Yle: "joukkoliikenne on luusereille"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulevaisuudessa on yhä enemmän sähköbusseja ja raitiovaunuja, näitä persujen äärimmäisiä kauhistuksia.
Aika harvoin matkustan bussilla. Sähköjuna on nopeampi.
Katsoin Yleltä suorana 1934 filmatun Suomi-leffan Minä ja ministeri. Ykkösen ratikka meni monessa kohtauksessa kauppatorin ohi. Kauppahallissa kalan myyjä puhui suomea ja ruotsia sekaisin. Olen asunut Helsingissä yli 40 vuotta enkä ole koskaan kuullut tuollaista puhetta. Ehkä näyttelijä vain pilaili överisti.
Tänään oli taas historiallinen päivä Suomessa. Pekka Haavisto undertecknade Nato-ansökan.
Hyveli yöteli Uppo-Nallen sanoin.
 
vierailija
Aika harvoin matkustan bussilla. Sähköjuna on nopeampi.
Katsoin Yleltä suorana 1934 filmatun Suomi-leffan Minä ja ministeri. Ykkösen ratikka meni monessa kohtauksessa kauppatorin ohi. Kauppahallissa kalan myyjä puhui suomea ja ruotsia sekaisin. Olen asunut Helsingissä yli 40 vuotta enkä ole koskaan kuullut tuollaista puhetta. Ehkä näyttelijä vain pilaili överisti.
Tänään oli taas historiallinen päivä Suomessa. Pekka Haavisto undertecknade Nato-ansökan.
Hyveli yöteli Uppo-Nallen sanoin.
1930-luvulla Espoossa ja Vantaalla ylivoimainen enemmistö ihmisistä oli ruotsinkielisiä ja Helsingissä oli iso ruotsinkielinen vähemmistö. Kielisuhteet alkoivat kääntyä isommin vasta sotien jälkeen, kun alkoi laaja maaltamuutto.
 

Yhteistyössä