Ylipaino ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaavikuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaavikuume

Vieras
Eli olen nyt laihduttanut 10kg, mutta painoa on vielä 109kg :( Jätin eilen e-pillerit pois ja tahtoisinkin tietää nyt kokemuksia siitä miten muilla,joilla paljon ylipainoa on paino pudonnut raskauden aikana. Ei siis mitään laihdutuskuuria,vaan ihan terveellinen ruokavalio+liikunta. Oleellistahan se on että paino tod.näk. putoaa ja tuskin minun painoiselleni painon putoaminen raskausaikana mitenkään vaarallista on? Voihan myös olla,että kestää kauankin,että tulen raskaaksi ja saan vielä painoa sitä ennen paljonkin putoamaan. Viime raskaudessa painoin viimeisilläni 113kg, raskausaikana oli verenpaine ongelmaa, eli tahtoisin ainakin olla kevyempi+elämäntavat kunnossa tulevana raskaudenaikana välttääkseni verenpaineen nousun. Olipa vähän sekava kirjoitus,toivottavasti joku ymmärsi asiani :D

Minä painoin kuopusta odottamaan alkaessa 119 kiloa. Raskauden aikana paino nousi vain puoli kiloa ja ihan ruokavaliolla ja liikkumisella näin kävi. Terkka oli tietty tyytyväinen :) Synnytysken jälkeen painoin enää 110 kiloa, joten yhdeksän lähti tavallaan raskauden aikana.

Hei käy lukee oheinen keskusteluketju, sieltä löytyy monia samassa tilanteesssa
http://www.terhi.net/keskustelut/viewtopic.php?f=9&t=4952

periaatteessa raskausaikana ei varsinaisesti saisi laihduttaa mutta painon pitäminen samassa on hyvä tavoite ja alkuraskaudesta,jos on pahoinvointia yms paino voi pudota.

Mulle lääkäri sanoi että joku oli laihtunut 18kg raskauden aikana kun kaikki herkut jäi pois ja oli kova pesänrakentaja :) Laihduttaa ei tosiaan saa mutta väkisinkin paino putoaa jos alkaa liikkumaan edes vähän ja jättää herkut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sharita:
Hei käy lukee oheinen keskusteluketju, sieltä löytyy monia samassa tilanteesssa
http://www.terhi.net/keskustelut/viewtopic.php?f=9&t=4952

periaatteessa raskausaikana ei varsinaisesti saisi laihduttaa mutta painon pitäminen samassa on hyvä tavoite ja alkuraskaudesta,jos on pahoinvointia yms paino voi pudota.

Juu,eli varsinaisesti painonpudotuksesta ei ole kyse vaan terveellisistä elämäntavoista ja liikunnasta, ennen olen syönyt mitä käteen tulee ja liikkunut tosi vähän. Sitä juuri tarkoitin,että paino putoo varmaan väkisinkin,kun elämäntavat muuttuu.

Mä raskauduin 3. kierrosta pillerieden poisjätön jälkeen ja painoa silloin 112kg. alkuun lähti rajun pahoinvoinnin takia 8kg, jotka sitten raskauden loppuun mennessä palasi, eli +-0kg. Sairastin verenpainetautia jo ennen raskautta, joten siksi olin tarkemmassa seurannassa. Neuvolassa oltiin tyytyväisiä painon kehitykseen. :)

Viikko synnytyksestä painoin 10kg vähemmän, kuin ennen raskautta (eli käytännössä laihduin) ja nyt 5,5kk synnytyksen jälkeen painan 32kg vähemmän, kuin ennen raskautta.

terveellisillä elämäntavoilla jos saat painon pysymään samassa, niin hyvä. siihen ne neuvolassakin kannustaa. :) painon putoamista ainakaan muutamaa kiloa enempää ei kai suositella.

Tsemppiä yritykseen! :flower:

Yhteistyössä