Yli 5 promillen humala, miten siitä on selvitty?

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Onko kellään kokemusta siitä miten joku tuttu esim. on selvinnyt yli 5 promillen humalasta? Ja ihan oikeita kommentteja kaivataan, ei mitään viisasteluja, kiitos, tosi on kyseessä.
 
Ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mitä ne poliisit siel teki, vetiks se sua dunkkuun? JÄTÄ SE!
No just, en ole itse ollut paikalla vaan sain sekavan puhelun. En tiedä mitä on juonut mutta oli vitun hankalaa saada tässä yhteiskunnassa apua paikalle.
 
voimia
Puhaltamalla otettu tulos ei ole luotettava. Oli tainnut juuri ottaa hömpsyn?

Mutta noihin lukemiin ei pääse ilman hyvin rajua harjoittelua ja senhän sinä varmasti kokemuksesta tiedät.

Minä olisin jo tulostamassa eropapereita netistä. Valitettavasti.
 
laura
Itse puhallan JOKAISEN baarireissun jälkeen yli viisi vaikka olisin ihan hyvässä kunnossa (kävely luonnistuu normaalisti, puhumaankin pystyn sujuvasti yms). En tiedä kilahtaako mulla alkoholi vaan nopeammin vereen, mutta ei mulla ole ikinä edes krapulaa. Ja en ole käyttänyt alkoholia kuin noin pari vuotta, ehkä kaksi kertaa kuussa, toisinaan ei sitäkään.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Itse puhallan JOKAISEN baarireissun jälkeen yli viisi vaikka olisin ihan hyvässä kunnossa (kävely luonnistuu normaalisti, puhumaankin pystyn sujuvasti yms). En tiedä kilahtaako mulla alkoholi vaan nopeammin vereen, mutta ei mulla ole ikinä edes krapulaa. Ja en ole käyttänyt alkoholia kuin noin pari vuotta, ehkä kaksi kertaa kuussa, toisinaan ei sitäkään.
Just.. :D
 
suunnilleen
Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Itse puhallan JOKAISEN baarireissun jälkeen yli viisi vaikka olisin ihan hyvässä kunnossa (kävely luonnistuu normaalisti, puhumaankin pystyn sujuvasti yms). En tiedä kilahtaako mulla alkoholi vaan nopeammin vereen, mutta ei mulla ole ikinä edes krapulaa. Ja en ole käyttänyt alkoholia kuin noin pari vuotta, ehkä kaksi kertaa kuussa, toisinaan ei sitäkään.
Mittarisi näyttää väärin. Tavallinen satunnainen alkoholin käyttäjä ei todellakaan ole kävelykunnossa eikä edes hengissä tuollaisissa lukemissa. Taju menee jo kolmesta ja henki neljästä.
 
vieras
Eräs tuttava jäi kiinni rattijuopumuksesta, ja puhalsi yli 6 promillea. Nuorehko mies, pitkään oli jo käyttänyt alkoholia mutta oli ns tuurijuoppo eli pystyi ajoittain töissäkin käymään. Eiköhnä ap:n mieskin tosta tokene, apua kannattaa kuitenkin hakea.
 
vieras
Tuotahan se nyt haluaakin, että olet huolissasi, palaat takaisin ja pilaat elämäsi. Toivon, että hän selviää hengissä, mutta vain sinun ja sinun lapsesi tähden! Et ole ensimmäinen, etkä tule olemaan viimeinen joka elämänsä pilaa juopon takia. Huomaatko kuinka hän manipuloi sinua? Juoppo saa jopa haudan takaa läheisen tuntemaan häpeää ja katumusta. Toivon, että otat siitä miehestä täydellisen irtioton. Teet samalla myös hänelle palveluksen. Ehkä hän huomaa rappionsa ja tekee asialle jotain.

Tällä viestillä en halua loukata sinua, vaan saada sinun silmäsi auki. Sinä et voi tehdä mitään hänen pelastamisekseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suunnilleen:
Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Itse puhallan JOKAISEN baarireissun jälkeen yli viisi vaikka olisin ihan hyvässä kunnossa (kävely luonnistuu normaalisti, puhumaankin pystyn sujuvasti yms). En tiedä kilahtaako mulla alkoholi vaan nopeammin vereen, mutta ei mulla ole ikinä edes krapulaa. Ja en ole käyttänyt alkoholia kuin noin pari vuotta, ehkä kaksi kertaa kuussa, toisinaan ei sitäkään.
Mittarisi näyttää väärin. Tavallinen satunnainen alkoholin käyttäjä ei todellakaan ole kävelykunnossa eikä edes hengissä tuollaisissa lukemissa. Taju menee jo kolmesta ja henki neljästä.
Peesi. Kunnon spurgutkin, siis sellaiset jotka ovat olleet tillintallin 24/7 viimeiset kymmenen vuotta, ovat 5 promillen humalassa ihan taikinaa.

Meidän eräs tuttu on alkoholisti, hän juo krapulaansa yleensä 12-packin kaljaa. Ei tule siitä silminnähden känniin (tietty kun se ''normaalitila'' on sellainen promillen-parin humala) vaikkei olekaan iso mies, alle 170cm ja hoikka. Vertailun vuoksi mun 190cm ja 90kg mies on jo selvästi ''humpsuissa'' jos juo sixpackin, mies ei kyllä montaa kertaa vuodessa juo alkoholia.

Ihminen kehittää itselleen itse asiassa aika nopeasti toleranssin.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Itse puhallan JOKAISEN baarireissun jälkeen yli viisi vaikka olisin ihan hyvässä kunnossa (kävely luonnistuu normaalisti, puhumaankin pystyn sujuvasti yms). En tiedä kilahtaako mulla alkoholi vaan nopeammin vereen, mutta ei mulla ole ikinä edes krapulaa. Ja en ole käyttänyt alkoholia kuin noin pari vuotta, ehkä kaksi kertaa kuussa, toisinaan ei sitäkään.
Oliskohan se kuitenkin nolla pilkku viisi. :D
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuotahan se nyt haluaakin, että olet huolissasi, palaat takaisin ja pilaat elämäsi. Toivon, että hän selviää hengissä, mutta vain sinun ja sinun lapsesi tähden! Et ole ensimmäinen, etkä tule olemaan viimeinen joka elämänsä pilaa juopon takia. Huomaatko kuinka hän manipuloi sinua? Juoppo saa jopa haudan takaa läheisen tuntemaan häpeää ja katumusta. Toivon, että otat siitä miehestä täydellisen irtioton. Teet samalla myös hänelle palveluksen. Ehkä hän huomaa rappionsa ja tekee asialle jotain.

Tällä viestillä en halua loukata sinua, vaan saada sinun silmäsi auki. Sinä et voi tehdä mitään hänen pelastamisekseen.
Tämä on jo mennyt jakeluun kiitos vaan. Mutta olisin tehnyt saman avun soittamisen vaikka kyseessä olisi ollut outo ihminen tai vihamies.
 
Lotta
Itse olin eroamassa alkoholistimiehestä ja eron jälkeen kävimme yhdessä hoidossa jne. Olen siitä todella tyytyväinen, vaikka eron aikaan ammattihenkilö sanoi minulle suoraan että paras olisi jos antaisin miehen juoda itsensä hengiltä. Tämä on valitettavasti suomalainen mentaliteetti. Halaus ja voimia sinulle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:
Itse olin eroamassa alkoholistimiehestä ja eron jälkeen kävimme yhdessä hoidossa jne. Olen siitä todella tyytyväinen, vaikka eron aikaan ammattihenkilö sanoi minulle suoraan että paras olisi jos antaisin miehen juoda itsensä hengiltä. Tämä on valitettavasti suomalainen mentaliteetti. Halaus ja voimia sinulle!
Minulta ei hirveästi sympatiaa heru ihmisille, jotka tavoillaan ja käyttäytymisellään vievät koko perkeleen perheen pohjalle! Saavat todellakin juoda itsensä hengiltä.
 
alkoholistin lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta ei hirveästi sympatiaa heru ihmisille, jotka tavoillaan ja käyttäytymisellään vievät koko perkeleen perheen pohjalle! Saavat todellakin juoda itsensä hengiltä.
Muista nyt kuitenkin, että he ovat sairaita. Ei kukaan vapaaehtoisesti juo perhettä pohjalle vaan kyllä siinä on taustalla ne suuremmat voimat. Ja alkoholismi on siitä hyvin epäreilu sairaus, että oikeastaan jokainen meistä joskus juo alkoholia ja alkoholistilla se on alamäkeen lähtö heti ensikännistä, oli se sitten 15-vuotiaana tai vasta 50-vuotiaana.

Tupakointia on paljon helpompi välttää, huumeista nyt puhumattakaan.

Ymmärtää voi, hyväksyä ei tarvitse.

 

Yhteistyössä