YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Listan lisäys ei onnistunut poistamatta kuvaa, "herjasi" koko ajan jotain, eikä suostunut lisäämään, sitten onnistui kun poistin kuvan. Lisäsin sitten noita hymynaamoja siihen sen jälkeen. Mutta kuvanhan saa kopioitua noista aikaisemmista viesteistä, jos joku toinen päivä onnistuisi.
 
Kurkkunaamiolle onnittelut plussasta!

Kiitos myötätunnosta! Mä sain lähetteen huomiseksi keskussairaalan naistenpolin päivystykseen, koska tämä on todennäköisesti 3. keskenmeno. Ultrataan ja otetaan hcg.

Aamulla siis holahti ihan kunnolla verta pönttöön ilman mitään ennakkovaroitusta. Koko päivän on särkenyt nyt masua ja selkää. Vuoto on hiipunut niin että enää tulee vain pyyhittäessä punaisenruskeaa. Mutta en tosiaan tiedä menikö tuos aamun holahduksessa kesken. Kirkasta verta se oli, ei hyytymiä. Enkä tiedä paljonko ultralla ylipäätään voi huomenna nähdä, ku olis vasta 5+1 huomenna.

Koko päivä on itketty, saa nähdä miten yö menee. Vähän parempi olo ku tuo vuoto hiipui ja hulluna herättelen toivoa, ettei olisikaan mennyt kesken. Maha ja selkä särkee kyl edelleen. Toivottavasti huomenna selviää jotain.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Kurkkunaamiolle varovaiset onnittelut plussasta!!! :heart: ja paketillinen tarrasukkia!

Koralli: toivottavasti kaikki hyvin!!! :hug:

ON: alan vähitellen kurkkimaan tuonne odotuspuolelle :wave:, jos uskallan. "Oireet" on tulleet ja menneet ja on vieläkin jotenkin epätodellinen olo tästä plussasta... Laittakaahan luukku kiinni ettei tarvitse palata tälle puolelle ;)

Tsemppiä kaikille piinailijoille, ja hurja määrä plussia kaikille +++++++++++++++++

Jambo ja toukkis 5+4
 
Pitkästä aikaa...
Mun piti tulla lähettämään muutama halaus Korallille :hug: Voi kun kurjaa. Ultrassa voi varmaan näkyä vain se, että tuliko kaikki pois vai onko siellä vielä jotain. Sydänäänet ei noilla viikoilla muutenkaan näy, joten jos pussi on edelleen paikoillaan, niin ei kai voi muuta kuin odotella viikko tai pari, että löytyykö sitä sykettä silloin. Hyvä kun pääsit jatkotutkimuksiin.

Itse en edelleenkään ole toipunut heinäkuisesta keskenmenosta, en edes fyysisesti. Sen hoito meni täysin päin p:tä. Edelleen odotellaan, että koska päästään taas yrittämään. Täytyy toivoa, että inseminaatio toimii jatkossakin ja että joskus saisi jotain muutakin tulosta kuin keskenmenon. Sen verran rankka tämä prosessi on ollut, etten toista vastaavaa millään jaksaisi.

Onnittelut plussanneille ja plussatuulia kaikille muille!
 
Perjantai 24.9.2010



tääl taas..............2 / 26.......yk 16
Barbarella............3/27-28....yk 11
ksylofoni..............7/30-32....yk 2
emmimaria..........10/29-30....yk 8
Katimari.............22/25-28....yk 8 - DPO 9
eva71................27/26-28....yk 21
Onlydream..........29/26-29....yk ?
kikkara...............35/27-37....yk ?
nooraneeamaria...40/34........yk ?


Mukana myös:
Koralli73...........................
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se oli varhainen keskenmeno taas. Sain cytotecit otettavaksi huomenna kotona. Toivottavasti lähtis loput vuotamaan sillä. Väkisinkin tulee nyt vähän taukoa yrityksessä.

Ikä tekee tepposensa, mulle sanottiin. Joten näitä km kai on odotettavissa tulevaisuudessakin. Saa nyt nähdä kauanko näitä henkisesti jaksaa. Nyt ainaki tekee tosi tiukkaa jo. :(

Kiitos myötätunnostanne. :heart: Ja Helvi onpa kurja kuulla, että et vieläkään ole keskenmenosta toipunut. :( Toivottavasti pian pääsette yrittämään taas!
 
hei siis nyt vasta hiffasin että kurkkunaamio on plussanut! Onnea ihan hirmuisen paljon! Eilen illalla myöhään taisi mulla luetunymmärtäminen olla vähän heikonlaista... olin ajanut about 400 km josta suurin osa kaatosateessa. Vieläkin tuntuu siltä että tuulilasinpyyhkimet viuhtoo silmissä eestaas :LOL:
 
emmimaria No lääkäri vaan sano, että ikä nostaa selvästi keskenmenoriskiä. Oonhan mä siitä iteki lueskellu. Munasolut on mullaki nyt 37-vuotiaita. Vuosi vuodelta niiden laatu huononee, kun vanhenevat. On sitten vähän tuurista kii, että irtoaako sieltä vähän parempilaatuisempi vai huonompilaatuisempi munasolu. Siksi raskautuminen kestää vanhemmiten aina pitempään ja pitempään.

Kyllä mä uskoisin, että elintavoillakin on merkitystä. Ja esim. mulla on ylipainoa joka osaltaan myös lisää km-riskiä, eli mun pitäs nyt taas pistää itteni dietille.

Kilpirauhasen vajaatoiminta, jota monilla saattaa olla tietämättään, aiheuttaa myös lapsettomuutta ja keskenmenoja.
 
Koralli, olen tosi pahoillani tapahtuneesta :'( Oliko se sinulla nyt kolmas km peräkkäin? Voi toivottavasti seuraavan kerran kun plussaat, ei tule takapakkia. Lohtuna, ainakin hedelmöitys teillä onnistuu. Jaksuja kovasti :hug:

Jokohan minä onnittelin Kurkkunaamiota? Jos en, niin nyt sitten. Onnea plussasta :flower:

Itsellä ollut nyt molemmat kierrot 29 päivän mittaisia. Ennen viime raskautta oli 30-32. Saapas nähdä, oisko muka noin säännöllistynyt kierto...
 
Koralli, isot pahoittelut tapahtuneesta. :hug:

Minä olen esikoisen saanut vasta "vanhoilla päivillä" eli oli juuri täyttänyt 37 v. kun tyttö syntyi. Mulla ei siis ole tietoa olisiko tämä raskaaksi tuleminen ollut helpompaa nuorena mutta nyt tämä aikanakin on kovin vaikeaa. Menossa nyt tosiaan yk 11 eikä käteen ole koko ajasta jäänyt kuin yksi haamujen haamu testiin ja siinäkin kierrossa menkat lopulta alkoivat aivan ajallaan. Ei tässä voi kuin ihmetellä kun puhutaan maailman liikakansoituksesta, että miten ihmeessä sellaista voi tapahtua kun tämä lisääntyminen on NIIN vaikeaa.. :confused

Mutta maanantaina alkaa tosiaan ne tutkimukset. Olen, ainakin vielä, jotenkin yltiöoptimistinen että sieltä me apu vihdoin saadaan ja pikkukakkonen alulle. Saa nyt sitten nähdä miten käy... :)
 
Korallille kovasti voimia.
Barbarella, voihan se olla, että sinulla olisi raskautuminen nuorempanakin kestänyt pitempään, ei se nuoremmillakaan kaikilla niin nopsasti käy. Lohduttaisiko tämä yhtään, että kun sinulla yksi lapsi jo yli 35-v saaneena on, niin kyllä se luultavasti toisenkin kerran vielä onnistuu.
Ja hei, eihän me vielä niin vanhoja olla, eihän? ;)
Itselläni kuukautiskierto on lyhentynyt joskus 35-v tienoilla (nyt olen 37). Olen lukenut, että naisen ikääntyessä kierto alkaa usein lyhentyä ja munasoluja irtoaa useammin ja raskautuminenkin olisi tavallaan siinä mielessä helpompaa, tosin sitten keskenmenojen riski kasvaa. Se oli joku naistenlehti joskus, olisiko ollut Kauneus ja terveys? Siinä sanottiin jotenkin, että elimistö tavallaan piiskaa munasoluja irtoamaan nopeammin ja tiheämmin kun biologinen kello lähestyy hedelmällisen iän loppumista. Tai jotain sinne päin. Että se kierron lyheneminen tavallaan ennakoi lähestyviä vaihdevuosia. No se nyt oli joku naistenlehden juttu vain, mutta mielenkiintoinen artikkeli kuitenkin, josta tunnistin monia asioita omasta itsestäni.
Olin joskus alkuvuodesta gynekologilla runsaiden ja tiheiden vuotojeni takia ja kysyin onkohan minulla jo vaihdevuodet lähestymässä. Hän sanoi, ettei vielä kyllä ole kyse mistään vaihdevuosista ollenkaan. Sain vain lääkettä runsaisiin vuotoihin. Kerroin, että meillä on vielä kolmannen mahdollisuus harkinnassa ja hän sanoi että siitä vaan, että kyllä sinulla siihen 40-vuoteen asti on ihan hyvää aikaa vielä, mutta että ei kannata odottaa liian kauaa.

Kiitoksia kaikille onnitteluista, tässä vielä kuva testistäni jonka tänä aamuna otin, saisihan tuo viiva varmaan vahvempikin olla, mutta ei näihin Davideihin tunnu tummempia tulevan (en muuten suosittele näitä kenellekään). Ja tämä oli viimeinen testini kaapissa, enkä osta lisää, vaan tyydyn näihin ja toivon, ettei vuoto ala.


+++++ Plussapuhuria kaikille! ++++++
 
Viimeksi muokattu:
Kurkkunaamio, just niin. Mulla kierto lyhentynyt niinku tuossa ylempänä selostin eilen. Täytin kesällä 38. Äidilläni tuli viimeisen kerran täti pikkuveljeni lakkiaisissa. Oli silloin, oottakaas kun lasken, 53-vuotias. Onnitteluja hienosta kuvasta!
 
Mullakin oli nuorena kierrot aina n. 30pv. Esikoisen syntymän jälkeen, ku menkat alko (eli 31v-->), niin ovat siitä asti olleet n. 24-28 pv. Mä oon kans lukenut tuon saman jutun varmaan mistä Kurkkunaamio kertoi, eli että lyhentyneet kierrot ovat merkki lähestyvistä vaihdevuosista. Ainakin jostakin olen samaa lukenut.

Lisäksi nuorena mulla oli tosi runsaat menkat, 5-6pv kovaa vuotoa. Esikoisen syntymän jälkeen menkkavuodonki määrä on selvästi vähentyny, nykyään mulla on vain 1-2pv kovempaa vuotoa (eikä sekään kovin kovaa) plus sit tiputtelua. Tuo vuodon määrän muuttuminen on kans merkki hedelmällisyysmuutoksista. Joillaki kyl käy vissiin päin vastoinki, eli vuodot runsastuu vanhemmiten.
 
Mie oon 39 vee ja ilmeisesti mulla ei lähesty vaihdevuodet kun ei ole kierto lyhentynyt :) Mulla on ollu kierto noin 29 pvää niin kauan kuin muistan. Joitakin yksittäisiä kertoja vuoden aikana on voinut olla päivän lyhyempi tai pari päivää pidempi kierto. Vuodon määrä on vähentynyt jonkin verran, mutta menkkojen kesto aina ollut 5 pvää ihan ekoista menkoista alkaen. Jotakin muutoksia on kuitenkin tullut ja syypäänä pidän Femilar-pillereitä, joita söin pari vuotta sitten muutaman kuukauden. Pillerit piti lopettaa kun pää meinasi poksahtaa ja elämä muuttui itkemiseksi. Kroppa ei oikeastaan koskaan palautunut ennalleen hormonitoiminnan kannalta vaan alkoi noita tuhruja sun muuta.

Muutama ystävä on saanut lapsen tässä viimeisen parin vuoden aikana 38-40 ikäisenä. Paras ystäväni sai ensimmäisen lapsensa 38 vuotiaana ja ihan ekasta yrityksestä... Tietysti olen onnellinen hänen puolesta, mutta jotenkin silti tuntuu että onnenlahjat ei aina mene tasan. Oma elämäntilanne vähän hankala joskus ja keskusteltiin kauan miehen kanssa ennen kuin mies suostui ehkäisyn poisjättämiseen. Tässä vaan väkisin on miettinyt että entäs jos ois aikaisemmin päästy yrittämään...

Koralli, otitko ne lääkkeet tänään ja jos otit niin miten jakselet?
 
emmimaria: vähän sama juttu ollut minulla: ei ole sopinut mitkään e-pillerit enää muutamaan vuoteen. Aiheutti sellaista voimakasta alakuloa. Minulla on muuten pms-oireetkin ilmaantuneet vasta viime vuosina, yksi viikko tosi kireää mielialaa ennen menkkojen alkamista.

Itselläni oli tänä aamuna jo huonoa oloa, toivottavasti se on hyvä merkki. En ihan vielä uskalla hilpasta tuonne odotuspuolelle kuitenkaan. Vessassa ramppaan ja vahtaan mitä paperiin jää.
 
Kurkkunaamio: hienoa, että on ollut huonoa oloa. Hassua kun tuossa elämäntilanteessa se just on toivottu merkki :) Tarrasukkia edelleen kovasti!

Emmimaria: wau, sullapa on ollu tasainen kierto koko elämän. Sehän kyllä merkkaa tasaisia hormoneja, joten luulis sulla nyt pian tärppäävän. Parhaalla kaverillas oli kyl älyttömän hyvä tuuri, harvemmin nuoremmillakaan ekasta kierrosta tärppää.

ja kiitos kysymästä, ihan ok olo, liiankin hyvä fyysisesti. Eli otin ne cytotecit aamulla, mutta eipä ne ole juuri auttaneet. Pientä vuotoa on tullu päivän mittaan vaan. Taitaa mennä nyt pitemmän kaavan kautta tämä, toivottavasti nyt kumminkin vuotais itsekseen pois. Otin tänään aika rauhallisesti kotona sohvalla maaten. Huomenna ajattelin mennä reippaalle kävelylenkille, jos se vähä avittais tätä km:a. Maanantaina taas töihin, niin ei kauheen kiva, jos silloin vasta aukee hanat.

Päässä on pyörinyt kaikenlaista. Ehkä päällimmäisenä on nyt sellainen alistunut olo, että tätä tämä on vastedes. Yritän jaksaa luottaa tulevaan, mutta kyllä se usko on nyt aika monta kolhua jo saanut. Mutta en nyt kumminkaan vielä luovuta. Melkeinpä nyt ottaisin kyl sen tilanteen mieluummin, ettei moneen kuukauteen tärppäis ja sit ku tärppäis niin se olis pysyvä plussa. Näitä keskenmenoja ei jaksa erkkikään..
 
Aurinkoista huomenta!
Tuon tasaisen ja säännöllisen kierron huono puoli on se, että turha odottaa sivulaukauksia :LOL:
Hetken mielijohteesta ostin eilen ovistestejä ja jo eilen dippasin yhden, mutta negaa näytti vielä.

Mie käytin noin 10 vuotta yhdistelmäehkäisypillereitä ja luulin niiden sopivan minulle... haittavaikutukset tulivat niin salakavalasti etten tajunnu niiden johtuvan pillereistä. Ehkäisyteho oli ainakin taattu 110 %, kun ei tehny enää mieli olla miestä lähelläkään. Onneksi tajusin lopettaa pillerit ja elämä palautui tosi nopeasti normaaliksi. Parin vuoden tauon jälkeen uusi mies elämään ja yritin sit noita Femilareja, jotka on tarkoitettu yli nelikymppisille ja niille alle nelikymppisille, joille muut pillerit ei sovi. Nyt toivoisin, että en olisi ottanut noita Femilareja. Mietityttää vaan että jos nyt lääkäri määrää jotakin hormonia, niin miten miun kroppa ja ennen kaikkea pää kestää...

kurkkunaamio, kiva että sulla on huonoa oloa. Mulla kans, mutta taitaa olla itseaiheutettua... :D Vain pari lasia punaviiniä eilen illalla, mutta tuo viini yllättää joskus ja saattaa aiheuttaa lasillisestakin pientä heikotusta... Liekö sitten hormonitoiminnasta johtuvaa? Oon joskus sanonu että kaiken mahdollisen voi laittaa hormonitoiminnan piikkiin :LOL:
 
Sunnuntai 26.9.2010



tääl taas..............4 / 26.......yk 16
Barbarella............5/27-28....yk 11
ksylofoni..............9/30-32....yk 2
emmimaria..........12/29-30....yk 8
Katimari.............24/25-28....yk 8 - DPO 11
eva71................29/26-28....yk 21
Onlydream..........31/26-29....yk ?
kikkara...............37/27-37....yk ?
nooraneeamaria...42/34........yk ?


Mukana myös:
Koralli73...........................
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Täällä tuhrutellaan, eli eiköhän tämä kierto ollut tässä :'( Hanat aukeaa varmaan huomenna. No, ei muuta ku uuteen kiertoon taas. Meinaan nyt tikutella ovista vähän pitempään, ku nyt oli jotenki outo tuo ovulaation ajankohta.
Nimittäin sain se hymynaaman digitestiin kp12 ja kp13, mutta ovisoireita tunsin vasta kp16 ja tuolloin lämmötkin nousi:confused: En tajua. Mut ei kai se testi väärin näyttäisi...? Tai sitten vain tulkitsen kroppaani väärin, mene ja tiedä.
Tän kierron aikana kaksi eri ihmistä on kysynyt multa, olenko raskaana ja vielä eilen eräs tuttu, jolle en puhu koskaan henkilökohtaisista asioista mitään, mainitsi vähän kiusoitellen jotain asiaan liittyvää. Lisäksi 3.10. tulee vuosi keskenmenosta, ja olin jotenkin idioottimaisesti haaveissani kuvitellut, että teen juuri sinä päivänä raskaustestin joka näyttää plussaa... :ashamed: Voi morjens mun kanssa....
 
Korallille voimia. On se niin väärin kun pikkusen annetaan toivoa niin matto vedetään alta samantien. :hug:
Tänään kp 1 ja ensimmäinen inssi takana. Ensi kierrossa uusi yritys. En oikein jaksa uskoa enään noihin hoitoihin, mutta ajattelin vielä tämän talven yrittää. Mulla ikää nyt 39 ja viime hetket käsillä.
Taidan siirtyä taustailijoihin kun en ole jaksanut täällä kuummeilla viime aikoina.
 

Yhteistyössä