Ylirasittunut silmälihas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kassun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kassun äiti

Jäsen
18.04.2009
247
0
16
Helsinki
Osaisiko joku kertoa ylirasittuneesta silmälihaksesta kauanko oireet ovat kestäneet?

Minulla eilen todettiin että silmälihas on ylirasittunut silmässä on "puutunut olo" ja sivuille katsoessa sattuu silmän taakse.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi kertoa kauanko tämmöinen kiusallinen vaiva yleensä kestää :)

Sehän tässä on kummallista kun en ole tehnyt mitää ihmeellistä ollut vain :) itsekseni mietin että minulla oli juuri niska-hartia alueen lihaksen ihan totaallisen jumissa noin 2 viikkoa ennen kun ne lähtivät eilen aukemaan ja tämä silmä oire alkoi. Mietiskelin josko olisi nuo niska ja kaula alueen lihakset laittaneet silmän niin koville että niska ja kaula vaivan poistuessa silmä pääsi ponnisteluista "lepotilaan" ja aiheutti tämän?

Mua kiinnostaa, miten se todettiin. Koska mulla on huimauksen lisäksi sellasta, että toinen silmä "tuntuu" aika usein ja varsinkin autoa ajaessa se vähän kuin sumenee.
Silmän liikkeet aiheutti ja aiheuttaa välillä vieläkin sitä, että kun katsoo sivulle, alkaa huimata. Tai varsinkin aamuisin tietokone tai puhelimen näyttö tekee inhottavan, huimaavan olon kans.
Niska/kaularanka ilmeisesti jumissa. Vähän on auttanut fysioterapia ja akupunktio, mutta ei kokonaan.
Mulla ei ole todettu silmälihaksessa vikaa, mutta fysioterapeutti sanoo, että silmän lihakset yhtyy kaularangan- ja purentalihaksiin ja niitä nyt sit on yritetty hoitaa.

Yhteistyössä