Yle:n uusi sarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mussu

Jäsen
16.06.2007
714
0
16
Voi olla, että tästä on täällä puhuttukin, mutta mitä mieltä olette siitä ylen uudesta kuolemaa käsittelevästä tosi tv -sarjasta?

Mun mielestä aihe on aika järkky. Tosi tv - aiheeksi. Asiallisen dokumentin ymmärtäisin oikein hyvin. Aihe on tärkeä ja liikaa vaiettu, mutta ei tuo ole mielestäni oikea tapa sitä tuoda julki.

Itse työskentelen kuolevienkin parissa, eikä kuolema sinällään minua ällötä/pelota/ahdista, mutta että ihan viihdettä tehdään, sitä en ymmärrä?

Riippuu siitä miten se ohjelma tehdään, viihdeohjelma se tuskin on kuitenkaan.

Joillekkin omaisille tai samassa tilanteessa olevalle se voi olla suuri apu, kun näkee et muutkin käy sitä samaa läpi.

Onhan noita kuolevia kaikissa sarjoissa ja elokuvissa, onko se sitten parempi että joku käsikirjoittaja on päättänyt miten kuoleva käyttäytyisi, vai onko asiallisempaa nähdä se oikeasti siinä tilanteessa olevan näkökulmasta.

Itse ainakin ajattelin katsoa ohjelmaa, ehkä se ahdistaa, ehkä ei, mut ennen ohjelman alkua en oikein osaa sanoa mitä mieltä olen.

Ja onneksi kukaan ei pakota ko ohjelmaa katsomaan, niin ei kenenkään kuka ei halua sitä nähdä, ole sitä pakko nähdäkkään.

totta toki tuokin, että kuoleehan sarjoissakin yms. ja paljon riippuu tavasta, jolla ohjelma tehdään, mutta mulla tökkii tuo, että noin julkisesti etsitään kuolevia, mutta kai se on vain tätä nykypäivää... Omaiset/kuolevat saisivat varmasti tukea ja tietoa myös dokumenttityyppisestä ohjelmasta...

Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
totta toki tuokin, että kuoleehan sarjoissakin yms. ja paljon riippuu tavasta, jolla ohjelma tehdään, mutta mulla tökkii tuo, että noin julkisesti etsitään kuolevia, mutta kai se on vain tätä nykypäivää... Omaiset/kuolevat saisivat varmasti tukea ja tietoa myös dokumenttityyppisestä ohjelmasta...

niin, mut onko se kuitenkaan sit sama-asia?Kaikki ei halua esimerkiksi vertaistukea, eivät halua puhua siitä miltä tuntuu ja mitä ajatuksia pyörii päässä tuossa tilanteessa, ja kuten kaikki varmaan tietää, vertaistuki on todella tärkeää.
Ehkä tommonen ohjelma shokeeraavalla tavalla myös herättää ihmiset kunnioittamaan sitä mitä on, niin kauan kun siitä voi vielä nauttia, luulen et monelle ihmiselle oikeasti olis ihan hyvä nähdä ja tajuta se mistä kaikesta sitä silloin kuollessaan joutuu luopumaan, niin ymmärtää, et ei ihan joka asiasta voi/tarvitse nipottaa :whistle:

(just äitin kanssa tästä aiheesta puhuttiin, ja mietittiin näitä näkökulmia kun lehdestä tuota luettiin..)

Yhteistyössä