, että kaikki on hyvin.

Tsemppiä myös sinulle=)

Itselläni on juuri samanlaisia kuvaamiasi mahaoireita ja tiputtelua. Tein pari päivää sitten raskaustestin, nega tuli. Aion kyllä vielä käydä labroissa asian varmistamiseksi.. Kun on ollu oksentelua, huimaamista, ainainen pissahoppu jne.. jotakin poikkeavaa kyllä täytyy olla, jos ei raskaus, niin sitten jotain muuta..

Soitin tuossa sitten sairaanhoitajalle päivystykseen kun vaivaa.. sanoi, että jos ei ole kovia kipuja ja verta ei tule runsaasti niin voi olla normaalia. Mut sanoi, että jos tulee kovia kipuja/runsaasti verta, heti päivystykseen. Pelottaa:'(

Yhteistyössä