yleiskoneen merkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Sanokaas mammat, mikä yleiskone olisi paras? Mies lupasi joululahjaksi yleiskoneen, itse saan valita merkin ja mallin, hinnasta viis. En kuitenkaan mitään tonnin konetta aio ostattaa, joku 300-500 euron väliltä vois olla aika sopiva hintahaitari. Kenwoodia kait pidetään ihan laadukkaana, mutta entäs joku Kitchen Aid tai OBH Nordica, millaisia ne ovat?

Meillä Kenwoodin Major ja kovasti siitä tykkään. On niin kauniskin, että voi pitää esillä, jolloin säästyy kaappitilaa. Ja helpommin sitä käytettyä tulee, kun on kätösten lähellä :)

vielä sitä että minkäkokoinen kulhon pitää olla vähintään että alustaa litran pullataikinan? Ja kannattaako ottaa yleensä muovi- vai teräskulhollinen, ainakin tuntuis että teräskulho olisi parempi vai ovatko nuo muoviset miten kestäviä?

Täällä käytössä perintö Kenwood, jostain 70-luvun loppupuolelta. Siinä alkuperäiset muovikulhot. Ja erittäin hyvin edelleen pelittää, vaikka viikottain melkein käytetään.

Minulla Kenwood maksoi 800 euroa pari vuotta sitten. En oikein uskonut niiden hyötyyn mutta en enää pois antaisi. Helpotti se niin kovasti leipomista ja ruan laittoa.

Juu tuosta Kenwoodista olen kuullut paljon hyvää, jostain vain olen saanut sellaisen käsityksen että varsinkin tuon Chef-sarjan Kenwoodit ovat varsin kehnoja, miten lie. Itse olen ainakin aika laiska käsin alustamaan pullataikinaa joten olisi todella paljon mukavampaa tehdä koneella sekin homma :)

Yhteistyössä