Yliluonnolliset kyvyt. Onko niitä?

• Viestiketjun aloittaja tavallinenP
  • Ensimmäinen viesti
tavallinenP
Oletteko ikinä miettineet sitä, että teillä tai lapsellanne voisi olla jokin kyky minkä haluatte pitää piilossa tai tukahduttaa sen?

Eksyin esimerkiksi tällaisille sivuille: http://www.ilonlapset.com/index.php

Olen itse huomannut itsessäni joitain kykyjä, mutta olen koko ikäni tukahduttanut ne myös sillä verukkeella, että minulla on hieman uskonnollinen tausta. En halua pelästyttää miestäni enkä lastani kyvyilläni, pelko alkaa vaan nyt kasvamaan, että periikö tyttäreni saman "selvännäköisyyden" ym asiat.

Pystyn pelkällä ihmisen näkemisellä kertomaan hänestä aika paljon. Kun opin tuntemaan jonkun, voin hänen käytäytymisestä päätellen kertoa hänelle mitä hän tulee esimerkiksi huomenna tekemään.

Vaistoan joissain taloissa jotain käsittämätöntä, lapsuuden kodissani olen pelännyt pienestä saakka erästä huonetta ja myöhemmin kuulin isältäni huoneeseen liittyviä "tarinoita". Tällaisissa vanhoissa taloissa nukun rauhattomasti ja nukahtamiseen saattaa mennä kauan, kun tuntuu etten ole yksin huoneessani.

Näen unia ja näkyjä. Kaikkea mahdollista...

Onko muita joilla samoja tuntemuksia?

TavallinenP
Niin minäkin pysyn vaiti asioista, kun en halua asian tulevan julki. Ja jotkut asiat pelottaa mua itseänikin... Jonkun naisen puhetyylistä ja eleistä vaistosin, että hänen veljelleen tapahtuu jotain... Viikko eteenpäin veljelle oli tullut aivoveritulppa ja kuollut yksin kotiinsa...

No
mulle tulee aina tasaisin väliajoin tunteita et jotain tapahtuu kohta.
Yks esim. Olin tosi vilkkaalla ja meluisalla kadulla pysäkillä odottamassa kulkuneuvoa kaverin kanssa niin yhtäkkiä en kuullu enää liikenteen ääniä enkä kaverin ja mulle tuli tosi ahdistava olo:( sellanen et kohta tapahtuu jotain. Ehdin just sanoo kaverille et kohta tapahtuu jotain ja kaks sekunttii myöh. mies jäi parin metrin päässä auton alle:( Kaveri sano et mistä sä ton tiesit ja jopa yks nainen pysäkillä oli kuullu mun replan ja alkoi sitten selittää jotain yliluonnollisista kyvyistä. Tiedä nyt sitten mut mulla tulee kyllä ihan usein noita hetkiä ja aina ne ei pääty hyvin. Tähän mennessä kolme tuntematonta ihmistä on kuollut kun oon paikalla:(

Enkelin kuiskaus
Minulla ei mitään yliluonnollisia kykyjä ole, mutta tunnen johdatuksen hyvin voimakkaana.

Joskus saattaa tulla selittämätön tarve poiketa jossain, joka ei ole ollenkaan matkanvarrella, ja aina sillä on ollut jokin tarkoitus.
Asiat joita mietin ja pohdin, ratkeavat yleensä ihan itsestään. Joskus olen miettinyt, että pitäisiköhän lähteä töihin vai opiskelemaan, niin hetken päästä on puhelin soinut, ja töitä on tarjottu ihan yllättävältä taholta.
Muutaman kerran olen välttänyt joutumasta hirvikolariin, kun on tullut tunne, että pitää hidastaa vauhtia.
Mies sai uuden ja paremman työpaikan, kun yhtenä aamuna tunsin, että minun täytyy kirjoittaa mieheni nimissä työhakemus erääseen avoinna olevaan paikkaan. Hakijoita oli yli 800, ja mieheni pääsi haastatteluun. Nyt on töissä tuossa firmassa.

Elämä on kyllä ollut paljon helpompaa sen jälkeen, kun olen tajunnut, että noita tunteita pitää kuunnella :)

Täällähän on todella mielenkiintoista porukkaa paikalla! Mäkin olen herkkä aistimaan asioita ja esmes tulevaa säätilaa, siis pitemmälle kuin säätiedotukset. Saan tuntemuksia ihmisistä ja heidän energioistaan ja näen enneunia yms. En koe tarvetta salailla tätä sen enempää kuin tuoda erityisesti esiinkään. Jos lapsillani on jotain erityiskykyjä, niin uskon että ne on tarkoitettu tekemään hyvää ja lapsen henkilökohtainen asia, johon muilla (edes minulla) ei ole oikeus puuttua.

Vaistoaja
Aistin ja vaistoan ihmisistä kuvan tai ensinäkemän perusteella perusasiat, käyttäytymisen jne. Nämä ovat ihan luonnollisia asioita, joita toki ei jokainen näe. Itsekin olen alkanut tuntemaan näitä vasta viime vuosina tai ehkä pikemminkin iän myötä alkanut luottaa itseeni ja vaistooni enemmän, kuin siihen mitä joku henkilö sanoo. Valehtelijat jäävät minulle nopeasti kiinni, vaistoan jos jotain on vialla.

Tietenkään tästä en kovin monelle ole puhunut, yksi ystäväni (mies) omaa samanlaista vaistoa ja hänen kanssaan asian voi jakaa. Ihmiset pitävät pinnallisena jos ääneen sanoo, että heti näkee millainen toinen on, kun eivät ymmärrä että "näen" syvällisemmin.

tavallinenP
Aivan, minäkin todella tunnen/vaistoan ihmisestä millainen hän on. Näen katseesta ja eleistä millainen elämä on ihmisellä ollut. Monet voisivat sanoa, että minulla on vain harvaisen hyvä päättelykyky, mutta jotain muutakin tässä on.

Tuolla sivustoilla lueskeltuani asioita, huomasin itsessäni samoja piirteitä mitä esim. kristallilapsissa... Lapsena olin:

-Taiteellinen, piirtäminen oli lempipuuhaani
-rakastin luontoa ja sen ihmeitä, aina leikin pihalla. Minua ei kiinnostanut telvisiot tai mitkään "mekaaniset" leikkikalut.
-musikaalinen, halusin oppia soittamaan kaikkia mahdollisia soittimia. Pidin musiikin kuuntelusta ja laulamisesta.
-inhoan matematiikkaa, en suostunut opettelemaan matematiikkaa koulussa. Mutta minulla on älytön kuvamuisti ja numerot jotenkin jäävät minun päähäni. Muistan päivämääriä mitä haluan muistaa, jopa kellon ajankin muistan jostain tapahtumista. Esimerkiksi voin nyt kertoa, että kun odotin esikoista tein positiivisen raskaustestin 24.11.2008 ja kellon aika oli 16:40. Kaverini muutti viime vuonna asuntoonsa 19.09. ja kirjoitin suomi24 palstalle raskausepäilyistäni 11.11.08 klo 13.13. Noilla ajoilla eikä päivämäärillä ei ole mulle mitään ihmeempää merkitystä, mä vaan muistan ne...

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinenP:
Aivan, minäkin todella tunnen/vaistoan ihmisestä millainen hän on. Näen katseesta ja eleistä millainen elämä on ihmisellä ollut. Monet voisivat sanoa, että minulla on vain harvaisen hyvä päättelykyky, mutta jotain muutakin tässä on.

Tuolla sivustoilla lueskeltuani asioita, huomasin itsessäni samoja piirteitä mitä esim. kristallilapsissa... Lapsena olin:

-Taiteellinen, piirtäminen oli lempipuuhaani
-rakastin luontoa ja sen ihmeitä, aina leikin pihalla. Minua ei kiinnostanut telvisiot tai mitkään "mekaaniset" leikkikalut.
-musikaalinen, halusin oppia soittamaan kaikkia mahdollisia soittimia. Pidin musiikin kuuntelusta ja laulamisesta.
-inhoan matematiikkaa, en suostunut opettelemaan matematiikkaa koulussa. Mutta minulla on älytön kuvamuisti ja numerot jotenkin jäävät minun päähäni. Muistan päivämääriä mitä haluan muistaa, jopa kellon ajankin muistan jostain tapahtumista. Esimerkiksi voin nyt kertoa, että kun odotin esikoista tein positiivisen raskaustestin 24.11.2008 ja kellon aika oli 16:40. Kaverini muutti viime vuonna asuntoonsa 19.09. ja kirjoitin suomi24 palstalle raskausepäilyistäni 11.11.08 klo 13.13. Noilla ajoilla eikä päivämäärillä ei ole mulle mitään ihmeempää merkitystä, mä vaan muistan ne...
Tutulta kuulostaa, myös mulla on todella hyvä numeromuisti ja tapahtumamuisti. Ihmisten nimet opin hitaasti, sillä keskityn uuden ihmisen tavatessani ihan muihin asioihin kuin nimen kuulemiseen. Tai en keskity vaan saan sellaisen viestitulvan, että en yksinkertaisesti kuule koko nimeä. Varsinkin jos kätellään niin se on ihan toivoton tilanne. Nuo muutkin kuvaamasi jutut sopivat muhun hyvin. Niinkuin Jonsered tossa jo kai sanoikin, niin näähän ei ole yliluonnollisia kykyjä vaan ihan tavallisia, jotka joissain ihmisissä ovat paremmin virittyneet kuin toisissa.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Alkuperäinen kirjoittaja koru:
mutta näettekö te hahmoja?
Mulla oli lapsena sellainen kausi. Näin ihmisiä sillain sivusilmällä ja ne katosivat kun käänsin katseen sinne. Muistan ettei se tuntunut pelottavalta, mutta häiritsi, kun ne katosivat ennenkuin sain tietää miksi tulivat.
minulla on sellainen käsitys että nämä hahmot ovat joko hyviä tai pahoja. ja sen tutee jos on hyvä tai paha.?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mulla oli lapsena sellainen kausi. Näin ihmisiä sillain sivusilmällä ja ne katosivat kun käänsin katseen sinne. Muistan ettei se tuntunut pelottavalta, mutta häiritsi, kun ne katosivat ennenkuin sain tietää miksi tulivat.
minulla on sellainen käsitys että nämä hahmot ovat joko hyviä tai pahoja. ja sen tutee jos on hyvä tai paha.?
En tiedä onko tuo totta enkä itse oikeastaan usko siihen, mutta en muista tunteneeni tulleeni silloin uhatuksi. Tunsin sellaisen voimakkaan tunteen, että se hahmo oli tullut minua varten, mutta muistan olleeni muuten rauhallinen. Kaikki paha ja siihen liittyvä pelottaa ja inhottaa mua ihan hirveästi, joten en usko että ne hahmot oli sitten pahoja. Siitä on kyllä hirveän kauan... Muuta näin suoraa kontaktia en muista saaneeni.

.
En tiedä onko tuo totta enkä itse oikeastaan usko siihen, mutta en muista tunteneeni tulleeni silloin uhatuksi. Tunsin sellaisen voimakkaan tunteen, että se hahmo oli tullut minua varten, mutta muistan olleeni muuten rauhallinen. Kaikki paha ja siihen liittyvä pelottaa ja inhottaa mua ihan hirveästi, joten en usko että ne hahmot oli sitten pahoja. Siitä on kyllä hirveän kauan... Muuta näin suoraa kontaktia en muista saaneeni.
joo tuskin sinun hahmosi ovat olleet pahoja, ja yleensäkin voivat olla juuri harmittomia :) kuulostaa itestäkin hullulta mutta näin minä asiat ajattelen. :)

TavallinenP
Örppi, sama minulla! :) Mä muistan jonkun sanomat asiat ja tapahtumatkin tosi hyvin. Monta riitaa on asioista tullut, kun muistan sanatarkkaan jonkin asian mistä kaveri ei muista hölkäsen pöläystä... Nimiä en ikinä muista ensi kuulemalta, opin ne hitaasti, varsinkin jos en ihmisen kanssa ole ihmeemmin tekemisissä. Opettajilta sain peruskoulussa monesti palautetta, että olen useasti omissa maailmoissani. Tuijotan vain tyhjään, en kuuntele enkä näe mitään. Runotytöksi myös kehuivat minua ja taiteelliseksi... Senkin näkee niin selkeästi, jos joku valehtelee. Suupielet saattaa mennä sadasosasekunnin ajaksi virneeseen tai ihminen nauraa sisäisesti, silmät ovat kuin sielunpeili. Jos joku valehtelee, sen näkee 100%:sesti silmistä.

Mä en näe hahmoja, en onneksi. Mutta kuulin lapsuuden kodissani paljon ääniä... Saattoi olla mielikuvistusta, mutta joihinkin ääniin heräsin täydestä unesta ja vielä valveillakin kuulin ne hetken aikaa. Näin myös tuosta kotini "huoneesta" aina yhtä ja samaa painajaista murrosikään asti, se oli todella kauheaa...

Vaistoaja
Minulla on myös erittäin huono nimimuisti, käytännössä en ikinä muista ensikättelemällä toisen nimeä ja monet muut vastaavat yksityiskohdat unohtuu, esim. mitä alaa joku opiskelee, en muista opintolinjaa ennen kuin olen sen moneen kertaa kuullut.

En näe hahmoja enkä haluaisi nähdäkään, ehkä siksi en näekään.

Sähkölaitteiden kanssa en tule toimeen, jos esim. hermostun kovin tietokone lakkaa toimimasta, kaikki kännykkäni joissa on ollut monipuolisia toimintoja ovat menneet rikki myös eli välttelen kovin arvokkaita teknisiä laitteita, monimutkaisimmissa viat näkyvät eniten.

iugf
Alkuperäinen kirjoittaja Vaistoaja:
Minulla on myös erittäin huono nimimuisti, käytännössä en ikinä muista ensikättelemällä toisen nimeä ja monet muut vastaavat yksityiskohdat unohtuu, esim. mitä alaa joku opiskelee, en muista opintolinjaa ennen kuin olen sen moneen kertaa kuullut.

En näe hahmoja enkä haluaisi nähdäkään, ehkä siksi en näekään.

Sähkölaitteiden kanssa en tule toimeen, jos esim. hermostun kovin tietokone lakkaa toimimasta, kaikki kännykkäni joissa on ollut monipuolisia toimintoja ovat menneet rikki myös eli välttelen kovin arvokkaita teknisiä laitteita, monimutkaisimmissa viat näkyvät eniten.
joo tosta olen samaa mieltä että jos ei halua nähdä niin se on varmaan niin että sitten et näekään. itselläni sama vaikka mieheni on nähnyt noita. minä en halua nähdä ja juuri siksi en varmaan näekään.

Sen tuntee. Ja senkin tuntee onko ns.räyhähenki vai paha henki. Hyvän hengen läsnäolon tuntee, mutta se ei kiinnitä negatiivista huomiota itseensä, olo on hurjan rauhallinen kun hyvä henki on paikalla. Pahan hengen tuntee syvällä sisällään, ahdistaa ja on levoton olo, joskus jopa pelkokin tulee, eli tuo ilmi negatiivisia tunteita. Räyhähenki taas kaatelee tavaroita, puhaltaa viileää ilmaa kasvoille, härnää ja yrittää pelotella, näkyvästi yrittää riepoa ihmistä, useimmiten tähänkin liittyy negatiivinen fiilis, vaikkei ole niin voimakas tunne mitä pahalla hengellä.

TavallinenP
Mulla tulee nämä kyvyt kausiluonteisesti. Tuntuvat painottuvan kevääseen ja syksyyn?? Näin joskus murrosiässäkin näyn, että menin johonkin mustaan huoneeseen missä paloi kynttilät. Huoneessa oli kaksi ruumisarkkua, arkkujen ylipuolella oli minun ja silloisen poikaystäväni kuvat ja päivämäärä 27.8. Tuli tuo päivämäärä, sain viestin silloiselta "poikaystävältäni", että hän haluaa erota...

Olen nähnyt raskaudestani enneunta ja siitä, että muutettiin tähän asuntoon. Tuntui niin pimeelle, kun muistin tuon unen juuri silloin kun muutimme tänne. Unen olin nähnyt vuosi ennen muuttoa, enkä sitä ennen ole täällä asunnossa käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
jos joku haluaa, niin mulle sais nyt ennustaa tai selventää paria juttua. Onnistuuko kellään näin koneen välityksellä?
Mä osaan kyllä korteista ennustaa mutta on kyllä hankalaa hahmottaa kirjoituksen perusteella, vaikka ohjeet antais sulle mitä tehdä korteilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Kovajänis:
Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
jos joku haluaa, niin mulle sais nyt ennustaa tai selventää paria juttua. Onnistuuko kellään näin koneen välityksellä?
Mä osaan kyllä korteista ennustaa mutta on kyllä hankalaa hahmottaa kirjoituksen perusteella, vaikka ohjeet antais sulle mitä tehdä korteilla..
... ja mun pelikortit ties missä tallessa. :| noo, ehkä mä yritän virittää omia antennejani sit.

Yhteistyössä