K
kunnallisiin palveluihin pettynyt
Vieras
Olen syksyllä laittamassa lapseni 1v2kk ja 3v hoitoon, ja samalla teen vuoden verran lyhennettyä työviikkoa (osittainen hoitovapaa, eli 4 pv töissä ja 1 vapaa). Kotikunnassamme on päivähoitoasiat retuperällä muutenkin, mutta olipa kyllä murskaavaa kuulla että tämän osittaisen hoitovapaan takia lapsilleni ei tulla missään tapauksessa myöntämään perhepäivähoito- tai ryhmispaikkaa vaan ainoastaan päiväkotipaikka. Täällä hoitopaikoista on siis pulaa ja isot ryhmät päiväkodeissa.
Olin jo valmiiksi käynyt katsomassa paria kivaa ryhmistä (12 lapsen) ja nyt harmittaa. Miten jos vien yksityiselle pph:lle tai yksityisryhmikseen, miten se yksityisen hoidon lisä toimii, kun se maksetaan suoraan palvelun tuottajalle? Miten lomakuukaudet, maksetaanko silloinkin tuki mutta ei sitä varsinaista hoitomaksua? Voikohan saada alennusta vajaasta viikosta? Alan vasta asioita selvitellä joten anteeksi tietämättömyyteni
Jos jollain lapsi yksityisellä hoidossa niin kuulisin mielelläni miten homma toimii.
Olin jo valmiiksi käynyt katsomassa paria kivaa ryhmistä (12 lapsen) ja nyt harmittaa. Miten jos vien yksityiselle pph:lle tai yksityisryhmikseen, miten se yksityisen hoidon lisä toimii, kun se maksetaan suoraan palvelun tuottajalle? Miten lomakuukaudet, maksetaanko silloinkin tuki mutta ei sitä varsinaista hoitomaksua? Voikohan saada alennusta vajaasta viikosta? Alan vasta asioita selvitellä joten anteeksi tietämättömyyteni
Jos jollain lapsi yksityisellä hoidossa niin kuulisin mielelläni miten homma toimii.