YKSINIMISIÄ lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja Tapa erottua :)
  • Ensimmäinen viesti
Tapa erottua :)
No oikeastaan tarkoitin tilannetta että on vain yksi ainoa nimi =). Mietin että niille joilla kova tarve antaa lapselle erikoinen nimi, tämä olisi hyvä tapa. Eli vain yksi ainoa nimi =).
 
halipupu
Kätevämpää antaa kaksi nimeä, niin saa molemmat vanhemmat valita yhden, koska yksimielityyteen oli ainakin meillä vaikea päästä. Tosin esikoisen nimen jyräsin läpi ja koska siihen ei helposti löytynyt toista nimeä, niin se oli sitten se M Matias. Kuopuksen toisen nimen valitsi mies ja se kelpasi molemmille, tosin ekaksi nimeksi oli liian pitkä eikä sopinut sukunimen kanssa yksin eli tuli sitten M Viljami.
 
halipupu
Alkuperäinen kirjoittaja Tapa erottua :):
No oikeastaan tarkoitin tilannetta että on vain yksi ainoa nimi =). Mietin että niille joilla kova tarve antaa lapselle erikoinen nimi, tämä olisi hyvä tapa. Eli vain yksi ainoa nimi =).
Ei lapsi mun mielestä kyllä kovin paljoa erotu, jos on vaan yksi nimi, koska eihän niitä kaikkia nimiä kovin paljon käytetä ja ihmiset edes tiedä mitkä lapsen muut nimet ovat. Enemmän erottuu, jos vanhemmat keksivät jonkun kauniin ja erikoisen nimen, joka kuitenkin sopii suomalaiseen suuhun ei mitään amerikkalaisia nimiä siis.
 
Itselläni on vain yksi kaksinosainen nimi väliviivalla. Oon kysynyt äidiltäni miksi eivät antaneet enempää nimiä, niin sanoi että tuo mun nimi oli yksinään niin kivan kuuloinen. No joskus pienempänä asia vähän harmitti, nykyisin jo ihan sinut asian kanssa. Tosin omalle lapselleni halusin ehdottomasti kaksi nimeä ja ilman mitään väliviivoja B)
 
vieras
Meillä kaikilla lapsilla on vain yksi nimi, myös mulla itsellä on vain yksi nimi. Ei olla edes ortodokseja;) , musta vaan kivempi et on se yksi nimi, kun niitä toisia ja kolmansia nimiä käytetään niin harvoin kuitenkaan.
 
Mä tunnen perheen, jossa pojilla on yksi nimi kuten isälläänkin. Perheen tyttärellä on kaksi nimeä.

Meidän lapsella on kolme nimeä kuten äidilläänkin (mulla siis :D ). Jos lapsia tulee lisää niin heillekin sitten tulee kolme nimeä. Isäni sanoi joskus, että rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja se tuntui hyvältä.
 
vieras
Minun äidilläni on vain yksi nimi. Muita sellaisia en tunnekaan.

Kyllä ne lisänimet jotenkin tuovat karismaa etunimeenkin. Yksinimisellä voi olla täyskaimoja, mutta useamman etunimen omistavilla harvemmin on ihan täystäyskaimaa kaikkia nimiä myöden.
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Itselläni on vain yksi kaksinosainen nimi väliviivalla. Oon kysynyt äidiltäni miksi eivät antaneet enempää nimiä, niin sanoi että tuo mun nimi oli yksinään niin kivan kuuloinen. No joskus pienempänä asia vähän harmitti, nykyisin jo ihan sinut asian kanssa. Tosin omalle lapselleni halusin ehdottomasti kaksi nimeä ja ilman mitään väliviivoja B)
Peesi! Siis täysin sama tilanne itsellä. :D
 
vieras
Mitä merkitystä niillä toisilla ja kolmansilla nimillä on? Mä muistan just ja just veljeni ja mieheni toiset nimet, mutta ei ainoankaan lapseni kaverin tms. nimeä ole koskaan kuullutkaan.
Aikoinaan päiväkodissakin janottiin lapsia Jenna A:aksi ja Jenna P:eeksi, jos oli kaksi saman nimistä.
Oalla on kaksi nimeä vaikka toinen onkin mielestä ihan turha.
 

Yhteistyössä