"yksöset" vs. kaksoset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Tämä kuuluisi tuonne lapsettomuuspuolelle, mutta olisi kiva kuulla vaihteeksi mielipiteitä ja ajatuksia myös heiltä, jotka raskautuvat ihan luonnollisesti.

Eli itse olen aloittamassa taas IVF-hoidot ja niissähän sitten hyvin pitkälti itse päätetään laitetaanko kohtuun yksi vai kaksi alkiota.

Tarkemmin, kun asiaa pohtii, se ei olekaan kovin helppo päätös. Silloin, kun esikoista yritettiin niin piti selvänä, että kaksi laitetaan =) Onhan näihin olemassa ne prosentit kuinka suuri mahdollisuus on, että molemmat kiinnittyy jne. En ala niitä nyt muistelemaan.

Kaksosraskauksien riskit pelottaa mua ja näiden kahden hulivilin lisäksi kerralla kaksi lisää tuntuu... hieman raskaalta :ashamed:

Kaksosten äidit saavat myös kertoa miten ovat jaksaneet.

Turha tässä vielä enempiä hehkutella. Voihan se olla, että näin vanhalla iällä ei nappaa edes se yksi alkio :whistle:

Meidän kaksoset ovat tällä hetkellä 1 v. 8 kk. Jos itse saisin valita, haluaisin vauvat mieluiten yksi kerrallaan, toki kaksosuudessa etujakin on, mutta tuskin äidille. Ihania vauvat toki ovat, mutta työtä riittää. Kun kaikkia on vähintään tuplasti: vaipan vaihdot, vaatetus ym. ja ennen kaikkea nyt kun liikkuvat ja vaativat huomiota. Meillä on monesti ollut tilanteita kun kummatkin huutavat kurkku suorana kun en kerkiä syliin ottamaan. Ja ulos meno on melkoinen urakka talvella kun pitää pukea kaksi ulkovaatteisiin kun kummatkin inhoavat koko pukemista.

Mutta onhan tässä hyviä puoliakin. Kaksosien leikki on hauskaa katseltavaa kun leikkivät keskenään. Niillä on aivan oma sävel siinä hommassa. Ja ovathan ne hyvinä hetkinä älyttömän suloisia jolloin olen todella onnellinen että heitä onkin kaksi.

Yhteistyössä