ylläriraskaus, mitä te tekisitte tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja näin kävi
  • Ensimmäinen viesti
näin kävi
olen juuri aloittanut opiskelut, miehellä loppui työt juuri ja uusia ei hetkeen ole näkyvissä. ennestään 1 lapsi, opiskeluita minulla olisi vielä 3v jäljellä ja ammattia minulla ei vielä ole, joten tämä oli tosi tärkeä juttu. nyt sitten pärähti testiin 2 viivaa ja oon aivan shokissa. aborttia en ole ikinä tehnyt ja aina sanonut etten sitä tee. mutta miten tähän elämäntilanteeseen mahtuis se 1 elätettävä vielä mukaan? antakaa jotain järkeviä ajatuksia kiitos!

"mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27598804:
Töitä mies varmasti löytää, mutta miten mä käyn vastasyntyneen kanssa ammattikoulun tunneilla missä on läsnäolopakko?
Luokkakaveri piti 3 kk "lomaa" kun vauva syntyi, oli ollut vielä synnytystä edeltävänä päivänä koulussa. 3-8kk vauva kulki koulussa mukana, onnistui kun sattui olemaan melko tyytyväinen tapaus. Sitten tulikin kesä ja 11 kk vauva lähti hoitoon ja äiti jatkoi koulua.

Me tekisin niin, että suorittaisin koulussa parhaan mukaan pakollisia tunteja muiden luokkien mukana, sitten olisin äitiyslomalla ja suorittaisin niitä, joissa ei ole läsnäolopakkoa ja kun lapsi olisi parivuotias, laittaisin hoitoon ja suorittaisin loput työharjoitteluina.

"vieras"
Mikä ehkäisy teillä oli käytössä? ..Vinkiks muille ettei kannata luottaa,voi pettää..

No niin,siis. Mies tietysti työnhakuun ja sinä opiskelet täysillä koko raskausajan,ota selvää voiko jotain kursseja suorittaa joko etänä tai etukäteen nyt ennen kun vauva syntyy. Äitiysloman tietysti pidät,sen jälkeen joko vauvan kanssa kouluun jos et etänä pysty suorittaa,tai sitten keskeytät opiskelut siksi aikaa kunnes vauva on sen ikänen että voit laittaa hoitoon.

[QUOTE="vieras";27598865]Mikä ehkäisy teillä oli käytössä? ..Vinkiks muille ettei kannata luottaa,voi pettää..

.[/QUOTE]

oletko muuten koskaan lukenut pillerien tms ehkäisyjen lupaamia prosentteja? Parhaimmat taitaa luvat 98-99% estävänsä raskaaksi tulon. Jokaista sataa käyttäjää kohti siis 1-2 tulee raskaaksi.

ihanmitenhaluaa
itse vietin vuoden lapsen kanssa kotona ja palasin puoleksivuodeksi koulunpenkille. Luin ja sain päättötodistuksen ja palasin kotiin. Koulua ei tosissaan paljoa jäljellä ollut.

Mulla oli melkein samanlainen tilanne aikanaan.. olin juuri aloittanut ammattikoulun ja mies oli jäänyt työttömäksi.. tulin sitten raskaaksi kevätlukukaudella ja kävin koulua niin pitkälle asti siinä, että äitiysloma alkoi.. sitten menin vain takaisin kouluun heti seuraavana syksynä äitiysloman jälkeen.. valmistuin aikataulussa koulusta vaikka välillä olikin rankkaa yöheräämisten takia.. myös rahallisesti oli tiukkaa koko ajan, jouduimme hakemaan sossusta rahaa, että selvittiin.. nyt olen oman alani töissä, mies edelleen työttömänä kotona (yli 4 v jo).. mutta kyllä siitä selviää.. päättäväisesti vain lähdet takas kouluun heti äitiysloman jälkeen.. joko lapsi hoitoon tai sitten jos mies on edelleen työttömänä, niin mies on lasten kanssa kotona.. :)

dowhduoöf
Jos päätät pitää lapsen, ota yteyttä koulusi opoon/opintotoimistoon. Saat varmasti sovittua tlevaan elämäntilanteeseesi sopivan tavan suorittaa tutkintoa. Tokkopa olet ihan ensimmäinen! Onnea ja Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi!

Alkuperäinen
Kondomi ollut, seksiä muutenkin harvoin ollut tässä lähiaikoina stressin takia joten tää todella on ylläri. Hormonaaliset ei oo tähänpäivään mennessä mulel sopinut. Ehkäpä se nyt sit on tarkoitettu meille tulevaksi se toinen pieni, pitää alkaa järjestelmään asioita ja todella haluan tän koulun suorittaa loppuun aikanaan... kaitpa nää asiat tästä selviää, kiitoksia asiallisista vastauksista :)

Ylläripylläri
Ja kyllä oli alkuun järkytys... Mutta nyt ollaan loppusuoralla... Tehokasta opiskelua nyt raskausaikana... Varmaan osan opinnoista pystyy myös tenttimään kun sopii open/ opon kans. Eiköhän se läsnäolopakko ole kesken kasvuisia varten, etteivät lintsaa...

näin tekisin
Mie opiskelisin raskausajan ja sitten jos isä on yhä työtön, niin isä voi hoitaa pientä niinä aikoina kun ite olet koululla. Ei tarvitse ihan pientä sitten hoitoon laittaa ja itse saat opiskeltua. Meillä tyttö oli 1v kun jatkoin opiskelua kun isä oli kotona. Toki olisin voinut jo paljon aiemminkin jatkaa, vaikka heti äitiysloman jälkeen mutta silloin meillä mies oli töissä. Onhan se rankkaa varmasti, mutta kyllä siihen pystyy jos tosissaan tahtoo.

Yhteistyössä