P
PCO
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:Onko diabeetikko lihava, tai siis tuleeko siitä lihava? Kun yksi mun ystävä sanoo, et hän on sen takia lihava (160/84), kun hänellä on diabetes, että se on aineenvaihduntahäiriö. Tunnen muitakin diabeetikkoja ja he eivät ole lihavia. Eikö se sitten kaikilla diabeetikoilla ole aineenvaihduntahäiriö?
Olkaa kilttejä ja vastatkaa.
No kyllä ainakin mulla on sokeriarvot+PCO vaikuttanut painoon ja tämä tieto tuli ihan lääkärin suusta. Mulle nyt uusi juttu eli en varmaan ihan oikein tätä osaa selittää, mutta meni jotenkin niin että syödessä insuliini ei toimi oikein eli tämä jo vaikuttaa aineenvaihduntaan (kiloja tulee helpommin) mutta sen lisäksi ei tule kylläistä oloa niin helposti ja syö enemmän ja taas tulee kiloja lisää.
Selitin varmaan ihan väärin (korjatkaa joku jos osaatte paremmin selittää), mutta käytännössä siis lihoo helpommin kuin muut. Mutta jos on lääkitys niin sitten ei pitäisi lihota? Lääkäri sanoi sitä, että minulle laihdutus olisi vaikeaa ilman lääkkeitä (ja tokihan se on vaikeaa joka tapauksessa!). Nyt sitten kun sain lääkkeet niin ekaa kertaa elämässäni on kylläinen olo =)
Ja muuten, kaikki mun tuntemat diabeetikot on ylipainoisia!