Ylen vaalikone on kyllä huono

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vaan 26 kyssäriä ja ihan epäoleellisuuksia. Mitä väliä "pitäisikö kunnan liputtaa pride kulkueen puolesta". Mistä lähtien se on ollut kunnan tehtävänä? Ei tällaiset kysymykset välttämättä kerro mitään ehdokkaasta, joku voi vaikka itse osallistua pride kulkueeseen ja silti olla sitä mieltä että ei se kaupungille kuulu. Haluaisin vähän parempia kysymyksiä. Ja osa on ymmärtänyt väittämät väärin, vastaa kommentissa päinvastoin kuin laittanut mielipiteen. Nojoo en löytänyt vielä sopivaa, ne jotka mulle tuli on juuri tärkeimmistä asioista eri mieltä. Plöh.
 
vierailija
Vaan 26 kyssäriä ja ihan epäoleellisuuksia. Mitä väliä "pitäisikö kunnan liputtaa pride kulkueen puolesta". Mistä lähtien se on ollut kunnan tehtävänä? Ei tällaiset kysymykset välttämättä kerro mitään ehdokkaasta, joku voi vaikka itse osallistua pride kulkueeseen ja silti olla sitä mieltä että ei se kaupungille kuulu. Haluaisin vähän parempia kysymyksiä. Ja osa on ymmärtänyt väittämät väärin, vastaa kommentissa päinvastoin kuin laittanut mielipiteen. Nojoo en löytänyt vielä sopivaa, ne jotka mulle tuli on juuri tärkeimmistä asioista eri mieltä. Plöh.
Onhan se nyt siinä mielessä oleellinen kysymys että auttaa sulkemaan pois turhia ehdokkaita.
 
vierailija
Ne on aika omituisia, jotkut ihan kuin tarkoituksella kompakysymyksiä, ja joutuu miettimään että kumpaan suuntaa sitä vastaustaan nyt vetääkään (jos on "täysin samaa mieltä" - "täysin eri mieltä" - asteikko). Tai jos on monivalinta että valitse kaksi tärkeintä, eikä mikään vaihtoehto oikeastaan sulje toisiaan pois, niin tosi vaikea valita! (olen siis ehdokkaana)
 
vierailija
Vaan 26 kyssäriä ja ihan epäoleellisuuksia. Mitä väliä "pitäisikö kunnan liputtaa pride kulkueen puolesta". Mistä lähtien se on ollut kunnan tehtävänä? Ei tällaiset kysymykset välttämättä kerro mitään ehdokkaasta, joku voi vaikka itse osallistua pride kulkueeseen ja silti olla sitä mieltä että ei se kaupungille kuulu. Haluaisin vähän parempia kysymyksiä. Ja osa on ymmärtänyt väittämät väärin, vastaa kommentissa päinvastoin kuin laittanut mielipiteen. Nojoo en löytänyt vielä sopivaa, ne jotka mulle tuli on juuri tärkeimmistä asioista eri mieltä. Plöh.
Ylen vaalikoneen tarkoituksena on ohjailla ihmisiä punavihreään suuntaan.
 
vierailija
Ne on aika omituisia, jotkut ihan kuin tarkoituksella kompakysymyksiä, ja joutuu miettimään että kumpaan suuntaa sitä vastaustaan nyt vetääkään (jos on "täysin samaa mieltä" - "täysin eri mieltä" - asteikko). Tai jos on monivalinta että valitse kaksi tärkeintä, eikä mikään vaihtoehto oikeastaan sulje toisiaan pois, niin tosi vaikea valita! (olen siis ehdokkaana)
Niin ajatella että siellä valtuustossakin joutuu päättäämään oman kantansa...
 
vierailija
Hauska oli tuo. Kun laitoin huumorilla junttivastaukset, niin tuli persuja

Normaalilla tavalla Kokoomusta.

Vihreitä äänestän silti.
Ai niin selitystä vähän tähän. Kokoomuksella on aina (toki muillakin puolueilla) sellaisia äänenkalastajaehdokkaita. Eli keräävät ääniä vaalikoineissa hiukan pehmeämmillä arvoilla etc. Huijausta minun mielestä.

Toki ei Kokoomus multa täysin poissuljettu vaihtoehto olisi muutenkaan. Mutta ainakin tämä paikallinen vihreä on todella fiksu ihminen, ymmärtää asiat monelta kantilta ja on mm. ydinvoiman kannattaja.
 
vierailija
Oho, kokeilin tuota ja kaikki viisi annettua ehdokasta oli perussuomalaisia.
Oho - enpä olisi arvannut :). Tällä kertaa vaalikone sentään ehdottaa sen puolueen ehdokkaita, joihin omat vastaukset parhaiten täsmäävät sen sijaan, että yrittäisi rikkoa perussuomalaista kenttää pienpuolueiden taakse:

 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Oho - enpä olisi arvannut :). Tällä kertaa vaalikone sentään ehdottaa sen puolueen ehdokkaita, joihin omat vastaukset parhaiten täsmäävät sen sijaan, että yrittäisi rikkoa perussuomalaista kenttää pienpuolueiden taakse:

Ai näköjään Ellulla on hesarin propagandakoneessakin ollut systemaattinen linja:

Oho mulle näytti kaikki ehdokkaat olevan Perussuomalaisia:love:
Elena on palstan perussuomalaisin persu. (y)
 
vierailija
No ei tietenkään löydy, sen takia mä sulta kysyinkin.
Oletteko te kaikki vihreitä äänestävät noin ilkeitä vai oletko sä vain yksittäistapaus? :(
Vihreät ovat pääosin entisiä koulukiusaajia. Kokoomuksessa on sentään paljon nörttitaustaista menestynyttä väkeä, mutta vihreät on aina ollut paremman väen kansanliike, joka halveksuu idiootteja itse rakentamistaan norsunluutorneista. Sen takia Suomen luontoystävällisin puolue on samalla Suomen urbaanein. Juntit maalaiset eivät oikein sovi porukkaan ja saavat harrastaa ekoilua vaikka osana Keskustaa.
 
Vihreät ovat pääosin entisiä koulukiusaajia. Kokoomuksessa on sentään paljon nörttitaustaista menestynyttä väkeä, mutta vihreät on aina ollut paremman väen kansanliike, joka halveksuu idiootteja itse rakentamistaan norsunluutorneista. Sen takia Suomen luontoystävällisin puolue on samalla Suomen urbaanein. Juntit maalaiset eivät oikein sovi porukkaan ja saavat harrastaa ekoilua vaikka osana Keskustaa.
Voisin jopa äänestää vihreitä, jos he olisivat vielä sellainen puolue kuin olivat silloin kun puolue perustettiin.
 

Yhteistyössä