Yksityiselle lääkärille menossa,,, miten toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnsdndnd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnsdndnd

Vieras
Olen menossa yksityiselle ortopedille näyttämään vuosia jatkunutta, enemmän ja vähemmän vaivannutta vaivaani.

Jos määrää magneettiin / johonkin muuhun toimenpiteeseen (jossa hinnat näyttää huitelevan useissa satasissa), voinko pyytää lähetettä julkiselle puolelle. Koska ei mulla ole varaa maksaa yksityisellä noista muista, haluan vain että asiaa laitetaan nyt eteenopäin koska en jaksa enää kipujen kanssa ;(((

[QUOTE="aloittaja";29712712]niin, siis täh?
pääsenkö mahdollisiin röntgeniin, magneettiin tms. julkiselle puolelle ettei tarvi maksaa tuhansia, koska en pysty![/QUOTE]

Mee terveyskeskukseen, ne laittaa sut kaikkiin tutkimuksiin ja hoitoihin, mitä tarvit.

[QUOTE="aloittaja";29712720]Luuletko etten ole yrittänyt... mitään apua sieltä ole saanu vuosien mittaan. Lääkkeitä ja "seurataan" - lausuntoja.[/QUOTE]

Kyllä sieltä oikeisiin vaivoihin apua saa.

Voi ne laittaa yksityiseltä lähetteen kuvauksiin julkiselle puolelle. Mutta ne kuvaukset on sitten oikeasti pakko tehdä. Eli voi olla, että yksityinen lekuri on tk:n lekurin kanssa samaa mieltä ja kuvauksia ei tarvita. Siinä tapauksessa ainoa keino päästä kuvauttamaan ittensä on maksaa tutkimuksista yksityisellä puolella.

Olen saanut yksityiseltä puolelta lähetteen julkiselle puolelle toimenpiteeseen. Lääkäri kysyi onko minulla vakutusta vai haluanko mennä mielummin julkiselle puolelle toimenpidettä varten. Mikäs siinä olis kummallista. Maksan käynnistäni yksityisellä puolella heidän hinnastonsa mukaan ja jatkohoito on sitten julkisella.

Olen saanut yksityiseltä puolelta lähetteen julkiselle puolelle toimenpiteeseen. Lääkäri kysyi onko minulla vakutusta vai haluanko mennä mielummin julkiselle puolelle toimenpidettä varten. Mikäs siinä olis kummallista. Maksan käynnistäni yksityisellä puolella heidän hinnastonsa mukaan ja jatkohoito on sitten julkisella.

Minun tapauksessani ei edes vakuutuksista kyselty, vaan laitettiin kiireisen luokan lähete yliopistolliseen keskussairaalaan leikkausta varten. Yksityisen kautta pääsi nopeammin sinne sairaalan jonoon kuin, että olisin ensin käynyt tk-lääkäriltä hakemassa lähetteen erikoislääkärille ja tämä olisi sitten lähettänyt sinne samaiseen leikkausjonoon. Ei nuo julkisen puolen polikäynnit ja sairaalamaksut mitään ilmaisia ole, vaikka ovatkin reilusti halvempia kuin yksityisen puolen vastaavat maksut.

Yksityinen voi tehdä lähetteen julkiselle puolelle, mutta silloin pitää varautua myös jonottamaan. Jos vaiva ei ole akuutti tai hengenvaarallinen jonotusaika voi olla pitkä ja polimaksut pitää kuitenkin maksaa. Jos yksityisen kautta menee kuvauksiin niin silloin pitää maksu pulittaa omasta pussista.

Yhteistyössä