Ylipaino ja laihat ystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen itse ylipainoinen ja kaksi parasta ystävääni ovat ainakin 20 kiloa mua laihempia. Oon aloittanut laihduttamisen, mutta mua häiritsee todella paljon olla se läski meidän porukassa. Ystäväni valittavat kuinka lihavia ovat, vaikka todellisuudessa molemmat on s/m-kokoa ja todella laihoja. Itse olen l/xl-kokoa.

Mulla on vaan niin huono itsetunto tämän asian suhteen, tiedän sen itsekin. Kun ollaan juhlimassa baarissa, mietin jatkuvasti että monikohan katsoo mun läskejäni. En voi käydä ystävien kanssa ostoksilla, koska esim. vero modassa ei ole mun kokoiselle farkkuja enkä halua sovitella vaatteita ystävien aikana :/
Ollaan vielä nuoria perheettömiä parikymppisiä,joten tämä asia tuntuu suurelta.

Voi kun olisin jo laihtunut edes 10 kiloa niin tuntuisi varmasti paremmalta! Olisko mitään vinkkiä kuinka itsetuntoa saisi paremmaksi vai pitäiskö suosiolla jättää kaikki yhteiset jutut hetkeksi jäihin ystävien kanssa? Mietin monesti että mitä he ajattelevat musta... Jos pitävät itseään lihavina niin mitä mä olen?? :o

Mulla samankaltainen tilanne, tosin olen 30 kg ystäviäni painavampi. Vaan kappas kummaa, minä sieltä baarista pokaan ne hyvännäköiset miehet mukaani laihojen ystävieni jäädessä ilman. :D Eli ei hätää. =)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla samankaltainen tilanne, tosin olen 30 kg ystäviäni painavampi. Vaan kappas kummaa, minä sieltä baarista pokaan ne hyvännäköiset miehet mukaani laihojen ystävieni jäädessä ilman. :D Eli ei hätää. =)

Saako kysyä, että mistä löydät hyviä "baarivaatteita?" Oon niin kyllästynyt siihenkin kun ei sopivia vaatteita löydy! En haluais säkkiinkään pukeutua, mutta en makkarankuoreenkaan :D

Kiitos sulle :)

Hmm..onko tässä ongelma sulla vai kavereillas vai kaikilla?
Kaikilla naisillahan on ulkonäkökomplekseja, on vartaloltaan millainen vain. Mutta tuntuu että sä haluat laihaksi siksi, että olisit "parempi" kuin kaveris? Tai suositumpi, nätimpi tms?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Saako kysyä, että mistä löydät hyviä "baarivaatteita?" Oon niin kyllästynyt siihenkin kun ei sopivia vaatteita löydy! En haluais säkkiinkään pukeutua, mutta en makkarankuoreenkaan :D

Kiitos sulle :)

Tsemppiä! :) Sinussa asuu kaunis nainen, jonka ajatuksia kiusaa paino. Unohda ne kun menet baariin. Keskity siihen että olet mukava ja kaunis! Vaatteina suosittelen tunikaa, jossa on avara kaulus. Useinmiten meillä isoilla on rintoja. Käytä niitä hyväksesi. :D Suorat housut tunikan kanssa, mieluiten mustat ja ei kovin löysälahkeiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Hmm..onko tässä ongelma sulla vai kavereillas vai kaikilla?
Kaikilla naisillahan on ulkonäkökomplekseja, on vartaloltaan millainen vain. Mutta tuntuu että sä haluat laihaksi siksi, että olisit "parempi" kuin kaveris? Tai suositumpi, nätimpi tms?

Niin en tiedä? Ollaan oltu kavereita koko ikämme ja varmasti olen katkera siitä, että heille ei painoa ole tullut lisää oikeastaan yhtään teiniajoista. Varmasti ongelmaa on eniten mun pään sisällä, mutta en vaan voi olla miettimättä että mitä he ajattelevat musta kun pitävät itseään lihavina..
En ajattelisi, että haluan olla heitä parempi mutta olisin silloin samalla "viivalla" heidän kanssaan jos olisin saman painoinen kuin he.
Nyt he lainailevat toisiltaan vaatteita ja sekin tuntuu pahalta :/ Kun sitä tehtiin ennen yhdessä.

Mutta varmasti tähän vaikuttaa itsetunto ja se etten ole sinut tämän painoni kanssa.

saako kysyä et minkä pituinen/painonen oot? itse olen 13kg tavotepainosta ja rasittaa ku painon pudotus on syömishäiriön takia entistäkin vaikempaa :/ oisko mahollista et oisit tyytyväinen ittees jos sun mielstä kaikki muutkin hyväksyis sut semmosena kun oot? mut kaikki hyväksyy tämmösenä kun oon mut silti asia vaivaa mua hirveesti ja oma nuoruus menee hukkaan jos ei lähe liikkeelle vaan sen takia ku ei oo vaatteita tai muuten vaan murehtii ulkonäköään :/

Mulla on ylipainoa erittäin paljon, mutta mun ystävät on lähes kaikki normaalipainoisia. Laihoja niistä ei ole yksikään ja toisaalta mikä on mun silmissä normaalipainoinen, saattaa jonkun silmissä olla läski.

Anyway, mä en tunne koskaan oloani epämukavaksi heidän kanssaan. Arvaapa miksi? Siksi, koska he ovat mun ystäviäni. Kiloista huolimatta. Mulla ei ole yhtään pinnallista ystävää, vaan me olemme ystäviä sen vuoksi, koska meillä on hyvä olla yhdessä.

Jos ystäväni menee vaateostoksille, menen joko makutuomariksi tai sitten käydään myös sellaisissa vaateliikkeissä, joissa on mullekin jotain (esim. Seppälä, KappAhl, Lindex...). Minä, kokoa 50, löydän vaatetta juuri noista liikkeistä. Mutta mulla voi kyllä olla vähän erilainen vaatemaku kuin parikymppisellä :D .

Alkuperäinen kirjoittaja s:
saako kysyä et minkä pituinen/painonen oot? itse olen 13kg tavotepainosta ja rasittaa ku painon pudotus on syömishäiriön takia entistäkin vaikempaa :/ oisko mahollista et oisit tyytyväinen ittees jos sun mielstä kaikki muutkin hyväksyis sut semmosena kun oot? mut kaikki hyväksyy tämmösenä kun oon mut silti asia vaivaa mua hirveesti ja oma nuoruus menee hukkaan jos ei lähe liikkeelle vaan sen takia ku ei oo vaatteita tai muuten vaan murehtii ulkonäköään :/

En tiedä tarkkaa painoa tällä hetkellä. Oon 170 cm ja viimeksi painoin n. 80 kg mutta olen siitä lihonut :/
Jos tässä maailmassa ylipainoisuus olisi hyvä asia, en varmasti laihduttaisi. Olin työttömänä jonkin aikaa ja silloin ylipaino ei häirinnyt, mutta nyt kun olen aloittanut koulun sitä huomaa kuinka lihava sitä onkaan :/ Tavallaan kun pääsi taas ihmisten pariin sitä kiinnittää asiaan enemmän huomiota. Meidänkään ryhmässä ylipainoisia ei ole kuin muutamia.

Mäkin toisaalta uskon että mut hyväksytään, mutta juuri esim. baarissa karun totuuden huomaa kun itse on se porukan lihavin ja se pistää vituttamaan.
Oot oikeassa että nuoruus menee hukkaan siinä kun asiaa murehtii liikaa ja antaa sen vaikuttaa arkeen liikaa.
Jos tämä läski olis mennyt sopivasti joka puolella kroppaa niin ok, mutta kun suurin osa on mahassa :/
Tsemppiä! :)

Kuulostipa tutulta. Mun ystävät on kaikki s-m-kokoisia ja minä ite xl kokoa. Muut vinkuu "voi että miten mä oon lihonu, läski jne, siis apua ihku daa. Tuntuu tosi "hyvältä" kuulla kun ite oon oikeasti hiukan ylipainoinen ja mahani on jättipömppö. Tulee juuri sama olo kuin sulla et miten MUT sitten näkevät???
;(((

Yhteistyössä