Ylipainoiset tullaanko teille vaatekaupoissa kommentoimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tiedän miten omat läskit voi suututtaa ja toisen hyväksi tarkoitetuista sanomisista voi loukkaantua. Mutta mä en edes usko, että noin voi käydä, ainkaan useampaa kertaa. Eli olisko ne myyjät kuitenkin ensin kysyneet voivatko olla avuksi? tai sanoneet, jotain jonka ap TULKITSEE noin?

JOS kuitenkin noin on käynyt niin sitten pitää soittaa kyseisten liikkeiden myymäläpäällikölle ja kertoa tilanne. Kommentit kyllä lakkaa siihen.

Ei ole ikinä tultu, vaikka olen paljon lihavampi kuin sinä. Minustakin tuntuu, että ehkä tämä juttu on omaa kuvitelmaasi. Otat ehkä kaiken painoosi kohdistuvana arvosteluna. Senkin jos myyjä vaan kysyy tarvitsetko apua, tai kysyy: löydätkö oikean koon, jos et löydä niin voin katsoa olisiko varastossa.

Ei mulle tulla kun en sinne mene, en halua enää käydä kaupoissa ostoksilla vaan tilaan vaatteet postimyynnistä :=) näin säästyn kauniitten ihmisten kauhistuneilta katseilta ja tökeröiltä myyjiltä.

...vaan normaali/hoikahko, katsoi eräs neitonen asiakseen kassalla kysyä (kun olin maksamassa farkkujani) että kai minä tiedän että ne on tosi PIENTÄ kokoa. En siinä vaiheessa vielä noteerannut edes mitenkään, niin toisti vielä merkitsevästi että: "Niin nämä on siis tosi NIUKKA malli. Että on tosi PIENTÄ KOKOA." Toljotin hetken suu auki ja totesin vain että no minä kyllä ihan tuon sovituskopin kautta olen tulossa...

...vaan normaali/hoikahko, katsoi eräs neitonen asiakseen kassalla kysyä (kun olin maksamassa farkkujani) että kai minä tiedän että ne on tosi PIENTÄ kokoa. En siinä vaiheessa vielä noteerannut edes mitenkään, niin toisti vielä merkitsevästi että: "Niin nämä on siis tosi NIUKKA malli. Että on tosi PIENTÄ KOKOA." Toljotin hetken suu auki ja totesin vain että no minä kyllä ihan tuon sovituskopin kautta olen tulossa...

Mistäs se voi tietää että oot sovittanut? Monet tekee nykyään sitä että sovittaa vasta kotona, kun vaatteen saa kuitenkin palauttaa. Mikäs tossa oli outoa? Onko susta outoa jos nettikaupassa farkkujen vieressä on huomautus että ovat tavallista pienempää mitoitusta?

Nykyään kun vielä saman kaupan sisällä eri vaatteet voi olla ihan eri kokoa vaikka kummassakin lukis sama kirjain.

[QUOTE="diu";24555532]Mistäs se voi tietää että oot sovittanut? Monet tekee nykyään sitä että sovittaa vasta kotona, kun vaatteen saa kuitenkin palauttaa. Mikäs tossa oli outoa? Onko susta outoa jos nettikaupassa farkkujen vieressä on huomautus että ovat tavallista pienempää mitoitusta?

Nykyään kun vielä saman kaupan sisällä eri vaatteet voi olla ihan eri kokoa vaikka kummassakin lukis sama kirjain.[/QUOTE]

Niin no juu, tästä on kyllä jo aikaa vuosia - eikä siinä tilanteessa tullut mieleenkään että tosiaan joku voi ostaa sovittamatta. Ja ehkä se olisi mennytkin luontevammin jos sen keskustelun sävy olisi ollut vähän vähemmän "osoitteleva" (vaikea selittää kuulostamatta vainoharhaiselta, mutta ilmeistä ja eleistä kyllä huomasi että myyjäneitonen todella piti minua liian suurellisena ostokseeni :whistle:).

Tuon jälkimmäisen kyllä allekirjoitan täysin, ja yhdessä liikkeessä kun siitä myyjälle mainitsin niin hän kertoi että parastansa jopa saman valmistajan toinen erä samaa vaatetta onkin taas ihan eri kokoista kuin edellinen...

Minä olen aina pitänyt normaalina, jos myyjä on ilmoittanut, että se on kokoaan pienempi tai sitten isompi, molempia olen kuullut, että tuosta vaatteesta kannattaa ottaa se toinen koko kokeiltavaksi. Olen pitänyt sitä ammattitaitoisuutena.

Yhteistyössä