Yksivuotiaan hiljainen aamukakka, miten toimisitte te viisaammat ja kokeneemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastaa aamun lehteään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastaa aamun lehteään

Vieras
Yksivuotias nukkuu yönsä nykyisin kuin unelma, omassa sängyssä, omassa huoneessa 12-13h ja herää iloisena.

Yleensä noin klo 7 alkaa huoneesta kuulua pientä juttelua. Hiljaisella äänellä. Siihen aikaan minä yleensä nousen ja keitän kahvit ja luen lehden ja aloitan päiväni.

Lapsi ilmeisesti nukahtaa uudelleen juttelun jälkeen ja nukkuu ainakin kahdeksaan, ja viimeistään yhdeksältä käyn hänet herättämässä.

Mutta nyt on niin että joskus, ja aika useinkin, lapsi on kakannut vaippaansa sängyssä. Meillä pottaillaan, mutta usein päivän ainoa kakka on tuo aamukakka.

Voisin, jos olisin ahkera, nostaa hänet sängystä tuolloin klo 7 ja asettaa hänet potalle. Sitten se aamukakka varmaan tulisi pottaan.

Mutta kun se aamu on ihana! Se lehti ja kahvi ja kaikki! Olen niin paljon paremmalla tuulella sitten lapsen herätessä. Ja uskokaa pois, meillä on valvottu ja heräilty ja kiukuteltu...

Miten te toimisitte, hakisitteko lapsen potalle vai ette?

No en hakisi potalle vaan nauttisin aamustani. Ainoa syy miksi en antaisi kakata vaippaan olisi arka iho joka kärsisi jos kakka on pitkän aikaa (tunninkin) vaipassa.

Kiitos vastauksista!

Mulla on vaan jotenkin vähän paineita tuosta pottailusta... kun aikansa se meni hyvin kun aina iltaisin ähellyksen alettua laitettiin potalle, mutta nyt...

Mutta ehkä mä vaan nyt nautin kun saan teiltäkin siihen luvan :D

Ja kun eihän tästä tiedä että miten kauan tämä kestää, nämä hiljaiset aamut tai tämä kakkarytmi ;) Ja kun on seuraavakin vauva syntymässä muutaman kuukauden kuluttua...

Yhteistyössä