YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Mukavaa, kun jo Nevi kaipailit! =)
Mehän saimme tiedon, että emme tällä iällä onnistu omin avuin vauvaa saamaan aikaiseksi (aika loppuu kesken...), kun miehellä on siittiöitä kovin kovin vähän. Minultakin löytyi endoa, mutta ei kuitenkaan mitenkään paljoa eikä se varmaakaan on syy. Otettiin lisäksi kaikenlaista mahdollista testiä miehestä, jos vaikka löytyisi syy siittiöiden vähyyteen, mm. hormonitasapaino ja kromosomitestit tehtiin. Mitään kummallista ei löytynyt. Testien tulokset piti tulla vasta ensi viikolla, ja näin oltaisiin aloitettu hoidot ensi kierrosta. Kävikin niin, että kaikki tulokset valmistuivatkin jo viime viikolla ja näin meillä on nyt sitten jo hoito meneillään =) Ny ensin lopetetaan minun oma hormonituotanto ja pääsiäisen jälkeen aletaan kasvattelemaan munasoluja (sopii näin pääsiäistunnelmaan ;)). Ne kerätään n. kahden viikon kasvattelun jälkeen. Toivotaan, että niistä joku hedelmöittyy ja saadaan siirrettyä. Huhtikuun lopulla sitten tiedetään kuinka käy. No, tämä ensimmäinen kerta on "harjoittelua", kun ei yhtään vielä tiedä miten minun keho reagoi hormoneihin ja mitkä olisivat annokset. Vielä ei ole kumma kyllä tietoakaan mistään sivuoireista, mummutautihan useimmille tulee tässä vaiheessa, kun oma hormonituotanto ajetaan alas. Jospa vaikka aikanaankin menisi näin helpolla? :D Tulen parin viikon päästä kertoilemaan miten "sujuu".

Aurinkoa teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
Hormonikierukka poistettiin aamulla ja nyt alkaa yritys. Ensimmäistä lasta kuumeillaan, minä olen 38-vuotias ja isäntä 40.
Ilmanmuuta mahtuu mukaan... Tervetuloa! :wave: Minä olen 39v,syksyllä tulee 40v täyteen. B) Mies on 46v (marraskuussa 47v) ,asuu kylläkin eri paikkakunnalla.Minulla ennestään tyttö (15v) ja miehellä poika (21v)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringokukka:
Mukavaa, kun jo Nevi kaipailit! =)
Mehän saimme tiedon, että emme tällä iällä onnistu omin avuin vauvaa saamaan aikaiseksi (aika loppuu kesken...), kun miehellä on siittiöitä kovin kovin vähän. Minultakin löytyi endoa, mutta ei kuitenkaan mitenkään paljoa eikä se varmaakaan on syy. Otettiin lisäksi kaikenlaista mahdollista testiä miehestä, jos vaikka löytyisi syy siittiöiden vähyyteen, mm. hormonitasapaino ja kromosomitestit tehtiin. Mitään kummallista ei löytynyt. Testien tulokset piti tulla vasta ensi viikolla, ja näin oltaisiin aloitettu hoidot ensi kierrosta. Kävikin niin, että kaikki tulokset valmistuivatkin jo viime viikolla ja näin meillä on nyt sitten jo hoito meneillään =) Ny ensin lopetetaan minun oma hormonituotanto ja pääsiäisen jälkeen aletaan kasvattelemaan munasoluja (sopii näin pääsiäistunnelmaan ;)). Ne kerätään n. kahden viikon kasvattelun jälkeen. Toivotaan, että niistä joku hedelmöittyy ja saadaan siirrettyä. Huhtikuun lopulla sitten tiedetään kuinka käy. No, tämä ensimmäinen kerta on "harjoittelua", kun ei yhtään vielä tiedä miten minun keho reagoi hormoneihin ja mitkä olisivat annokset. Vielä ei ole kumma kyllä tietoakaan mistään sivuoireista, mummutautihan useimmille tulee tässä vaiheessa, kun oma hormonituotanto ajetaan alas. Jospa vaikka aikanaankin menisi näin helpolla? :D Tulen parin viikon päästä kertoilemaan miten "sujuu".

Aurinkoa teille kaikille!
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora72:
Hei :wave:
Taikakuu; olet Etelä-Pohjanmaalta niin minäkin =)

Tikutin aamulla aamuvirtsasta ja ei oviksesta tietoakaan.. :|
Tuleekohan sitä edes tässä kierrossa :/ Odottelua..
Tähän tulee kamala pokkomielle.. :headwall:
Pitäs lähteä Leville pääsiäiseksi miehen kanssa kahestaan. kivaa ja jos sais vähä muuta
ajateltavaa. Siellä voi kuitenkin pöllyttää lakanoita aivan kaikessa rauhassa :LOL:
Mikä toi greippi juttu on? Auttaako se raskautumiseen? :|

Voi vitsi..jännät ajat kaikilla edessä ..Onnea kaikille yritykseen :wave:
Mistä päin etelä-pohjanmaata olet??? Minä olen Ähtäristä.. :wave: Olen asunut 7vuotta ja 7kuukautta täällä..
 
Niin ,kyllä nää menkat toisaalta olikin ihan toivotut, että kohtu saa toipua keskenmenosta kuukaden.
Ja menkkani alkoi tällä kertaa sellasella ruskealla vuodolla, oli varmaan sitä vanhaa vuotoa kohdusta vielä, nyt poistui, onneksi. ja sitten kun se ruskea loppui alkoi tämä "kaamea" holina,on kuin olisi teurastomalla käymässä kun käyn vessassa sitteen vaihdossa, sitä valuu ihan suorana(ällöä puhetta) no kaipa se helpottaa pikkuhiljaa. minulla hb onneksi pysyyt nyt koko ajan yli 140, se on hyvä juttu! :heart:

Tervetuloa kanella mukaan! Ja paljon onnea raskautumiseen! :flower:
Minäkin olen päättänyt raskautua jo pääsiäisenä! :heart: Olisipa se ihanaa! :D Ja toivottavasti paremmalla onnella kuin marraskuussa! :ashamed:

jokainenhan tässä pinossa haluaa plussan, eikö vain!? :D

Greippimehu lisää kohdun limakalvon paksuutta ja ovulaatioaikaan helpompi tunnistaa ovulaatio valkovuoto lisääntyy(liukkaus), tosin minulla sitten myös menkat sen seurauksena , aika kauhiat! :headwall: Siis vuotoa paljon! lasillinen aamuisin riittää. Sitten raskaus multitabsit käytössäx2 vrk:ssa, niissä foolihappoa myös! :heart:



Tehdäänkin tästä keväästä plussakevät, mahdollisimman monille plussia ja talvivauvoja syliin! :heart:

Rva pikkumyy :heart: :wave:
 


Rouva Pikkumyy...................3/32
vilmaville..............................3/28
touhu tenava.......................7/28
Rouva Aniliini........................9/26-30
mantana..............................11/31.......yk.20
gitte....................................12/28
Taikakuu.............................16/27-32
Hibiscus..............................16/27-31
Minni-07............................19/29
Aurora72...........................19/34-39
Minnihiiri68.........................20/29
mimmimamma....................22/26-27
ebony................................22/28-30
surusydän.........................23/26
TeSuLah............................23/27-28........yk.6
nevi...................................24/26-27
Auringokukka....................27/26
kikkara...........................39/33
kuumetta.....................49/24-26............yk.18
tiiu64....................86/28-30
keijukka................27/29
sinitär1.................??/26
elina67..................?/?
pikkukakkosen haaveilija......?/?
kanella..................................?/?.......yk.

PLussa onnea!!!! :flower: :wave:

Omaa napaa, kun ei nyt muutakaan jaksa... :ashamed:

 
Heipsan!
Piti vaan tuleman kertomaan Taikakuulle nämä omat pelot mitä oli viime kesänä tuosta skootterilla ajelusta ja miten se skootteri sit kuitenkin hankittiin. Aluks mä olin todella vastaan koko mopo juttua, sanoin neidillekkin et turhaan vaan plösööntyy ja kaiken näkösiä syitä et miks ei hankita ja raskaana ollessa niitä syitä ja pelkoja löyty aikasta paljonkin multa.
Meillähän sit hankittiin neidille skootteri rippilahjaksi et mummot anto hieman siihen (vaik mulla tuossa pari erää onkin, kun sen verran arvokas juttu) kun ei ollut muusta puhunutkaan ja sit kun halus vielä pinkin! Hobby hallissahan oli sit se helkama jonka tilasin. Meillä neidille paljastu skootterin olemassa olo vasta rippilahjojaan avatessa ja lukiessa tekemääni kirjelmää siitä jonka joutui lukemaan vieraiden kuullen ääneen. Rippijuhlat oli kesäkuun 15 ja neitini täytti vasta elokuussa 9pv. eli onneks asutaan maalla että sai tuossa alkukesän harjoitella ennenkuin pääsi oikeeseen liikenteeseen.
Kirjallisiin kannattaa ehdottomasti harjoitella koska siellä on niitä kompajuttujakin ja neiti sano et jos ei olis harjotteita tehny niin läpi ei olis menny kerrasta. Neiti joutu sit vielä oottelee kirjallisten jälkeen vielä pari viikkoo ennenkuin sai kortin kun ei ollut kuvallista henk. todistusta.
Sit myös se että meillä ainakin miettimällä mietittiin et ketä pitää väistää kun ajetaan mitäkin reittiä, välillä piirreltiin jopa paperille eri katuja mitä kaupungilla on ja mistä turvallisinta mennä minnekkin. Itsellehän kaikki on "selvää" mut sit kun tosiaan alat miettimään niitä toiselle niin menipä hankalaks ja just et vaik on etuajo-oikeus niin välttämättä autoilijat ei aina huomaa jne.
Meillä meni loppukesä hienosti kun oikeaan liikenteeseen pääsi et varovasti ajeli ja nyt kun kevät koittaa niin joutuu ekaks harjoittelee täs pikkutiellä ennenkuin kouluun asti menee.
Meil oli alussa niin et neiti sit soitti aina mulle et oli päässy turvallisesti kouluun jne. Voi kuulostaa tyhmältä mut näin sai itsellekkin mielenrauhan päiväksi. Alkusyksystä ajoi jopa skootterinsa toiseen kaupunkiin huoltoon kun omassa ei ole Helkama huoltoa.
Kyllä se teilläkin sit hienosti sujuu, ihan varmasti! Ei muuta kuin harjoitteluja kehiin heti kun mahdollista.
Ei siis pitänyt tehdä tästä näin pitkää stooria, mut lipsahti :ashamed:
 
Tikuttelin ovista..plussaa näytti!! :D :D
Apua..siis ovis on 12-24 tunnin kuluttua, eikös? :eek:
Mies lähtee huomenna viikonlopuks pois..ehtiiköhän jos tänään vain pöllytetään niitä lakanoita?? :ashamed:
Oon aivan sekaisin :D ..kai mä sitten ovuloinkin oikein,,huh,huh B)

Meenkin tästä... :whistle:
 
Onnea hoitoihin Auringokukka. Teillä on kyllä ollut vauhdikasta tuo edistyminen, mutta sehän on vain hyvä. Me saatiin nyt tuonne kesään asti 'jatkoaikaa' ja voidaan tässä vielä muutama kuukausi kokeilla noilla muilla avuilla.

Oi vau, pikkukakkosen haaveilija, olisinpa itsekin joskus älynnyt toivoa tuollaista pinkkiä skootteria. Vaan johan se olisi meikäläisen nuoruudessa ollut kummastuttava seikka ja silloin taisi olla vain pappamopoja. Onneksi ovat monet asiat kumminkin muuttuneet ajan myötä. Hyvä jos pääsi itse edes pikkuisen kokeilemaan pikkuveljen (!) mopolla ajamista. Autonajokorttia ei kyllä sitten ihmetelty, se kuului tytöilläkin asiaan ;)

Kanella, tervetuloa mukaan :wave:

Töissä tänään tehtiin virpomisvitsoja ja kyllä oli sydäntä lämmittävää nähdä, kuinka innoissaan niitä kiikutettiin äitien ja isien nähtäväksi kotiin. Pääsiäisruohotkin on jo istutettu ja muuta askartelua tehty. Eipä sitten kotona tarvitse pääsiäistä kummemmin valmistella, kun olemme taas reissussa. Teen varmaankin anoppilassa sen perinteisen herkkupashan ja sitä voikin tehdä vain kerran vuodessa, koska siinä ei hunajaa, kermaa ja voita säästellä :LOL:

Hups, huomaankin että nyt alkaa Kettu telkkarissa, joten kipaisen miekkosen seuraan sohvalle. Ei ehdi nyt enempää. Plussia ja ilomieltä kaikille :wave:
 
Aijaa, voisikohan olla mullakin (Pikkumyylle)
Mulla oli menkat lähes kolme viikkoa myöhässä ja kun ne viimein alkoivat niin vuoto oli juuri tuollaista kuvaamaasi ruskehtavaa vuotoa...näinköhän mä olin raskaana...Tämä kopioitu siis pääpilvissä nimimerkiltä...
Niin minä olin raskaana rv 13, kun pienemme menehtyi, eli keskiraskauden keskenmeno oli siis 8.2.-08 :ashamed: , ei alkuraskauden, jos niin olit ymmärtänyt.?

No uutta raskautta kovasti toivomme, kun aika on! :heart:

Hyvää illan jatkoa siis kaikille!

Ja pianhan muutamat saavat jo raskaustestejä tehdäkkin, Onnea heille, että tulisi plussaa! :heart:´+++++++++++++++++ :whistle:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
TeSuLah ja Aurora72 kuulostaapa tuo 'trullittaminen' hauskalta =)
Meilläpäin sanotaan sitä vain virpomiseksi.
Aurora72 onnittelut ovuloinnista :D

Tervetuloa mukaan kanella :wave:

Taikakuu meilläkin tyttö (12v) on mukana paikallisen kaupunginteatterin musikaalissa. Menossa jo toinen vuosi. Musikaali oli niin suositt,u että jatkuikin odotettua pitempään, nyt on sitten tänä keväänä viimeiset näytökset toukokuun lopussa.
Tyttö ei tosin siinä oikeastaan laula, vaikka musikaali onkin. Hän ei ole niinkään laulamisesta kuin näyttelemisestä kiinnostunut. Yksi kesä menikin kesäteatterin parissa ja paikallisessa nuorisoteatterissa on ollut mukana jo useamman vuoden. Haaveissa siintääkin Hollywood ja kuuluisuus :D

Hienoja kuulumisia Auringokukka =)
Olispa tosiaan nuo lievät oireesi ennemerkkejä tulevasta. Ei taida kukaan meistä muistakaan odotella kovin innokkaasti tulevia 'mummo-oireita' :/
Nyt sitten vaan toivotan oikein munarikasta pääsiäistä :p

Hienoa Rouva Pikkumyy. Päättäväisyyttä vaan hurjasti, siitä se lähtee ;)
Vai aiheuttaa se greippimehu sinulle pahemmat menkat? Onneksi inhoan greipin makua, niin ei ole tullut sitä mehuakaan juotua. En sitten millään tahtoisi vielä hurjempia menkkoja. Nämä entisetkin voisin lahjoittaa ihan ilmaiseksi (kunhan nyt ensin raskaudun ;) )

Kp 24/26-27 olisi nyt. Ja aika vaan matelee.
Oireita en suostu vieläkään miettimään, mutta mieliala huitelee tuolla pilvissä tai sitten synkissä syövereissä.

Huomiseen :wave:
 
Moikka!
Oma napa:kp13/28 tein ovistestin äsken ja nega tuli ja lämmötkin laskeneet,eilen oli nipistelyä koko päivän munasarjan kohdalla mutta enään ei ole,meni jouluvauva sivu suun,sillä rakas mieheni oli työssä ja tuli myöhään työstä ja ei jaksanut sitten enään laittaa simppoja liikkeelle,olen todella pettynyt!Itkettää :'(

Miten teillä muilla on mennyt?

Toivottavasti teillä muilla on parempi mieliala kun mulla.

Peukkuja teille kaikille!
 
Moikka!
Peloittaa vaan se,kun minä täytän ensi vuonna jo 40-vuotta,että saanko omaa pientä vauvaa ollenkaan,kun ikääkin on jo paljon ja ekaa lasta vasta yritellään alulle.Mieheni ei aiemmin ollut valmis lapsen tuloon,ennen kuin vasta nyt,mutta nämä yksityisyrittäjän pitkät työpäivät,ne välillä pilaa oviksen todella mukavasti,niin kuin eilen illallakin,harmittaa valtavasti ja itkettää :'(
Hieman on nyt viikonloppu pilalla.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Gitte....Kyllähän te tänään vielä ehditte! Ei se vielä varmaa ole, että jouluvauva olisi menetetty, tänään vaan yllätät miehesi iloisesti ja peukkuja pidellään, että jouluvauva tulee teille!

Samoin kuin tietenkin kaikille muillekkin! :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Kanella Tervetuloa mukaan :)

Aurooralle ovisonnittelut :D

Pienen kromosomit on nyt tutkittu siltä osin, että diagnoosi on tullut ja netistä kopsasin lyhyesti kuvauksen siitä:

Monosomia 18p
(18p deleetio), (18p-), (del 18p)


18p- oireyhtymä on harvinainen synnynnäinen kromosomipoikkeavuus, jossa on menetetty mainitun korosomin lyhyt haara joko kokonaan (monosomia) tai osittain.

Oirekuva on kirjava ja vaihteleva, mutta usein siihen liittyy seuraavia piirteitä:

lyhytkasvuisuus
kehitysviive/kehitysvamma
puheenkehityksen (huomattavat) viiveet ja häiriöt
kallon ja kasvojen alueen tyypilliset poikkeavuudet ja ulkonäköpiirteet
erilaiset elinepämuodostumat

Ulkonäköpiirteistä yhteenvedonomaisesti voidaan nostaa esiin mikrokefalia (pienipäisyys), leveä litteä nenä, "karppimainen" pieni suu, kookkaat silmiinpistävät korvalehdet, toisistaan etäällä sijaitsevat silmät (hypertelorismi).

Joskus 18p- monosomiaan saattaa liittyä laajoja synnynnäisiä keskushermoston rakennepoikkeavuuksia (holoprosenkefalia).


Meidän verikoetulokset eivät kokonaisuudessaan ole valmistuneet, mutta kaikki yleisesti periytyvtä vakavat kromosomivirheet ovat poissuljetut jaon nähtävästi äärimmäisen harvinainen sattuma, että pikkuisella on ollut kakasi harvinaista sairautta. Patologin päätelmä " Todennäköisesti sairaudet ovat provosoineet toinen toistaan ja näin ollen 18p monosomia on aiheutunut anenkefalyn aihettamana häiriötilana kromosomistossa ja näin ollen on sattumanvarainen, ei perinnöllinen".

Saimme tuon tiedon eilen postitse ja nyt vähän enemmän kuin helpottuneina odotellaan jälkitarkastusta. Mitään kovin kamalaa ei enää voi olla edessä. Voi pikkuista, millainen on masumatka hänellä ollutkaan :ashamed: Toisaalta, ei pieni oli kipua tuntenut, kun ei ole ollut tietoisuuttakaan ilman isoja aivoja. Nuku rauhassa poikakulta.

Hieman huejontuneemmalla mielellä nyt mennään. Jospa sittenkin ihan oikeasti meille se pikkuinen vielä suodaan ja ilman noita vakavia sairauksia.

Nyt kutsuu muut jutut. Meidän traktori on tänään markkinoilla näyttelyssä mukana ja menen sinne appiukon kans vuorotellen sitä esittelemään ja kärryllä ihmisiä kyyditteen. Se on sellainen täysin kunnostettu vanha kopiton Zetori :D Saattaa tulla vähän vilu, kun sillä ajelee, mutta eipä vauhti ainakaan päätä huimaa. Ääni sen sijaan on "kuuluva". Tuo appiukkoni on mobilisti harrastaja ja näitä historic luokan vempeleitä on vähän siellä sun täällä meidän pihassa. Eihän niitä tuolla kaupunginpuolella voi pitää pienellä pihalla.

Mut nyt vähän haukkaan jotain ja menoks :wave:
 
Lumi-Marja :hug:

Aurora72 paras aika pupuilulle ovisplusssasta 24-48 h välinen aika eli ei ennen 24 mutta ennen 48 h, sanottiin One Stepin Ovistestin ohjeissa. :heart:

Gitte, eräs ystäväni sai just vauvan, esikoisensa. Täyttää tänä vuonna 40 v. Jos oot lukenu, itte yritin ekaa 4,5 v, sain vielä toisen 39 vuotiaana. Älä nyt vielä luovu toivosta. :hug: uskon että kerkeette vielä hyvin pupullakin ja yrittää jouluvauvaa.

Ittellä pientä kipuilua edelleen molemmin puolin, mutta finnejä ei ole tullut nyt loppukierrossa . Tässä vaan mennään päivä kerrallaan.

Mies lähti viikonlopuksi reissuun. Pikkuneiti jo nukahti päiväunilleen, heräs taas varhain.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja plussaista pääsiäistä! :heart:
 
Moikka teille kaikille!
Tein juuri uudestaan ovistestin,niin testitikkuun tuli plussa yksi vahva viiva tili,nyt vaan toivon,että ei mene tänä iltana mikään pieleen,että saamme jouluvauvan masuun kasvamaan.

Te olette kaikki niin ihania,kun olette tukena,olette todella tärkeitä minulle!

Mä olen ostanut virpojia varten munia,mutta täällä ei oikein käy virpojia ollenkaan,niin että saan itse pääsiäisenä syödä nuo suklaamunat.

Mua vaan peloittaa,että jos nyt tänään onnistumme saamaan jouluvauvan alulle,että meneekö raskaus hyvin,kun olen jo 39-vuotias ja haluaisin vielä toisenkin lapsen saada.Minkä ikäinen on teistä liian vanha saamaan lapsen?

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Heippa..Vaikea sanoa minkä ikäinen on liian vanha, kun me ihmiset olemme erilaisia!Onneksi olemme! :heart:

Varmaan joakinen sen itse tuntee, onko liian vanha, minä en tunne itseäni yhtään vanhaksi vauvaa saamaan, vaikka 43v olen, tosin se on hyvä,että on jo lapsia.
vanhemmilla äideillähän vaan munasolut ovat myös vanhempia ja ei aina priimakuntoisia. Pitää vaan toivoa, että raskautuu ja toimia sen eteen ja sen jälkeen rukoilla, uskoa, toivoa ja vaikka mitä,että vauva syntyy silloin kuin aika on, eikä tulisi keskenmenoja!

Lumi-Marja: Onneksi ei ollut sellaista vikaa kuitenkaan, eli saatte jatkaa vauvahaaveilua! :heart:

Minulla se geneetikko 31.3.-08 mutta meidän pieni oli ilm niin pieni,ettei vielä pystytty tutkimaan tarkkaan.Istukkaa ei löytynyt!? Siis olihan siellä istukka oltava, mutta mihin se katosi ja missä vaiheessa /ei tietoa, siitä olisi varmaan jotain saanut selvää. Kromosomihäiriö pienellämme kuitenkin oli.

Kuitenkin se on aika pieni prosenttimäärä kromosomimahdollisuuteen 3-5% eli kuitenkin hirmusti mahdollisuuksia saada ihana pieni vauvanpallero, tervekin jopa :heart:

odotan niin innolla pääsiäistä ja ovista! :heart:

Vuotokin ehkä vähän jo rauhoittuu, yöllä oli tullut hirmusti, mutta kyllä tämä tästä, olen vain onnellinen , että geenit ja perimä sellainen ,että menkat saattavat tulla jopa 54v jos äitiini tulen! :heart:

Kaikille ihanaa pvää!

Kuka testailee raskaustesteillä seuraavaksi? Onnea siihen! :saint: :heart:

Nyt juon kahvia ja otan juuri leimomani korvapuustin! :p

Rva pikkumyy :heart: :wave:
 
....tällä taasen seikkailen teidän joukossa vaik opintojen parissa pitäisi ahertaa. :ashamed: :ashamed: :p :whistle:

Niin kiitos kaikille jaksujen toivottelusta, sillä niitä kyllä tarvitaan niin noiden ukon+teinin välien selvittelyssä et opinnoissakin.
Tosin eilen kun olin viimeistä työssäoppimis päivääni töissä vähän haikeilla mielin olin tekemässä, niin annoin puh.numeroni ja totesin jotta; jos tälläinen opiskelija sijaiseksi huolitaan/kelpuutetaan, niin soitella saapi. :p
Vaan arvatkaas kuin tuli hyvä mieli, kun osastonhoitaja oli selvästikin mielissään tarjouksestani ja totesikin jotta ilomielin vastaan ottavat sijaisuus-halukkuuteni. :D
:headwall: Joten tästä osatonhoitajan vastauksesta saattaapi jotain päätellä....... :saint: :saint: :saint: > taisin ilmeisesti hommani taitaa ja olla pidetty opiskelija kyseisessä paikassa. Mut minulle itselleni/työskentelylleni oli kyl hyvin vaikuttavana tekijänä henkilökunnan asiallinen/mielyttävä suhtautuminen minuun ja se et asiakkaat kyseisessä paikassa ovat aivan ihastuttavia persoonia KAIKKI. Vaikka ei nuo asiakkaat oikeastaan kommunikoimaan kykene eivätkä itse muutoinkaan toimimaan. Mut heistä kyllä vaistosi, jos olivat johonkin tyytymättömiä/tyytyväisiä ja kyllä niitä kiitoksiakin tuli kun ne vain osasi heidän vähäisistä kommunikoinneista "lukea".
No, joo vaan nyt lopetan tämän opiskelusta höpöttelyn ja siirryn kohta muihin hommin/asioihin. Mut sen viel haluun todeta jotta nyt suorittamatta/siirtynrrn näytön osa-alueen saatan kyllä palata tuonne kyseiselle työpaikalle elokuun alussa antamaan ja siihenkin kuulemma tervetullut olen. ;)

Mut hei mitäs tänne muille kuuluikaan? Mimmimamma ainakin työpaikkaa vaihtamassa on ja taitaa mieluisalta uusi paikka vaikuttaa. Joten onnea sen suhteen.
Rouva pikkumyylläkös ne menkat sitten palautuivat? Iloinen asia taisi se nyt olla joten siitäkin onnitelen. Niin rva aniliinilla ja jollain muullakin muistelen hoitojen edenneen joten onnea teillekin. Eiköhän sitä ollut monella muullakin tapahtunut jos jotain, mut nyt muistikapasiteetti täyttyi joten ei ole loput aivoihini rekisteröityneet ja siksi kaikille yhteisesti lähettelen :hug: :hug: :hug: ja :flower: :flower: :flower: jotta kukaan ei ilman huomiota jäisi. :wave: :wave: :wave:

Omaa (.) Viel hiukan. minulla nyt just jotenkin tosiaan on tää vaavikuume laantunut jostain syystä :headwall: :( ja sitä suuresti nyt kummastelen, sillä tähän asti se on ollut lähes päälimäisenä ajatuksissani opintojen lisäksi. :headwall: :eek: Vaan oliskohan jotain kevätväsymystä vai muuton jälkiseuraamuksia tai sitten tuo ukon+teinin riidanhaasto haluisuus häiriöitä omaan mieleen aiheuttaa, jne. Varmaan on jos mitä häiriötä nyt elämässäni (elämässämme), kun on näinkin vahvasti vaavikuume tullut taka-alalle tuupatuksi. :eek: :headwall:
No, ehkäpä se kuume taasen nouseen sitten ovisajan lähestyessä. :headwall: ;) :p

Joten ovista nyt odottelemaan jään ja siirryn todella opintojen pariin, kun tänään viel pitäs saada yksi työ lähtemään s-postin liitteenä opettajalle, enkä ole edes aloittanut kyseistä työtä. :ashamed:

Joten:
:wave: :wave: :wave: -touhis- :wave: :wave: :wave:
 
Niin kyllähän km:t ym. riskit lisääntyvät iän myötä ja olen hieman miettinyt sitäkin miten lapseni kokevat sen, kun ittellä jo ikää, kun ovat teinejä ym. Kaikelaista tulee pohdittua. Itse en enää kauan aio vauvakuumeilua jatkaa, valvominen, sairastelut ym. on kuitenkin voimia vievää, kukin tietää itse oman tilanteensa. Olen kuitenkin saanut lapseni lähemmäs 40-v ja hoitanut lapsia paljon yksin, ei ole ollut aivan helppoa aina, kun mies on paljon töissä, vastuu on itsellä.

Olen kuitenkin saanut 2 lasta ja olen heistä onnellinen. Toivon että teidän jokaisen toiveet täyttyvät, varsinkin niiden, jotka toivovat sitä ensimmäistä.

Tämä tuki on kyllä aivan uskomatonta ja te kaikki täällä olette aivan upeita. :heart:
 
Gitte joskus vaavia ei vaan kuulu ja vuosia kuluu, toivon, että sulla kuitenkin pian vaavi. Nuoremmillakin on ongelmia rasakutumisessa, jos lukee netistä , esim. verkkolääkärin sivuilta, on paljon 30-v lapsettomia, voi olla monia syitä miksi vauvaa ei kuulu, toiset selviää, toiset ei. Meillä ei löydetty syytä lapsettomuuteen, mutta yhtäkkiä vain aloin odottaa, ovistestit näyttivät ovista ja ovispäivänä poika sai alkunsa.

Elämä voi yllättää. :heart: :hug:
 
Nevi ja TeSuLah, mielettömästi plussaonnea teille molemmille, toivotaan parasta =)

Kanella, tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Taikakuu, onnittelut oviksesta, toivotaan että tärppää :heart:

Auringonkukka, tsemppiä hoitoihin :hug: Ovat varmaan aika uuvuttavia, mutta jos niiden avulla sitten onnistuu, niin ovat varmasti kaiken sen arvoisia.

Rouva Pikkumyy, onneksi mulla greippimehu ei vaikuta menkkojen runsauteen. Tykkään tosi paljon greippimehusta ja olen juonut sitä jo ennen tätä vauvakuumetta :)

Aurora72, ovis on 24-36 tunnin kuluttua siitä kun saat testiin plussan eli hyvin ehditte vielä touhuilemaan.

Gitte, simpat elää kohdussa / munanjohtimissa useita vuorokausia, joten on ihan mahdollista, että tulet raskaaksi, jos esim. tänään touhuilette ja ovis on huomenna tai ylihuomenna. Eli ei muuta kuin yritystä peliin :)

Olen itsekkin jo kohta 40 vuotta ja tottakai mielessä pyörii, että pystynkö tulemaan raskaaksi tässä iässä :( Mutta täytyy vaan suhtautua positiivisesti ja toivoa parasta. Mun gynekologi ainakin oli sitä mieltä, että raskautuminen on hyvin mahdollista ja kannusti yrittämään.

Lumi-Marja, onneksi ei ollut mitään perinnöllistä poikkeamaa :hug:

Oma napa: kp 21/29, eikä mitään oireita, ei edes pienen pieniä :) Eli ei auta kuin odottaa |O Onneksi on huomenna se ristelylle lähtö, enkä se vie vähän ajatukset pois tästä odotusasiasta :p

Plussatuulia kaikille sekä ovikseen että raskautumiseen +++++

Rentouttavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä