yksityinen lääkäriasema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hipsu"

Vieras
onko pakko varata aika juuri gynekologille jos on ehkäisy asiaa?

Tämä on pieni paikkakunta ja vain yksi yksityinen asema löytyy täältä jossa vain yksi gynekologi. voitte varmaan kuvitella että vapaita aikoja saa odotella pitkään.

Soittelin ja kyselin aikoja ja seuraava vapaa olis vasta 28.5. peruutus aikoja en voi ottaa vastaan koska mulla ei ole ketään joka vois niin lyhyellä varoitus ajalla tulla lapsenvahdiksi.

Eräälle toiselle lääkärille(yleislääketieteen erikoislääkäri) jolla yleensä käyn kaikissa muissa asioissa, olisin saanut ajan jo ensi viikoksi. mutta ottaako hän vastaan tällaisessa asiassa?

Hoitaahan terveyskeskuksessakin yleislääkäri nuo ehkäisyasiat, joten en näe mitään syytä, miksei yksityiselläkin voisi. Toki lääkäriasemalla voi olla joku oma sääntö, joka estää tämän, mutta kannattaa kysyä. :)

[QUOTE="hei";23568908]Hoitaahan terveyskeskuksessakin yleislääkäri nuo ehkäisyasiat, joten en näe mitään syytä, miksei yksityiselläkin voisi. Toki lääkäriasemalla voi olla joku oma sääntö, joka estää tämän, mutta kannattaa kysyä. :)[/QUOTE]

Miten niin yleislääkäri hoitaa ehkäisyasiat, suostuuko terveyskeskuslääkäri tosiaan tekemään sisätutkimuksen ja kirjoittamaan pillereitä tai pillereiden jatkoreseptin? En raskisi millään maksaa kotihoidon tuesta gynekologia (pilleriresepti pitäisi uusia, mitä gynekologi ei suostu tekemään ellen käy näytillä), mutta olen aina ajatellut, ettei ole vaihtoehtoa.

[QUOTE="ruusunen";23568939]Miten niin yleislääkäri hoitaa ehkäisyasiat, suostuuko terveyskeskuslääkäri tosiaan tekemään sisätutkimuksen ja kirjoittamaan pillereitä tai pillereiden jatkoreseptin? En raskisi millään maksaa kotihoidon tuesta gynekologia (pilleriresepti pitäisi uusia, mitä gynekologi ei suostu tekemään ellen käy näytillä), mutta olen aina ajatellut, ettei ole vaihtoehtoa.[/QUOTE]

tottakai yleislääkäri tekee sisätutkimuksia. eihän esim äitiysneuvolassakaan raskaudenaikaset tutkimuksetkaan tee oikea gynekologi vaan ihan yleislääkäri.

Ja miksi et voi mennä terveyskeksukseen? Siellä ainakin asiat hoituu ilmaiseksi ja tosiaan yleislääkäreitä ne julkisen puolen ehkäisyneuvolan lääkäriktin on... Ja miksi et saa uusittua pillerireseptiä ilman näyttöä? Tk:lla se ainakin onnistuu. Onko sulla mahdollisesti joku riskitekijä, minkä takia pitää välillä näyttäytyä, ennen kun resepti uusitaan? By the way, kyllä mä olen saanut tk:lla uusittua yksityislääkäreidenkin reseptejä ilman "näyttöä" ( kyse ei kuitenkaan ole ollut mistään pilleriresepteistä )?

[QUOTE="vieras";23568981]Ja miksi et voi mennä terveyskeksukseen? Siellä ainakin asiat hoituu ilmaiseksi ja tosiaan yleislääkäreitä ne julkisen puolen ehkäisyneuvolan lääkäriktin on... Ja miksi et saa uusittua pillerireseptiä ilman näyttöä? Tk:lla se ainakin onnistuu. Onko sulla mahdollisesti joku riskitekijä, minkä takia pitää välillä näyttäytyä, ennen kun resepti uusitaan? By the way, kyllä mä olen saanut tk:lla uusittua yksityislääkäreidenkin reseptejä ilman "näyttöä" ( kyse ei kuitenkaan ole ollut mistään pilleriresepteistä )?[/QUOTE]

Ei minulla ole mitään erityisiä sairauksia. Ehkäisyneuvolassa saa meidän kunnassa käydä vain alle 25-vuotiaat, ehkäisyongelmista kärsivät ja viimeisen vuoden sisällä synnyttäneet. Äitiysneuvolassa taas on kyllä ollut gynekologi joka kerta, ei yleislääkäri.

Taidanpa heti huomenna soittaa terveyskeskukseen ja kysyä saisinko pillerireseptin uusittua siellä. Resepti on kirjoitettu vähän vajaa vuosi sitten synnytyksen jälkitarkastuksessa ja olin jo etsiskelemässä gynekologikeskuksen numeroa, vaikka rahaa ei tosiaan ole mihinkään ylimääräiseen. Meidän kunnassa aikoja on tosi vaikea saada terveyskeskukseen, ensimmäisenä kysyvät aina onko mahdollisuutta hoitaa vaivaa työterveyshuollossa, mikä on minusta asiatonta. Viimeksi kun soitin, ajan sai 6 viikon päähän ja sekin pitkän voivottelun saattelemana, että kun näitä aikoja ei tahdo millään olla.

Yhteistyössä