yksityisestä perhepvähoidosta

• Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
ymmällään
Olen ymmälläni.... olen kuullut useasta suunnasta (myös omien lasteni yksityiseltä perhepäivähoitajalta) , että hoitajalle "on tapana" maksaa puolen kuukauden palkka ns. kesälomarahana (vaikka sopimuksessa lukee, ettei hoitajalle kerry vuosilomaa). Onko todella näin, vai onko tämä vain hoitajien keino saada ylimääräistä verotonta kesälomarahaa? Asiasta enemmän perillä olevat, auttakaa!

Nonnuli
Kylläpä kuullostaa oudolta! Oma lapseni on yksityisessä perhepäivähoidossa, eikä hoitotäti meille ainakaan ole moisesta maininnut. Hän teki selväksi että hänen lomakuukautensa on meille ilmainen. Tässä on varmaan ongelmana se ettei yksityisillä ole yhteneväistä käytäntöä asiasta. Hehän voivat määrittää hoitomaksunkin vapaasti, ei ole olemassa kuin suosituksia siitä mitä voi pyytää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 09:14 ymmällään kirjoitti:
Olen ymmälläni.... olen kuullut useasta suunnasta (myös omien lasteni yksityiseltä perhepäivähoitajalta) , että hoitajalle "on tapana" maksaa puolen kuukauden palkka ns. kesälomarahana (vaikka sopimuksessa lukee, ettei hoitajalle kerry vuosilomaa). Onko todella näin, vai onko tämä vain hoitajien keino saada ylimääräistä verotonta kesälomarahaa? Asiasta enemmän perillä olevat, auttakaa!
Onko teillä virallinen yks.perhepäiv. hoitosopimuslomake, jolla olette sopineeet hoidosta? Jos, niin toisen sivun lopussa on kohta 17. vuosiloma." Hoitopaikka on suljettu palveluntuottajan loman ajan (4vko:a) loma vuosittain...... Vuosiloman ajalta ei makseta hoitomaksua ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. Edellä mainitusta poiketen on sovittu......." Eli jos, ette ole kirjallisesti mitään sopineet. Sinun ei tarvitse sitä maksaa.

Yhteistyössä