Yksityinen pph

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Hei! Onko jollain lapsi yksityisellä perhepäivähoitajalla hoidossa? Jos on niin paljonko hoitaja pyytää hoitomaksua ja paljonko te siitä maksatte ja miten maksun laita on lomakuukautena?

Itse olen ypph.
Hoitomaksu on sama kuin kunnassa, vähän vähemmän.
Lomakuukautena maksetaan osa jos paikan haluaa pitää. Mut riippuu millaisen hoitosopimuksen teette....

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28528931:
Siis maksatte lomakuukaudeltakin, häh? Eihän kunnassakaan tarvi siitä maksaa vai??

Joo, ilman muuta. Hyvästä hoitopaikasta maksoimme ilomielin ja pitäähän hoitajan saada lomallakin palkkansa.

Siis maksatte lomakuukaudeltakin, häh? Eihän kunnassakaan tarvi siitä maksaa vai??

Kyllä,haluan pitää todella loistavan hoitopaikan lapselleni.Eikä muuten kunnallisellakaan ole automaattisesti mitään maksuvapaata kuukautta.Riippuu miten on hoidon aloittanut.

[QUOTE="...";28528958]Kyllä minäkin hyvä hoitaja olen. (Ainakin asiakkaitteni mielestä) Ja he myös haluavat paikan pitää syksyllä mut ei ne ala maksaa tyhjästä.[/QUOTE]

Se on sinun asia jos et saa.Ei tarvitse mustamaalata niitä jotka saa.Ei se sinulta ole pois...

[QUOTE="...";28528958]Kyllä minäkin hyvä hoitaja olen. (Ainakin asiakkaitteni mielestä) Ja he myös haluavat paikan pitää syksyllä mut ei ne ala maksaa tyhjästä.[/QUOTE]

Saatat ollakin. Meille oli kyllä ihan itsestään selvää, että myös loma-ajalle hoitaja saa palkkansa. Siis omille loma-ajoilleen ja kun olimme itse lomalla, maksoimme myös.

[QUOTE="joo";28528978]Kunnalla on tarvonnut olla vuoden hoidossa, ennen kuin voi pitää maksuvapaita kuukausia.[/QUOTE]

Eikös ylipäänsä saa tasan yhden kuukauden. ja pitää olla aloittanut elokuussa niin seuraavana kesänä saa sen yhden kuukauden.Kaverin lapsinaloitti tammikuussa Ai saanut .Oli viellä kaksi kuukautta kesäl
pois ja joutuivat kummastakin kuukaudesta maksamaan puolikkaan hoitomaksun vaikka ei ollut päivääkään hoidossa.

[QUOTE="vieras";28528985]Saatat ollakin. Meille oli kyllä ihan itsestään selvää, että myös loma-ajalle hoitaja saa palkkansa. Siis omille loma-ajoilleen ja kun olimme itse lomalla, maksoimme myös.[/QUOTE]

Loistavaa etä arvostatte hoitajan työtä ja maksatte siitä myös loma-ajalta! :)
Minä pidän lomaa silloin kun lapset ovat lomalla. Ei todellakaan ole itse vara valita milloin olen lomalla ja toivon että lapsetkaan ei kovin montaa vkoa olis jotta rahat riittäisi jatkossakin...

[QUOTE="bingo";28528992]Moni yksityinen päiväkotikin veloittaa 12kk. Meillä 260€/kk, myös loman ajalta.[/QUOTE]

On tyttö yksityisessä päiväkodissa ja maksetaan joka kuukaudelta sama Hoitomaksu.

[QUOTE="...";28529002]Loistavaa etä arvostatte hoitajan työtä ja maksatte siitä myös loma-ajalta! :)
Minä pidän lomaa silloin kun lapset ovat lomalla. Ei todellakaan ole itse vara valita milloin olen lomalla ja toivon että lapsetkaan ei kovin montaa vkoa olis jotta rahat riittäisi jatkossakin...[/QUOTE]

Oli kyllä hyvä hoitopaikka lapsillamme :) Juuri eilen ajattelin hoitajaa viimeksi, lapseni ovat jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin pian, äkkiä se aika menee! Minä myönnän kyllä, ettei minulla aikoinaan ollut tietoa, mikä on yleinen käytäntö näissä asioissa, kun hoitopaikkaa etsin ja löysin. Hyväksyin esitetyn sopimusmallin ja sillä mentiin:)

Meillä hoitaja oli lomalla yleensä syyslomaviikon, sitten jouluna jonkun verran ja kesällä pari viikkoa, meidän lomamme ei aina osunut samaan kohtaan, mutta pystyimme järkkäämään työt silloin niin, ettei tullut ongelmia. Ja lomailimme itse kesällä 4-6 viikkoa.

No sehän on maksavalle asiakkaalle aivan sama sisällyttääkö yksityinen hoitaja lomakuukauden palkan niiden muiden 11 kuukauden maksuun vai pyytääkö sen erikseen! Jos hoitaja saa hoitomaksun myös kesälomakuukaudelta, hän käsittääkseni saa myös sen yksityisen hoidon tuen kelalta siltä kuukaudelta eli hänelle siitä on iso ilo. Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta minun järkeni sanoo, että se menee noin ja ihan ilomielin maksetaan myös se heinäkuun hoitomaksu. Meidän lapsen hoito maksaa muutenkin vähän eli vain 140 €/kk.

Yhteistyössä