Ylimielisyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta ylimielinen ihminen vähättelee toista joka elää erillailla kuin hän. Ylimielinen ei kykene näkemään erillaisuutta vaan näkee oman tapansa elää ja olla parhaana mahdollisena maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ihmisestä et voi tietää mitä hän on SISÄLTÄÄN vaikka ulkokuori olisi ylimielinen. "Ylimielisyys" on aina suojakuori haavoitetulle sisäiselle lapselle.

Ai jaa, joten mun kouluaikojen ylimieliset kanat, eli lääkärien tyttäret ja kaupunginjohtajien tyttäret oli vaan haavoittuvia ja ahdistuneita ihmisiä? Ei, vaan ne luulivat olevansa parempia kuin tavallinen talliainen, eli minä.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ihmisestä et voi tietää mitä hän on SISÄLTÄÄN vaikka ulkokuori olisi ylimielinen. "Ylimielisyys" on aina suojakuori haavoitetulle sisäiselle lapselle.

mielestäni ylimielisyys on tapa, miten suhtautuu toisiin ihmisiin. Käytös on sellaista, mistä toinen saa pahan mielen. Kyllä sen tuntee ja vaistoaa, millä mielellä toinen ihminen toista kohtelee.
Täten ylimielisyys tulee myös sisältäpäin, koska käytös kertoo, millainen ihmisen "sydän" on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En usko. Se johtuu siitä, että he uskovat olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Eri asia sitten onko se totta.

älä sitten usko, ei se ole mun vika ketä uskot
ole vaikka uskomatta

:hug: Elä suutu ja mustaksi muutu.

en, mutta olen ylimielinen ja ahdistun kun mua ei uskota

Mikä aiheuttaa ihmisille ylimielisyyttä? onko ihminen niin heikko sisältä, että pitää näyttää ylimieliseltä, jotta suojelisi itseään.

Mä sanoisin, että jos kotona vanhemmat ei ole tasapainoisia/viisaita, niin lapsen käsitys ja arvomaailma saattaa nousta hattuun, ymmärtämättä varsinaisen sivistyksen merkitystä, jonka tarjoaa koulut/korkeakoulut, ei niinkään koti.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä