Ylimääräisestä lainan lyhennyksestä, tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Olen miettinyt, että kun välillä jää ylimääräistä senkin jälkeen kun osan olen laittanut säästötilille niin voisin lyhentää asuntolainaa välillä enemmän. Mutta tietääkö kukaan tuleeko ylimääräisistä lyhennyksistä jotakin kuluja..? Näin on ainakin ollut esim. autolainan kohdalla joskus, sitä ei oltu pankin kautta suoraan otettu ja siinä tuli "sakkoja" jos maksoi ylimääräistä tai koko summan liian aikaisin (eli ei kannattanut maksaa).

meillä ei ainakaan tule mitään ylimääräisiä kuluja, jos välillä maksamme ylimääräistä lyhennystä lainoista. Meillä osuuspankki, lainanotto hetkellä myös sovittu,että laina voidaan maksaa kokonaan pois aiemmin ilman mitään kuluja. Itse teemme ylimääräiset lyhennykset itse nettipankin kautta.

Meillä ei ainakaan oo tullut mitään kuluja ylimääräisistä lyhennyksistä, ollaan lyhennetty nettipankin kautta lainaa pari kertaa vuodessa. Laina on Osuuspankissa.

Riippuu lainanantajasta.
Meillä hypoteekkipankki(osuuspankin kautta) ja jos maksaa ylimääräisen lyhennyksen muuna kuin korontarkistuspäivänä se maksaa.
Korontarkistuspäivänä voit maksaa ilmaiseksi.

Meillä on ollut asuntolaina ja autolaina Nordeasta. Kumpaakin on maksettu sovittua nopeampaan tahtiin pois eikä mitään ylimääräisiä kuluja ole mennyt. Autolainan maksoimme pois vuodessa, vaikka alkuperäinen laina-aika oli 3 vuotta.

Yhteistyössä