Ylipainoisen raskaaksi tulleet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lintta-iita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lintta-iita

Vieras
Kuinka helposti raskaaksi tulo onnistui?
Paljonko paino nousi raskauden aikana?
Tippuiko raskauskilot helposti/putosiko ehkä enemmän,kuin mitä tuli?

Mulla on tätä painoa sellaset kymmenen kiloa liikaa,ja nyt huomasin olevani raskaana.Raskaaksi tulo itselläni ei kovin vaikeaa ollut,toisesta kierrosta nappasi.
Tiedän että itse voi vaikuttaa jonkinverran siihen,kuinka paljon paino nousee,mutta mielenkiinnolla kyselin..

Tärppäs heti (ylipainoa 15kg) ja ekasta tuli 30kg lisää... toinenkin tärppäs heti (ylipainoa 20kg, eli edellisestä jäi ylimääräiset 5), painoa tuli 12kg jotka nyt jo tiputettu. Edelleenkin ylipainoa sellaiset 15kg eli entisellään ollaan.

Joo no ylipainoahan tuo 10 kiloakin tietysti on, mutta ei taida tää mun kokoemus ihan vertaistilanne olla.
Ylipainoa 70-80 kiloa. Kuusi kertaa oon ollu raskaana. Lähteneet tokasta-neljännestä kierrosta ja yksi kuudennestatoista kierroksesta vasta. Yks alkuraskauden km.

Paino ei oo kummemmin noussu ja välillä on tippunu paljonkin enemmän kuin tuli, välillä ikäänkuin en raskaana ois ollutkaan saati synnyttäny.

Mulla lähtötilanne 20 kiloa liikaa ja takana vasta jotakuinkin 15 viikkoa. Painoa tullut lisää 4,8 kiloa.

Kauhistuttaa mikä on loppusaldo - sillä kalorini eivät tosiaan ole revenneet käsistä. Itseasiassa nyt päätin siirtyä terveelliselle, mutta hyvin kevyelle ruokavaliolle. Osaa näköjään kroppa kuitenkin ottaa omansa!

Toisen aikaan painoa oli 20 kiloa liikaa-kiloja kerty 20 niistä jäi 10 kotiin kannettavaksi.
Kolmannen kanssa ylipainoa oli jo 25 kg,joista ei tippunut kuin 5 ja loput sai kottiin.

Mä "sairastuin" masennukseen,jota kaikki vähätteli-olin jopa kolmannen raskausajan koko ajan masentunut..

Nyt tätä neljättä ootellessa liikakiloja on 8,viikkoja likimain 7,mutta kauhukseni olen huomannut painon nousseen nyt jo 5 kiloa...en ole sen enempiä syönyt,päin vastoin..jopa vähemmän!No heinäkuussa sen sitten näkee,paljonko sitä jää...

Juu, ei ollu kysymys. Omalla kohdallani ihmettelen et mistä toi kaikki paino oikein tulee.

Oma kokemus ei oikein vastaa yleistä käsitystä kalorimääristä joilla painon saa nousemaan.

Toivottavasti saan pysäytettyä kuitenkin.

Kuinka helposti raskaaksi tulo onnistui?
Paljonko paino nousi raskauden aikana?
Tippuiko raskauskilot helposti/putosiko ehkä enemmän,kuin mitä tuli?

Mulla on tätä painoa sellaset kymmenen kiloa liikaa,ja nyt huomasin olevani raskaana.Raskaaksi tulo itselläni ei kovin vaikeaa ollut,toisesta kierrosta nappasi.
Tiedän että itse voi vaikuttaa jonkinverran siihen,kuinka paljon paino nousee,mutta mielenkiinnolla kyselin..

Tulin heti raskaaksi, ei noussutp aino yhtään. Et sä oo ees mikään ylipainoinen jos on 10kg ylimäärästä!!

Ylipainoa minullakin oli n. 10 kiloa jos bmi:tä katsotaan, ei ole minua häirinnyt kuitenkaan.

Raskaudessa söin pitkälti mitä teki mieli, paino nousi yli 20 kiloa, en muista tarkalleen. Synnärille jäi suurin osa, kaikki raskauskilot olivat tippuneet n. kuukausi synnytyksestä itsekseen.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä juttua, kun sanotaan että jos on ylipainoinen, niin ei muka tulisi niin helposti raskaaksi. Siis tyyliin lääkärit sanoo niin. Mutta sehän on ihan huuhaata, näkeehän sen täältäkin, ja muutenkin ihmisten ilmoilla. Lihavilla on eniten lapsia. Itsekin olen helpommin tullut raskaaksi kun sain lisää läskiä, tosin normaalipainoinen kuitenkin olen vielä. Silloin kun olin laiha kesti 2 vuotta tulla raskaaksi.

Mulla oli 30-40 kg ylimääräistä ja tulin kaksi kertaa helposti raskaaksi. Laihduin molemmissa raskauksissa, ekassa 8 kg ja tokassa 6 kg, eikä tarvinnut edes vahtia syömisiä. Paino putosi synnytyksen jälkeen todella helposti.

Mulla oli ylipainoa joku 20kg ku rupesin odottamaan likkaa. Raskaaksi tulin tokasta kierrosta. Aluksi paino tippu pari kiloa ja puoles välis raskautta rupes nousemaan, painoa tuli 15-16kg lisää lähtöpainoon. Pari päivää synnytyksen jälkeen tuosta oli lähteny 12kg. Raskausdiabetesta ei ollu.

Tokan kerran raskauduin ekasta kierrosta, mutta se raskaus päätyi keskenmenoon alkuvaihees.

Eka raskaudessa oli lähtöpainossa reilu 10 kg ylipainoa, ja synnytykseen mennessä painoa oli kertynyt miltei 20 kg LISÄÄ.. Ne eivät koskaan pudonneet, ja nyt uudelleen raskaana ollessa lähtöpaino on siis +30kg ylipainoa. Tällä kertaa yritän todellakin vahtia syömisiäni, sillä ottaa aika paljon jo kunnon ja terveyden päälle. Neuvolassakin peloteltiin, että tulee vaikea raskaus ja vauvasta saattaa tulla sokerivauva.. Et ainakin hyvät saarnat sain sieltä!

Ylipainoa oli n 15 kiloa ennen raskautta, tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Raskauspahoinvoinnin takia paino tippui 10 kiloa alussa, joista tuli takaisin raskauden edetessä vain kolme. Pari viikkoa synnytyksestä painoin 15 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, eli olin normaalipainoinen :)