Yleensä joviaali äijäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
koki suutahtamiskohtauksen, kun erään sukulaisen tyttöystävä lähti hakemaan kaverinsa 6 viikkoista vauvaa hoitoon, että äiti ja isoäiti pääsevät rilluttelemaan.

Äijälle ei mene jakeluun se, että niin pieni ihmisenalku jätetään pidemmäksi ajaksi kuin pariksi tunniksi hoitoon eikä varsinkaan se että syynä on "juhliminen"

*en ymmärrä minäkään, mutta äijän reaktion voimakkuus yllätti. vieras vauva kuitenkin*

niin...? Ja tämän aloituksen poitti on mikä?
Se, että kohta tapellaan "ei saa pientä lasta viedä hoitoon" tai "kyllä minäkin kävin juhlimassa kun vauva pieni"??!!!

Eikö tämä ole kuitenkin lapsen äidin asia?jos hän kokeen tarvitsevan omaa rentoutumis keinoa, niin mitä sitten?
Olen itsekin nuorena hoitanut 3viikkoista vauvaa yön ja en nähnyt siinä mitään pahaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin...? Ja tämän aloituksen poitti on mikä?
Se, että kohta tapellaan "ei saa pientä lasta viedä hoitoon" tai "kyllä minäkin kävin juhlimassa kun vauva pieni"??!!!

Eikö tämä ole kuitenkin lapsen äidin asia?jos hän kokeen tarvitsevan omaa rentoutumis keinoa, niin mitä sitten?
Olen itsekin nuorena hoitanut 3viikkoista vauvaa yön ja en nähnyt siinä mitään pahaa!!!!

Ei, vaan se, että yllätyin äijäni reaktiosta. Se oli pointti. Kukin tekee niin, kuin hänelle on paras.

En vain ollut tullut ajatelleeksi, että äijälleni asia on niin tärkeä, että jaksaa pulttia ottaa. tässä tapauksessahan vauva on luotettavalla ihmisellä hoidossa, joka on miljoona kertaa parempi, kuin se, että äiti roudaa nyyttiä mukanaan.

Ja jos ei halua, että joku viesti roikkuu aiheuttamassa tappelua, ei kannata vastata siihen. Aika nopeasti nämä putoavat.

No miehethän ajattelee aina että äiti lasten kanssa kotona :/

Ehkä sitä häiritsi että joku haluaakin ihan omaa aikaa ja elämää vaikka vauva tullutkin :whistle:

*herää kysymys missä vauvan ISÄ on* :whistle:

mulle on tulossa siskon vauveli hoitoon tänään. Ikää on 2kk. Mielestäni hieno homma, että lapsen raaskii jättää. Jos itellä ei oo ollu mahista/haluja lähtee nii turha muiden menoja on turha syyllistää! Kukin tavallaan.

No,oli kuka mitä mieltä tahansa niin mun mielestä on aika helvetin säälittävää jos pitää saada OMAA AIKAA kun vauva on vasta 6vkoa. Sehän ois todella maailman loppu jos yks juhannus jäis ryyppäämättä kun hoitais omaa lastaan. Mua ihan oikeesti inhottaa tollaset vätykset. On varmaan ihan sairaasti ehtinyt rasittuu kun on jo 6vkoa hoitanut vauvaa, kas kun ei lähteny pariks viikoks etelään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Ehkä sitä häiritsi että joku haluaakin ihan omaa aikaa ja elämää vaikka vauva tullutkin :whistle:

No niin, nyt aletaan keskustella sillä tavalla, jota odotinkin.

Eli luulen, että jos vauva olisi ollut isällään, ei äijäkään olisi korvaansa lotkauttanut. Tutulla aikuisella. Mutta jos isä ei ole maisemissa... :whistle:

Ja luulen myös, että vauvan ikä antaa äijälle aihetta epäillä, onko äiti oivaltanut, että lapsi on tullut pysyäkseen äitinsä elämään. Vai onko huolissaan imetyksestä? Mistäpä minä tiedän, kunhan spekuloin.

*ja sopivalla hetkellä keskustelen äijän kanssa aiheesta, ihan uteliaisuuttani*

Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:

Eli luulen, että jos vauva olisi ollut isällään, ei äijäkään olisi korvaansa lotkauttanut. Tutulla aikuisella. Mutta jos isä ei ole maisemissa... :whistle:

Ja luulen myös, että vauvan ikä antaa äijälle aihetta epäillä, onko äiti oivaltanut, että lapsi on tullut pysyäkseen äitinsä elämään. Vai onko huolissaan imetyksestä? Mistäpä minä tiedän, kunhan spekuloin.

Odotit siis tälläistä tapaa keskustella ja teit kuitenkin alotuksen.. Hassua..

Alkuperäinen kirjoittaja pipi:
Odotit siis tälläistä tapaa keskustella ja teit kuitenkin alotuksen.. Hassua..

Odotin siis keskustelua siitä, mikä voi MIEHEN kannalta olla asiassa niin aggressioita herättävää. En syyllistämistä ketään kohtaan, vain asioiden käsittelemistä eri kannoilta.

Luinpas tuon tekstin. Ensin tuli mieleen, että missäs lapsen isä. Ja tekstistä tuo osa, että onko äiti oivaltanut, että lapsi.. Tuota lausetta voisi soveltaa myös isälle.

Tuli mieleen kun yhtenä päivänä oli se keskustelu, että vain äiti on jotakin, ja äitiys on parasta jne. jne.

Olen sitä mieltä, että äitiys ei sido naista. Äiti kyllä odottaa lasta, synnyttää tämän, mutta mun mielestä ei sais olettaa että äidin pitäisi unohtaa itsensä, ja että olisi jotenkin outoa jättää näin pieni lapsi hoitoon. Kun tasavertaisia ne molemmat vanhemmat ovat.

Juu tää nyt oli vain mun mielipide.

Kyllä se varsinkin esikoisen maailmaantulo on niin iso muutos ja tavallaan shokkikin, että hyvä jos joitakuita jolle vauvan voi hoitoon jättää ja pohdiskella omaa äitiyttään. Siihen kasvaa, ihan jokainen normaaliäiti, joillakin saattaa se vaan olla hankalampaa :/

koki suutahtamiskohtauksen, kun erään sukulaisen tyttöystävä lähti hakemaan kaverinsa 6 viikkoista vauvaa hoitoon, että äiti ja isoäiti pääsevät rilluttelemaan.

Äijälle ei mene jakeluun se, että niin pieni ihmisenalku jätetään pidemmäksi ajaksi kuin pariksi tunniksi hoitoon eikä varsinkaan se että syynä on "juhliminen"

*en ymmärrä minäkään, mutta äijän reaktion voimakkuus yllätti. vieras vauva kuitenkin*

No aika söpöä sun äijältä <3 sen enempää itse asiaan kantaa ottamatta =)

Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Luinpas tuon tekstin. Ensin tuli mieleen, että missäs lapsen isä. Ja tekstistä tuo osa, että onko äiti oivaltanut, että lapsi.. Tuota lausetta voisi soveltaa myös isälle.

Tuli mieleen kun yhtenä päivänä oli se keskustelu, että vain äiti on jotakin, ja äitiys on parasta jne. jne.

Olen sitä mieltä, että äitiys ei sido naista. Äiti kyllä odottaa lasta, synnyttää tämän, mutta mun mielestä ei sais olettaa että äidin pitäisi unohtaa itsensä, ja että olisi jotenkin outoa jättää näin pieni lapsi hoitoon. Kun tasavertaisia ne molemmat vanhemmat ovat.

Juu tää nyt oli vain mun mielipide.

Ja hyvä mielipide onkin. Tällaisia haluan kuulla lisää. Siis ei saman sisältöisiä, vaan asiallisia ja pohdittuja.

Oma mielipiteeni on se, että jos on tarvetta jättää pieni hoitoon, pieni jätetään hoitoon. Mutta mikä se todellinen tarve on, on jokaisen itsensä määriteltävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Taitavat alkaa miehemme jo olla siinä ukkoutumisiässä, jossa saa sanoa mielipiteensä ja jopa ärähtää...

Mä muistan pappojen aina sanoneen, vaikkei asia tippaakaan olisi heille kuulunut.

Isoisä-ikäinenhän tuo jo on :kieh:

Ja nyt alkaa isällisiä viettejä löytyä. Pehmenee... :heart:

Yhteistyössä