Yliaikainen raskaus, koska käynnistetty?

Alkuperäinen kirjoittaja ensimami83:
miten ihmees teillä muilla ollut jo noin aikaisessa vaiheessa noi kontrollikäynnit?????
mulla nyt rv 40+2 ja eka yliaikaiskontrolli on vasta 41+3, jos sinne asti joudutaan... ja eiköhän ne vasta "pakon" edessä käynnistä, eli siis kauheesti ei toiveita sen suhteen kuunnella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
tasan vkolla 42 käynnistettiin
Sama tilanne. Kun mä olin kuulemma niin hyvin voiva ja pirteä, ettei ollut mitään syytä aiemmin. Ja vauvakin voi mukavasti eikä tuntunut kovinkaan suurelta. Mä en olisi päässyt käynnistykseen vielä tuolloinkaan, ellen ois vaatinut toista lääkäri tekemään uutta arviota, tämä lääkäri oli jokaisella käynnillä sama ja oli siis sitä mieltä, että kaikki jatkuu mukavasti. Enkä mä todellakaan voinut hyvin ja ollut pirteä ja lapsikin oli yli 4 kiloa sitten lopulta. Onneksi sain uuden lääkärin. :ashamed:
 
ensimami83
Milloinkohan ne viimeistään aloittavat sen käynnistyksen, jos kaiki hyvin? Onko kukaan tietoinen, kuinka pitkälle pisin raskaus on annettu edetä????? rv 43 vai enemmänkin???
 
Mulla oli toinen yliaikaistarkastus rv 41+6, lääkäri ei edes puhunut mitään käynnistyksestä. Seuraava tarkastus olis ollut rv42+1, mutta onneksi saman päivän aamulla synnytys lähti itsestään käyntiin ja poika syntyikin iltapäivällä =)
 
ensimami83
Mulla aloitettiin käynnistys eilen ( 41+6). Tänään jatkettiin, muttei kuulu mitään, niin päästivät kotio lepäämään. Torstaina ( rv 42+2) takaisin sairaalaan ja käynnistys jatkuu.
 
Piituli
Mulla eka yliaikaiskontrolli vasta 42+1 ja siihen on vielä viikko - oon jo ihan väsy eikä jatkuvasti vaihtuvat tervhoitajat osaa ku hymistellä, et "ei sinne kukaan oo ainiaaksi sisälle jääny"...!!
 
Mulle neuvolasta kirjoitti lähetteen äippäpolille 40+3 ja samana päivänä käynnistettiin. En ollut yhtään varautunut siihen, kun joka puolella sai kuulla, että täällä käynnistellään vasta silloin rv42. :eek: Mulle se lääkäri vain sanoi, että ihan hyvin voidaan käynnistää nyt samantien kun kuitenkin se synnytys piakkoin alkaisi muutenkin. Mulla oli kyllä aika korkea verenpaine, mikä osaltaan vaikutti asiaan varmasti. Ja tottakai sitä vielä itse valitteli omaa oloaan, kun huomasin että mahdollisuus käynnistykseen olikin jo nyt. :D Tosin näin jälkikäteen mietittynä olisin ottanut luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen mielummin..
 
odottelija
Alkuperäinen kirjoittaja tiituzka:
Mulle neuvolasta kirjoitti lähetteen äippäpolille 40+3 ja samana päivänä käynnistettiin. En ollut yhtään varautunut siihen, kun joka puolella sai kuulla, että täällä käynnistellään vasta silloin rv42. :eek: Mulle se lääkäri vain sanoi, että ihan hyvin voidaan käynnistää nyt samantien kun kuitenkin se synnytys piakkoin alkaisi muutenkin. Mulla oli kyllä aika korkea verenpaine, mikä osaltaan vaikutti asiaan varmasti. Ja tottakai sitä vielä itse valitteli omaa oloaan, kun huomasin että mahdollisuus käynnistykseen olikin jo nyt. :D Tosin näin jälkikäteen mietittynä olisin ottanut luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen mielummin..
Joo mulla on aloitettu käynnistely lapsiveden menon epäilyn vuoksi 40+5 ja esikoinen syntyi kivualiaasti rytisten kaikkien kemikaalien vauhdittamana parin päivän päästä, 8tunnin synnytyksen jälkeen. Synnytys oli kamala kokemus, koska supistukset olivat luonnottoman voimakkaita ja olin lopulta lähes tajuton, ainakin täysin tiedoton kivun vuoksi.

Seuraava käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi 42+1 ja syntyikin seuraavana päivänä. Käynnistykseen käytettiin vain prostaglandiinitablettia kohdunsuulle ja muuten asiat etenivät "luonnollisesti". Synnytys oli kai aika luonnollinen ja onnistunut kokemus.

Nyt olen taas odottamassa lasta syntyväksi, ollaan 40+6 ja tuumin tässä että meneekö taas käynnistyksen puolelle. Toivon edellisen kaltaista lempämpää synnytystä. Hirvittää ajatus että taas oksitosiini-tipan avulla lapsi saatettaisiin väkisin maailmaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja lapsi tulisikin ihan spontaanisti.

Tässä lueskellessani aiheesta olen tuuminut onko mahdollista että yliaikaisesti synnyttävillä naisilla olisi jonkinmoisia ongelmia oksitosiinin erittämisessä noin muutenkin. Oksitosiini kun on mukana kaikessa lisääntymiseen liittyvässä... eli seksissä, orgasmissa, hellyttelyssä ja lopulta myös tuossa synnytyksen spontaanissa käynnistymisessä ja imetyksessä.

Hmmm..
 

Yhteistyössä