Yli 35v kuumeilijat 2021

  • Viestiketjun aloittaja saijuu85
  • Ensimmäinen viesti
@Mamiks kiitos tsempistä, tulen toki päivittämään tilanteen kun jotain tapahtuu. Mutta kuumottavaahan tämä on kun tulee selailtua tietoa myöhäisistä plussista ja toisaalta taas miettii että kauanko kierto kestää että voi yrittää uudestaan.
Tsemppiä myös sulle tulevaan yritykseen, ja kaikille muille myös! 🙂 Mun täytyy kyllä myöntää, että kyllä tää raskaaksi tuleminen onkin paljon monimutkaisempaa kuin olin aiemmin ajatellut!
 
Mukaan yksi uusi haaveilija, yritys esikoisesta on aloitettu meillä 1/21 ja vihdoin 3/22 on ensikäynti lapsettomuuspolilla. Minä täytin just 35, mies 37.

Yrityksiä takana 13 kiertoa, nyt 14 meneillään oviksen tultua jo kp9. Ei mitään tärppejä välissä. Mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja nyt niitä on taas kohdussa useampia. Näillä spekseillä saatiin lapsettomuusdiagnoosi ja jännitetään miten edetään. Toki klassikko raskaaksi juuri ennen hoitoja sopis paremmin kun hyvin! Vertaistukea huomaa kaipaavansa kun meillä kaikki kaverit on saanut lapset jo ja me tullaan jälkijunassa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mamiks
@Sipiriina Pidetään peukkuja!

En huomannutkaan tätä ketjua aiemmin. Täällä myös yksi 35 v ensimmäistä lasta yrittämässä. Yrityksiä on nyt kai 9 kiertoa takana eikä edes haamuja vielä näkynyt. Varmaan käännytään lapsettomuusklinikan puoleen jos ei tämän kevään aikana mitään tapahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
Mukaan yksi uusi haaveilija, yritys esikoisesta on aloitettu meillä 1/21 ja vihdoin 3/22 on ensikäynti lapsettomuuspolilla. Minä täytin just 35, mies 37.

Yrityksiä takana 13 kiertoa, nyt 14 meneillään oviksen tultua jo kp9. Ei mitään tärppejä välissä. Mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja nyt niitä on taas kohdussa useampia. Näillä spekseillä saatiin lapsettomuusdiagnoosi ja jännitetään miten edetään. Toki klassikko raskaaksi juuri ennen hoitoja sopis paremmin kun hyvin! Vertaistukea huomaa kaipaavansa kun meillä kaikki kaverit on saanut lapset jo ja me tullaan jälkijunassa.
Tervetuloa mukaan. Toivotaan että teille kävisi just noin, raskaaksi ennen hoitoja 😍 Peukut pystyssä 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
Aika samoissa mennään siis. Jonoon pääsee kun on maaginen 35v. täynnä jo ilmeisesti ennen vuoden yritystä, kannattaa ottaa vaan rohkeasti yhteyttä, koska jonottaa kyllä ehtii.. marraskuussa eka kontakti ja vielä ei ole päästy edes hoitosuunnitelmaan.

Ilmeisesti aikataulu ei ole oikeasti vielä niin mahdoton, varsinkin jos on perusterve. Itsellä huolettaa kohdun isot leikkausarvet ja vähäiset kiinnittymispaikat, mutta mahdollisuuksia pitäisi lääkäreiden mukaan olla. Toivotaan, että täältä tarttuu vähän jotain hyvää pitoa vertaisten plussista!
 
Täällä ketjussahan olikin ollut toimintaa, kiva! Edellinen kierto ei johtanut raskauteen, kierto vaan oli 45pv. Nyt on niitä Teroluteja yksi kuuri takana ja eletään piinaavaa aikaa, kun menkkojen pitäisi vanhan kierron mukaan ensi viikolla alkaa - vielä ei ainakaan kuuri niitä ole lyhentänyt.

Puoli vuotta yrittämistä kuulemma riittää yli 35-vuotiailla, jotta voi jo ottaa yhteyttä lapsettomuushoitoihin. Näin siis kavereilleni on käynyt, minun kohdallani yksityinen käski ottamaan yhteyttä vasta vuoden yrityksen jälkeen.. Mutta tuo 6kk tulee ensi kuussa täyteen, joten otanpa silloin yhteyttä sitten kunnalliseen joka tapauksessa.
 
Niin vois liittyä tähän ketjuun nyös. Meillä on nyt kans kesästä asti yritetty eikä ole tärpännyt. Pitäis kans varmaan hakeutua lapsettomuusklinikan puoleen. En oikein itse osaa sanoa missä vika, muuten kuin että tällä yritysajalla on jotenkin mennyt ennen säännöllinen 28 pv kierto sekaisin. En tiedä onko syynä ikä, stressi vai rokotteet, vai kaikki yhdessä. Tässä vuoden sisään kun on saanu hinkuyskä-, influenssa- ja kolme koronarokotetta.
 
Niin vois liittyä tähän ketjuun nyös. Meillä on nyt kans kesästä asti yritetty eikä ole tärpännyt. Pitäis kans varmaan hakeutua lapsettomuusklinikan puoleen. En oikein itse osaa sanoa missä vika, muuten kuin että tällä yritysajalla on jotenkin mennyt ennen säännöllinen 28 pv kierto sekaisin. En tiedä onko syynä ikä, stressi vai rokotteet, vai kaikki yhdessä. Tässä vuoden sisään kun on saanu hinkuyskä-, influenssa- ja kolme koronarokotetta.
Mä vähän veikkaan, että kolmas koronarokote sai edellisen kierron sekasin. Tosin tarpeettoman pitkät kierrot oli muutenkin, joten Terolutit tuli ihan paikalleen.
Miehellä ennestään lapsi, joten jotenkin vaan sitä stressaa, että onko vika minussa kun ei onnistu.
 
Meitähän alkaa olla jo monta! Kiva, jos löytyy joku paikka, missä saa vähän tuulettaa omia tunteita ja kuulla missä muut samassa vaiheessa elävät menee.

Täällä bongaillaan ovista, vielä ei näy tikuissa kun ihan haalea viiva. Sais tulla jo, sillä kierto on muutenkin lyhyt. Nyt kp10 ja yleensä näkyy selvästi ovisplussat 9-11 päivinä. Nyt vielä oireeton kroppa, normaalisti migreeni ja kovat krampit paljastaa. Meillä on nyt viikon päästä suunnittelukäynti lapsettomuusklinikalle, joten nyt en edes jaksa stressata tätä kiertoa. Yritystä nyt 15 kiertoa ilman mitään lääketieteen apua, parempi onni ja yritys sitten seuraavassa.

Toivottavasti muille kierrot tasantuu rokotteiden jälkeen. Täällä vielä se jännitys edessä, kun en ole ehtinyt kahden koronan välissä kun yhden rokotteen saada.
 
Moikka kaikille!
Mä voisin liittyä mukaan, vaikka ei vielä yritetä (säästetään vähän miehen hermoja, etten ihan koko ajan vaan puhuisi vauvajuttuja. )
Me ollaan siis vasta muutettu yhteen, mutta mä ylläriraskauduin edellisestä kierrosta. Se todettiin kuitenkin ultrassa menneen keskeytyneesti kesken ja oon nyt viikon tyhjennellyt itseäni ja ravannut lääkärissä antamassa verinäytteitä ja nauranut miehelle, miten mussa enää on mitään jäljellä, kun yhtenä aamuna kurkustakin tuli verta.
Mä oon aiemmin pohtinut, ettei mulla vielä ole hätää, kun siskokin sai esikoisensa 37-vuotiaana ja äiti viimeisimpänsä 39-vuotiaana. Kuitenkin siskon kanssa juttelu paljasti, että heillä menikin kolme vuotta (!! :O ) yrittämiseen, ja mun itsevarmuus alkaa karista.

Mä oon 37, mies päälle 40, hällä on edellisestä kolmivuotias, itselle olis ensimmäinen. Tarkoitus olisi alkaa yrittämään kesällä, kunhan ollaan saatu suhde vakaaksi ja tykätään vielä toisistamme.
 

Yhteistyössä