yksinhuoltajuus

• Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti
SAA yksinhuoltajuuden?

Sen "saa" kun toinen ei ole sovelias päättämäänKÄÄN lapseen liittyvissä asioissa. Toki jos lähtökohta on, että YKSINHUOLTAJUUS, voi olla, että hakija todetaan sopimattomaksi....jos vielä syitä pitää oikein kysellä/etsiä.

Huoks \|O

mm. sivulta www.lskl.fi sieltä avioero ja sit yksinhuolto....ja www.yyl.fi löytyy tietoo yksinhuoltajuudesta ja sen saamisesta...
Lapsen huoltajuushan on automaattisesti äidillä mikäli et ole naimisissa lapsen isän kanssa ettkä ole sopineet yhteishuoltajuudesta.

heippa
Säde ! kannattaako sun kommentoida asioita ! aika normaalia että kysyy suhteellisen tärkeää asiaa joka vaikuttaa loppuelämän ! Ei taida itselläsi olla kokemusta !

Kiitos kommentistasi "heippa"

Itse asiassa minulla ON kokemusta: olen erinäisten vaiheiden jälkeen yksinhuoltaja kahdelle lapselleni. Mutta missään vaiheessa mielestäni ei voi olla kysymys SAAMISESTA. Lasten parasta ajatellen olisi ihanne erotilanteessa, että kummankin (kypsän) vanhemman kanta tulisi huomioitua YHTEISTÄ lasta koskevissa asioissa.

Kysymyksen asettelu: SAA yksihuoltajuuden....perustelematta asiaa saa suorastaan sisäisen kiukun aikaan.....

Ja sitäpaitsi sosiaalitoimiston lastenvalvojat tai vastaavat viranhaltijat ovat tässä asiassa kultaa kalliimpia: toki eivät tanssi aina kysyjän pillin mukaan (eikä kuulukaan) vaan ovat lapsen puolella.

Yhteistyössä