Ylempi vai alempi toimihenkilö?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Näissä työsopimusneuvotteluissa tuon huomaa. Aina yllättyy kun, pieni osa tietyistä toimihenkilöistä ei olekkaan ylempiä. Tekee kuitenkin käytännössä samaa hommaa kuin minä. Parempi sopimus tavallaan heillä on. Jos minä tulen viikonloppuna duuniin, niin se ei vaikuta mun palkkaan millään tavalla. Jos toimihenkilösopimuksen piiriin kuuluva tulee, hän se ylityöpalkan.

Yleensä kai ylemmillä toimihenkilöillä on paremmat palkat, mutta aina se ees mee noin.

Tosin mun muutamalla kaverilla (ylempiä toimihenkilöitä) on pekkasvapaitakin...
 
vierailija
Ideanahan siinä on, että ylempi toimihenkilö sopii itse työsuhteensa ehdoista. Ei ihan kokonaan kun ei kyseessä ole johtajasopimus kuitenkaan, mutta huomattavasti laveampien raamien sisällä kuin alemmilla tasoilla. Jos ei ole kykenevä tai halukas neuvottelemaan itselleen hyvää korvausta, on parempi olla tiukemman työehtosopimuksen piirissä. Jos on sellaisessa asemassa, että pääsee sanelemaan omat ehtonsa, kannattaa olla mahdollisimman vähän rajoittavan työehtosopimuksen piirissä. Silloin saa joukkovoimasta turvaa ja tukea.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
"Alue kuuluu selvästi havaittavan vuoroveden piiriin. Itse vuorovesi aiheutuu auringon ja kuun maan pinnalla olevaan vesimäärään kohdistamista voimista. Ylävedestä käytetään nimitystä vuoksi ja alavedestä luode. Vuorovesi vaihtelee paikasta riippuen eri voimakkuisena ja vaihtelukertojen määrä ei myöskään ole kaikkialla sama. Hotellin vieressä olevan sataman altaassa on eräs karimerkki, joka on alavedellä kivineen täysin näkyvillä ja yläveden aikana osa merkin alaosasta peittyy veteen. Arvioimamme vuoroveden suuruus on toista metriä. Niinsanottu tulvavuoksi tai -luode on sitten vieläkin suurempi. Tuo tapahtuu vain kaikkien kolmen taivaankappaleen ollessa tietyllä tavoin linjassa keskenään. "

"
 
vierailija
Palkkahan on neuvottelukysymys. Mitä ylemmäs organisaatiorakenteessa nousee, sitä enemmän asioista voi neuvotella ja sopia. Jos ylemmän toimihenkilön palkka katsotaan tessin taulukosta, herää kysymys miten ylempi toimihenkilö on kyseessä.
 
vierailija
Ideanahan siinä on, että ylempi toimihenkilö sopii itse työsuhteensa ehdoista. Ei ihan kokonaan kun ei kyseessä ole johtajasopimus kuitenkaan, mutta huomattavasti laveampien raamien sisällä kuin alemmilla tasoilla. Jos ei ole kykenevä tai halukas neuvottelemaan itselleen hyvää korvausta, on parempi olla tiukemman työehtosopimuksen piirissä. Jos on sellaisessa asemassa, että pääsee sanelemaan omat ehtonsa, kannattaa olla mahdollisimman vähän rajoittavan työehtosopimuksen piirissä. Silloin saa joukkovoimasta turvaa ja tukea.
Mutta kun porukkaa käskee robotti?
 
vierailija
"...sunnuntaina täydenkuun mukanaan tuoman tulvavuoksen pitäisi olla avuksi. Viranomaiset ovat toiveikkaita, ettei laivan lastia tarvitsisi purkaa. Egyptin presidentti Abdel Fattah al-Sisi on määrännyt, että lastin keventämiseen on valmistauduttava, Rabie kertoi sunnuntaina.

Kanavaviranomaiset ovat myös määränneet aluksia valmistautumaan kanavaan siirtymiseen ja tehneet suunnitelman, jolla 133 alusta saadaan nopealla tahdilla kanavasta läpi. Vuoroaan odottaa kanavan molemmilla puolilla jo yli 300 laivaa."


QUOTE="vierailija, post: 34204252"]
Laitoin toisenkin linkin mut siinä on yks asia joka olis pitänyt älytä ajoissa
milloin se TUOLLA kulkee, Eikai laskuvedenaikaan ainakaan?
[/QUOTE]

 

Yhteistyössä