Yksityinen gyne Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minne suunnistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minne suunnistaa

Vieras
Saakohan täällä tällaisia kysellä? Mutta olen muuttanut Helsinkiin ja tiedän vain Mehiläisen, jossa kaveri kävi ja tykkäsi ok, mutta vähän liukuhihnameininkiä ja kallis. Onko siis tiedossa edukkaampaa, luotettavaa paikkaa? Ja vaikka ihan lääkäriäkin suositella. Kiitos paljon!

LKT (naistentautien ja synnytysten erik. lääkäri) Päivi Härkki ottaa vastaan Mehiläisen sairaalassa keskiviikkoisin. Nyt hän tosin on lomalla. Oikein ihana ja lämpimän empaattinen nainen, leikkasi kohtuni kuukausi sitten.

Käyn itse Femedassa ja olen siellä käynyt useammankin lääkärin vastaanotolla. Kaikki ovat olleet ammattitaitoisia ja mukavia.

Erityisesti ko. paikka saa plussaa hyvästä sijainnistaan sekä asiakaspalvelustaan. Kerran olin varannut ajan eräälle lääkärille, jolle oli kuitenkin tullut äkillinen este enkä itse ollut vastannut puhelimeen, kun minulle ilmoitettiin siitä. Paikan henkilökunta hankki minulle korvaavan lääkärin 10 minuutin kuluessa, kun ilmestyin vastaanotolle. Toinen hyvä puoli on se, että siellä on todella monia gynekologeja, joten jos tulee äkillinen tarve, ajan saa usein jo samalle päivälle. Kaikilla paikan lääkäreillä on käytössään paikan potilaiden sairauskertomukset, joten hoito etenee rivakasti, vaikka omalääkäri olisikin poissa.

Mehiläisessä käyntini 85 euroa lääkäri+11,50 toimistomaksu. Lisäksii minulta otettiin labrakokeita leikkaukseen valmistaen, joten hinta oli 164 euroa.
Eihän hinnalla pitäisi olla terveydenhoidossa niin väliä. Itselläni on sairauskuluvakuutus ja siksi käytän yksityisiä palveluja, se korvaa ihan kaiken myös lääkkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja Potilas 45:
Mehiläisessä käyntini 85 euroa lääkäri+11,50 toimistomaksu. Lisäksii minulta otettiin labrakokeita leikkaukseen valmistaen, joten hinta oli 164 euroa.
Eihän hinnalla pitäisi olla terveydenhoidossa niin väliä. Itselläni on sairauskuluvakuutus ja siksi käytän yksityisiä palveluja, se korvaa ihan kaiken myös lääkkeet.

Jos siis leikattaisiin yksityissairaalassa, kuten Mehiläisessä, korvaisiko vakuutus senkin? Vaikka se ei olisi "halvin kulkuneuvo" ja leikkauksen voisi tehdä jossain kunnallisella puolella? Yksityisten leikkausten laskuhan voi olla tosi paljon, esim. 4000-5000 euroa. Korvaako myös koko lääkärinpalkkion sekä labrakulut?

Kyllä jotkut korvaavat, mutta vain ns. uusiin sairauksiin. Eli jos sinulla on joku sairaus tai vanha vamma/pidemmän ajan kuluma vakuutusta ottaessasi, niin sen aiheuttamia mitään kuluja ei korvata.

Tällaisen vakuutuksen hinta onkin sitten suolainen ja nykyään ei ainakaan aikuiselle saa tuon sorttista vakuutusta kuin Potilas 45:llä, jossa ei ole omavastuuosuutta. Omavastuu on yleensä jotain 150 euron luokkaa jos ei ihan sikahintaista vakuutusmaksua tahdo maksaa.

Kyllä Tapiola korvasi 5100 euroa maksaneen kohdunpoistoni. Hain etukäteen maksusitoumuksen joten tiesin sen olevan varmaa. Vakuutus korvaa siis kaiken paitsi, jos Sinulla on joita poisrajattavia sairauksia. Nämä ovat sellaisia, jotka vakuutusyhtiö selvittää hoitopaikoistasi ennen vakuutuksen myöntämistä. Sairaudet ovat sellaisia ,jotka Sinulla ovat usein olleet tai ovat perinnöllisiä.En ole varma mutta olen kuullut, että mielialalääkkeiden käyttäjät rajataan pois sairauskuluvakuutuksista.

Väestöliiton seksuaaliterveysklinikalla on sellainen gynis kuin Kari Ratsula, joka on tosi hyvä ja empaattinen lääkäri, jonka luona on tullut käytyä monen monta vuotta. Moni työkavereistanikin käy hänellä. Ja on edullisempi kuin normi yksityisillä käytäessä. Ajanvaraus puh. (09) 2280 5267 ma-pe klo 13-15, Kalevankatu 16. Suosittelen lämpimästi.

Yhteistyössä