M
mersi
Vieras
meillä on ollut vuosia ei toimiva yhteishuoltajuus ja nyt päätin hakea yksinhuoltajuutta. isiälle tämä sopii. mistä haen ja millainen prosessi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja XXS:Varaa aika lastenvalvojalle ja menette vaikka lapsen isän kanssa sinne yhdessä, niin saatte kerralla asian hoidettua.
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja XXS:Varaa aika lastenvalvojalle ja menette vaikka lapsen isän kanssa sinne yhdessä, niin saatte kerralla asian hoidettua.
jos isä ei suostu tulemaa?
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja XXS:Varaa aika lastenvalvojalle ja menette vaikka lapsen isän kanssa sinne yhdessä, niin saatte kerralla asian hoidettua.
No tuolla lukee selvästi että lapsen isälle se sopii!
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja XXS:Varaa aika lastenvalvojalle ja menette vaikka lapsen isän kanssa sinne yhdessä, niin saatte kerralla asian hoidettua.
juu, kyllä mä sen luin, mutta kysyinkin, että entä jos ei isälle sovi, siis ihan eri tapausta ajattelin, kun soipii tämän ketjun otsikkoon...
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Alkuperäinen kirjoittaja XXS:Varaa aika lastenvalvojalle ja menette vaikka lapsen isän kanssa sinne yhdessä, niin saatte kerralla asian hoidettua.
juu, kyllä mä sen luin, mutta kysyinkin, että entä jos ei isälle sovi, siis ihan eri tapausta ajattelin, kun soipii tämän ketjun otsikkoon...
Jos isä ei suostu niin kyllä sen yksinhuoltajuuden saa. Tosin vaikeampaa se sit on.
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Mutta miten, pitääkö mennä käräjille asti, vai riittääkö sossu ja selvitys siitä, että isä ei ole missään tekemisissä eikä maksa elatusmaksuja (ne tulee kunnalta), ei ole isästä kuulunut mitään pariin vuoteen, vaikka 50km päässä asuu, että ei ihan toimi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja entä jos:Mutta miten, pitääkö mennä käräjille asti, vai riittääkö sossu ja selvitys siitä, että isä ei ole missään tekemisissä eikä maksa elatusmaksuja (ne tulee kunnalta), ei ole isästä kuulunut mitään pariin vuoteen, vaikka 50km päässä asuu, että ei ihan toimi![]()
No luulisi saavan! Soitat sossuun vaan ja varaat ajan lastensuojeluviranomaiselle. Siellä sit kerrot miten asiat on.
Alkuperäinen kirjoittaja SaagaK:Käräjäoikeuden pitää vahvistaa huoltajuuden muutos, eli jos yksin hakee yksinhuoltajuutta, niin oikeusavustajalle. Yksin ei voi mennä lastenvalvojalle muutosta hakemaan. Oikeusavustajalle selostetaan syyt ja avustaja laatii esityksen oikeudelle. Jos isä ei vastusta (saa kirjallisen ilmoituksen ja voi vastata siihen puoltavasti tai kieltävästi tiettyyn aikaan mennessä )niin prosessi etenee käräjäoikeuden paperihommiksi. Myös oikeus tekee päätöksen, onko sillä aihetta vastustaa muutosta, vaikka isä puoltaisikin hakemusta. Kokonaisuudessaan tuossa voi menee minimissään n. 2 kk, riippuu vastaako isä määräajan kuluessa vai pitääkö laittaa haastemies asialle.
Tässä ainakin mun omalta kohdaltani se, miten prosessi toimi. Ja mulla oli syynä isän oma ilmoitus haluttomuudesta pysyä huoltajana. Käräjäoikeus katsoo siis, onko sillä aihetta olettaa huoltajuuden muutosta lapsen edun vastaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja mirimari:riittääkö näyttö huumeista yksinhuoltajuuteen? Tai fyysinen uhka, uhkailu ja näyttö.
Ottaako lasetnvalvoja isään yhteyttä jos en itse uskalla?
Jatkuvasti kiusattu ja uhkailtu.
Taannoin kun tapasi, sitten yritettiin kiristää rahaa, ennen lapsen luovutusta.
Mitä mieltä ootte?
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Mä taas vein paperit käräjäoikeuteen ilman mitään oikeusavustajia tai alstenvalvojaakaan ja yksinhuoltajuuden sain. Rasti vaan ruutuun, että haen lapsien yksinhuoltajuutta ja nimi alle. 30.4 hain ja kesäkuun puoleen väliin mennessä tuli myönteinen päätös. Isä ei siis ollut vastustanut.
Alkuperäinen kirjoittaja SaagaK:Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Mä taas vein paperit käräjäoikeuteen ilman mitään oikeusavustajia tai alstenvalvojaakaan ja yksinhuoltajuuden sain. Rasti vaan ruutuun, että haen lapsien yksinhuoltajuutta ja nimi alle. 30.4 hain ja kesäkuun puoleen väliin mennessä tuli myönteinen päätös. Isä ei siis ollut vastustanut.
Noin se varmaan yksinkertaisimmillaan meneekin. Mulla vain ei ollut varmaa se kuitenkaan, tuleeko isä vastustamaan hakemusta. Oli vähän tulehtunut tilanne ja varauduin siihen, että jotain jäynää ehkä sittenkin keksitään sieltäpäin... Varmuuden vuoksi halusin oikeusavustajan tuen prosessiin. Ja koska olin köyhä opiskelija, niin ilmaistahan tuo oli![]()
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;10590875:Mutta miten, pitääkö mennä käräjille asti, vai riittääkö sossu ja selvitys siitä, että isä ei ole missään tekemisissä eikä maksa elatusmaksuja (ne tulee kunnalta), ei ole isästä kuulunut mitään pariin vuoteen, vaikka 50km päässä asuu, että ei ihan toimi![]()