Yleensä syy on naisen. ”Moni suomalainen harrastaa seksiä vain muutaman kerran vuodessa tai harvemmin – seksuaaliterapeutti: Huolestuttava suunta”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yleensä syy on naisen. ”Moni suomalainen harrastaa seksiä vain muutaman kerran vuodessa tai harvemmin – seksuaaliterapeutti: Huolestuttava suunta”

"Seksin säännöllisyyden laskeva trendi on mielestäni huolestuttava suunta"
Yhdyntöjen määrässä on ollut nähtävissä laskeva trendi jo vuosia – niin Väestöliiton tutkimusten kuin suomalaisten seksielämää vuodesta 2016 tutkineen Kaalimadon kyselytutkimustenkin perusteella.
– Seksi ja läheisyys ovat osa kumppanisuhdetta, ja tutkimukset osoittavat riittävän hyvän seksielämän vahvistavan sekä yksilön hyvinvointia että lisäävän parisuhteen onnellisuutta. Seksin säännöllisyyden laskeva trendi on mielestäni huolestuttava suunta, jonka äärelle soisi parien pysähtyvän riittävän ajoissa, Lavikainen pohtii.

• Tykkää
Reactions: Fransiscus
Ihan ymmärrettävää kun on niin paljon muuta mielenkiintoista kuten kännyn tai tietsikan välppääminen, nukkuminen, hyvät elokuvat tai musiikki.....
Nukkuminen tai hyvä elokuva: ihanaa, ei tartte alkaa riisua vaatteita ja jumpata :love:

• Surullinen
Reactions: m1es
  • Tykkää
Reactions: setis
Kannattaa ottaa nuorempi mies ni sen kanssa viitsii peuhata.
Kyllä se on toisinpäin, Kts pettyneiden miesten iät

Kuten juuri sanoin, kts miesten iät

IS: Välillä on vaikea keksiä syitä, miksi en saisi harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa.
Pakkopullaa

”MEILLÄ on ollut seksiä viimeisen kuuden vuoden aikana vain muutamia kertoja. Niilläkin kerroilla seksi on puolisolleni pakkopullaa, ja hän toivoo sen olevan mahdollisimman pian ohi. Seksistä tai mistään sinne päin viittaavastakaan ei saa puhua. Kaikki on aina ei.
Alan olla tilanteeseen aivan loppu. Välillä on vaikea keksiä syitä, miksi en saisi harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa. Olen ehdottanut puolisolleni avointa suhdetta, mutta se ei käy.
Mielestäni seksittömyys ja toisen tuomitseminen siihen on vallankäyttöä. Miksi seksi jonkun toisen kanssa olisi niin iso asia. Harrastavathan ihmiset toisten kanssa vaikka mitä.” Mies, 35

Suorituspaineita

”SEKSI on aina (16 vuotta) ollut asia, jonka vähyydestä on tullut keskustelua. En muista tuolta ajalta, että puolisoni olisi selkeästi tuonut esille halunsa seksiin. Se on aina luonut itselleni suorituspaineita niinä harvoina hetkinä kun seksiä on.

Kiireisen elämän keskellä, jossa aikaa yhteisille hetkille on muutenkin vähän, on raastavaa, jos on itse aina se, joka tuo ilmi halunsa seksiin.” Mies, 35

Ei aikaa eikä fiilistä

”MINULLA olisi haluja, mutta vaimolle tuntuu riittävän kerran viikossa peiton alla. Hänelle seksistä puhuminenkin tuntuu vaikealta, itse haluaisin kokeilla uusiakin juttuja.

Nuorempina seksiä oli toki enemmän, ja kokeiltiin eri paikkoja. Nyt tuntuu, että oikeaa aikaa ja fiilistä ei hänellä ole. Seksin hiipuminen tuntuu pahalta, koska haluan vain häntä. Suuseksikin on loppunut puolin ja toisin, ja stringit ovat vaihtuneet mummopöksyihin.” Mies, 45

Yhteistyössä