Yksinhuoltajille joilla on uusi kumppani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yh:t on yhteiskunnan pohjasakkaa, ei kukaan itseänsä arvostava lähde suhteeseen jossa on jo valmiiksi lapset tehnynä. Koskaan ei tule niin sitovaa suhdetta lapsen ja uuden kumppanin välille että sitä perheeksi voisi edes sanoa. Luusereille kyllä kelpaa yh:t.
Ydinperhe on se ainoa ja oikea mikä voidaan sallia. Äiti, Isä ja biologiset lapset.

yh:t on yhteiskunnan pohjasakkaa, ei kukaan itseänsä arvostava lähde suhteeseen jossa on jo valmiiksi lapset tehnynä. Koskaan ei tule niin sitovaa suhdetta lapsen ja uuden kumppanin välille että sitä perheeksi voisi edes sanoa. Luusereille kyllä kelpaa yh:t.
Ydinperhe on se ainoa ja oikea mikä voidaan sallia. Äiti, Isä ja biologiset lapset.

Ei siinä taida ydinperhekään pelastaa, jos aikuisen ihmisen empatiakyky ja älykkyys on tätä luokkaa. Lapsiraukat...

• Tykkää
Reactions: LIEN ja kepsis
[QUOTE="niin";29624649]Kyllähän se niin on että moni mies ei yh.ta huoli mutta laske rimaa ja ota joku yh-isä,ne voi sut huolia.[/QUOTE]

Jos joku on näin herttaisen ihmisen huolinut, niin eiköhän muillakin ole mahdollisuus riippumatta siitä, onko yh vai ei :D

Miten voi olla vaikeaa käsittää, että joskus rakkaus vie ja jos haluaa sen naisen tulee lapset mukana.

Mulla on nykyisi koulutettu, älykäs ja hyväkroppainen mies. En ole tyytynyt mihinkään vaan saanut puolison joka on huolehtinut esikoisestani kuin omastaan jo 12 vuoden ajan.

[QUOTE="niin";29624670]Miten se on niin vaikea yh.iden myöntää että suurin osa miehistä haluaa naisen jolla ei ole lapsia?[/QUOTE]

Varmaan riippuu siitä, millaisia ihmisiä tuntee. Omaan tuttavapiiriini kuuluu näin ydinperheellisenäkin sen verran sivistyneitä ja lapsirakkaita (aikuisia) miehiä, etteivät näe ongelmana sitä, jos naisella on lapsia. Sinun asenteestasi voin hyvin päätellä, että vietät aikaasi hieman erilaisessa seurassa ;)

• Tykkää
Reactions: LIEN
[QUOTE="niin";29624649]Kyllähän se niin on että moni mies ei yh.ta huoli mutta laske rimaa ja ota joku yh-isä,ne voi sut huolia.[/QUOTE]

Näin se menee, ne säälittävimmät ja epätoivosimmat kyllä ottaa yh:n.

Ihmettelen tässä, miten suhteessa olevaa naista rohkaistaan jättämään se sika ja kun jättää, hänestä tulee yh, siis jos on lapsia. Yhdessä yössä kunnon ihmisestä pohjasakaksi. Eli se sika teki susta kunnon ihmisen :) no vähän huvittaa tämä palsta välillä.

Sehän nyt on selviö, ettei valtaosa miehistä yh:n kanssa halua pariutua.
Panoksi tietysti kelpaa, mutta oikeasti pariutuminen on yh:lle huomattavasti vaikeampaa, kuin lapsettomalle.

Enpä tiedä.. Oon totaaliyh ja kyllä mulla oli vientiä ihan lapsettomien miesten kanssa enemmän aikoinaan kun olin sinkku. yh isukkin olisin mieluummin ottanut, koska ajattelin että tämä yksi lapsi minulle riittää. Mutta huomasin että olivat todellakin vapauden kaipuisia, eivät yhtään halunneet sitoutua, toisin sanoen seurustella vakavammin. Mutta sitten tapasin mieheni ja nyt olen onnellinen. Hän on ottanut lapseni "omakseen", eli hoitaa, kun olen töissä ja hän vapaalla ja hakee hoidosta ym. Eli on täysillä mukana ollut erityisesti siitä lähtien kun yhteen muutettiin. :)

Ihmisarvo määräytyy siis mielestänne sen mukaan onko ydinperhe vai uusioperhe? Herätkää nyt todellisuuteen. Oletteko nyt puntaroineet myös sen mahdollisuuden, että täydellinen perheidyllinne voi romahtaa noin minuutissa, kumppaninne vaikka kuolla, jättää teidät? Ja PUFH, kuin salamaniskustako olette itse valmiita kantamaan pohjasakkaan lukeutuvien-kruunua kunnialla? Teistä ei ole enää kumppaniksi kuin surkimuksille? Olette yhteiskunnan elättejä, joita voi vaikka potkia ohi kulkiessa? Menkää itseenne, määritelkää uudeelleen se mikä ihmisyydessä on tärkeää. Miettikää niillä pähkinän kokoisilla aivoillanne, tekö olette markkinoiden suurinta valuuttaa: kun keksitte yhden asemaanne pönkittävän asian, ydinperhe...?!

Minä olen totaaliyh, lasten biolog. isä ei siis kuvioissa mukana lainkaan.

Uusi kumppani tiesi alusta asti, että lapset on kuvioissa mukana 24/7 poikkeustapauksia lukuunottamatta ja että se on koko paketti tai ei mitään. Mies on ollut alusta saakka tosi avomielinen eikä ongelmia lasten hyväksymisen suhteen ole ollut.

Arki on ollut läsnä meidän suhteessa alusta saakka, mutta se on sopinut meille.

Mies on ottanut pikku hiljaa enemmän osaa lasten hoitoon ja kasvatukseen jne. Aluksi mies oli varovainen kun kokemusta ei pienten lasten hoidosta juurikaan ole eikä miehellä itsellään ole lapsia. Minä taas olin hieman hukassa kun en halunnut vaatia mutta en toisaalta sulkea miestä ulkopuolellekaan. Mutta hyvin me ollaan homma saatu käyntiin.

Minä hoidan lasten pääasialliset hankinnat, mies osallistuu halutessaan ja isommista hankinnoista neuvotellaan yhdessä. Molemmat kasvattaa ja hoitaa yhtä lailla.

Tällä hetkellä tilanne on se että lapset kutsuu miestä isäksi ja sellaiseksi tämä heille tosiaan on muodostunut.

Yhdessä ollaan oltu verrattain vähän aikaa, 2 vuotta.

Mikähän pakko joillakin on yrittää myydä omia yleistyksiään muille?

Onko jonkun elämä hienompaa tai palkitsevampaa, jos saa jonkun jossain uskomaan siihen, että suurin osa miehistä ei halua YH:ta?

Minulla olisi kysymys teille jotka tällä tavalla käyttäydytte.

Miksi yhdenkään YH:n pitäisi luoda sekuntiakaan ajatusta sille, että joku Matti Munapää tuomitsee kaikki YH:t epäkelpoina kumppaniehdokkaina?

Kuka oikeasti haluaakaan sellaista kumppania itselleen, jonka tietää halveksuvan elämäntilannetta missä ei ole välttämättä ole ollut osaa eikä arpaa itsellä ja vaikka olisikin, se ei muuta sitä lopputulemaa että koskaan ei pitäisi hukata elämäänsä väärien ihmisten kanssa.

Vai onko jollakin joku agenda sen suhteen, että on jollain yhden ihmisen ristiretkellä YH:ta kohtaan? Haluaa mahdollisimman monen YH:n "tajuavan" miten onni ja autuus jos joku heidät ottaa, että heillä ikäänkuin on niin huono tilanne ettei ole "varaa valita"?

Paska puhetta.

Kaikilla on ikään, sukupuoleen ja elämäntilanteeseen katsomatta oltava rohkeus tehdä valintoja jotka parantavat elämää. Huonosta suhteesta eroon pääseminen on jo sinällään aikamoinen ponnistus kun on lapsia, niin ei siinä enää tarvita jotain typerää pseudotieteilijää selittämässä kuinka olet huono ihminen ja tyydy siihen, että joku joskus ottaa sinut sängyn lämmittimeksi, onnesi on jos joskus niin tulee tapahtumaan.

Ei, se jolla on tuommoinen tarve ilkeillä saa olla onnellinen jos noin paskan sisustan omaavan joku ottaa.

Ymmärrän että kynnys voi olla iso kun mies tai nainen miettii sitoutuuko jo lapsia saaneen ihmisen kanssa, sen kuuluukin olla iso sen kynnyksen, koska sellaisten tilanteiden kanssa ei saisikaan leikkiä. Silti sitä tapahtuu, jatkuvasti.

Mun mies on akateeminen, pirun komea, mua kymmenen vuotta nuorempi, sosiaalinen ja tervepäinen. Niin vaan otti yh-äidin ja pienen pojan omakseen. Alkuun edettiin tosi rauhassa, että kumpikin ehti sopeutua tilanteeseen, joka ei ollut juuri se, miten asioiden oli aina ajatellut menevän. Onneksi annettiin asioille aikaa, sen jälkeen kaikki onkin sujunut niin kivuttomasti ja hyvin kaikkien kannalta :)

Yhteistyössä